Strona 1 z 1

auto a uzupełnianie płynów??!

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 17:26
przez rocko19
Cześc.Mam w planach zakup samochodu i mam do was pytanie tych którzy maja auto i wiedzą cosik na ten temat a mianowicie powiedzcie mi co ile trzeba wymieniać te płyny hamulcowe, plyn w chłodnicy i olej w silniku tzn napełniając zbiornik do pełna jak długo bedę miał spokój z uzupełnianiem płynów? i mam jeszcze jedno pytanko czy kupując Golf 3 w cenie 6-7 tyś i z przebiegiem do 1000 tys km te auto bedzie mi służyć przez dobre lata.Z góry dzieki za wszelakie wypowiedzi.Robert.Pozdrawiam.

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 17:57
przez 20fingers
A na egzaminie nie sprawdzałęś poziomu płynów? :wink:
Ja teraz kupiłam samochód używany i płyny będziemy wymieniać, łącznie z olejem, bo to nigdy nie wiadomo :wink:
Własnie kupiłam Golfa III, bo to "żywotne" auta, ale przebieg mam znacznie większy :roll: .

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 18:19
przez kamiles
20fingers napisał(a):ale przebieg mam znacznie większy :roll: .

naprawdę :shock: , większy niż
rocko19 napisał(a): 1000 tys km

:wink:

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 18:47
przez 4est
z przebiegiem do 1000 tys km


rocko19 wątpie i to bardzo żebyś za te pieniądze znalazł "trójke" z takim przebiegiem :shock:


Olej

Zalecenia, co do częstotliwości wymiany oleju ustala producent samochodu. Zwykle stanowi to okres rocznej eksploatacji, bądź przebieg, od 30 do 50 tysięcy kilometrów. Przy czym przebieg ten jest też uzależniony; choćby wiekiem auta. Starsze konstrukcje zużywają więcej oleju i wymiana może być określona przebiegiem ok.15 tysięcy kilometrów. Nowe silniki, dzięki lepszemu spasowaniu, większej precyzji konstrukcji i zwartości cechuje mniejsze zużycie oleju. Osobna sprawa, to uzupełnianie ubytków w ciągu roku. Normalnym jest, że olej się spala – tak jak paliwo. Mało tego – współczesne silniki zaopatrzone w turbosprężarkę (zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne) podczas ostrej jazdy mogą spalić nawet litr oleju na 1000 km! I jest to zgodne z normami producenta. Dlatego zwróćmy uwagę na jego poziom i uzupełniajmy jego braki.


Płyn chłodzący

Płyny używane w naszej szerokości geograficznej mają odporność, mniej więcej, na poziomie minus 38 st. C. Zleca się wymianę tego płynu, co 2-4 lata, bądź co 60 tysięcy kilometrów. Normy również ustalane są przez producenta samochodu. Brak płynu może doprowadzić do przegrzania silnika – w konsekwencji unieruchomienia auta (np. przez zamarznięty wężyk).




Płyn hamulcowy

powinien być wymieniany w samochodzie co 2 lata.


Nie zapominajmy o płynie do spryskiwaczy. Jest niedoceniany, a warto zwrócić uwagę, że bez odpowiedniego płynu, nasza widoczność może zostać znacznie ograniczona. Lepiej jeszcze przed nadejściem prawdziwej zimowy wymienić płyn na taki, którego temperatura zamarzania wynosi co najmniej -20 st. C.

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 19:02
przez LOBUZ88
Cześć!

Jeżeli chodzi o płyny to zaraz po kupnie wymienia się wszystko..ale po kolei .

Płyn hamulcowy powinno sie wymieniać mniej więcej co dwa lata , wraz z czasem traci swoje właściwości , łatwiej się "gotuje" a tym samym auto słabiej hamuje . W Dobrej stacji obsługi /serwisie można sprawdzić płyn hamulcowy czy jest ok czy nadaje sie do wymiany .

Płyn chłodzący - osobiście wymieniam co sezon , najlepiej przed zimą żeby był "świerzy" i nie zamarzł , można potem przejeździć całe lato , jesień i na zimę znowu świeży . Koszt nie jest aż tak duży a zawsze to zdrowiej dla ukł. chłodzenia .

Olej...w zależności od producenta i samochodu...między 5 a 15 tysięcy km , oczywiście razem z filtrem oleju :) . Zalewasz w zależności od tego jakie masz auto i jaki ma przebieg - syntetyk / półsyntetyk / mineralny . w niektórych przypadkach trzeba mieć trochę oleju na "dolewki" tu też wszystko zależy od auta ile go spali na 1000 km z reguły jest to nie więcej niż 1 litr ( jak pisałem , zależy to od auta i stanu silnika )


Do tego dochodzi filtr powietrza , przeciwpyłkowy , paliwa . Po kupnie powinno się też odrazu wymienić pasek rozrządu , zrobić przegląd hamulców i zawieszenia .

Edit :

4est mnie ubiegł trochę ;)

Co do Golfa III w tej cenie to trochę trudno będzie znaleźć coś dobrze utrzymanego w tym przedziale cenowym . Możesz rozglądać się za Golfem II albo czymś innej marki :)

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 19:09
przez rocko19
Codo filtru powietrza to powie mi ktos poco to wymieniac i ile kosztuje i co jaki czas???

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 19:13
przez 4est
A no po to żeby do silnika leciało czyste powietrze bez zanieczyszczeń,
Jak sie zrobi brudny to wtedy wymieniasz,.. co do cena to luknij sobie na Alledrogo.pl

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 19:51
przez barylkaq
moze mu chodziło o 100 tys km ? lol i tak na 99% niemozliwy przebieg, wlasnie sprowadzilem vectre 2005r. disel 106 tkm :)

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 20:00
przez 20fingers
Mojego kupiłam za 5500 do opłat z przebiegiem 180 tyś.
Auto w dobrym stanie, nawet diagnosta na przeglądzie zdziwiony był. :wink:

Kupiłam wersję 1,8 GT.

PostNapisane: czwartek 15 listopada 2007, 20:03
przez rocko19
Sorry co do Golfa to tak chodziło mi o 100000 km