z przebiegiem do 1000 tys km
rocko19 wątpie i to bardzo żebyś za te pieniądze znalazł "trójke" z takim przebiegiem :shock:
Olej
Zalecenia, co do częstotliwości wymiany oleju ustala producent samochodu. Zwykle stanowi to okres rocznej eksploatacji, bądź przebieg, od 30 do 50 tysięcy kilometrów. Przy czym przebieg ten jest też uzależniony; choćby wiekiem auta. Starsze konstrukcje zużywają więcej oleju i wymiana może być określona przebiegiem ok.15 tysięcy kilometrów. Nowe silniki, dzięki lepszemu spasowaniu, większej precyzji konstrukcji i zwartości cechuje mniejsze zużycie oleju. Osobna sprawa, to uzupełnianie ubytków w ciągu roku. Normalnym jest, że olej się spala – tak jak paliwo. Mało tego – współczesne silniki zaopatrzone w turbosprężarkę (zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne) podczas ostrej jazdy mogą spalić nawet litr oleju na 1000 km! I jest to zgodne z normami producenta. Dlatego zwróćmy uwagę na jego poziom i uzupełniajmy jego braki.
Płyn chłodzący
Płyny używane w naszej szerokości geograficznej mają odporność, mniej więcej, na poziomie minus 38 st. C. Zleca się wymianę tego płynu, co 2-4 lata, bądź co 60 tysięcy kilometrów. Normy również ustalane są przez producenta samochodu. Brak płynu może doprowadzić do przegrzania silnika – w konsekwencji unieruchomienia auta (np. przez zamarznięty wężyk).
Płyn hamulcowy
powinien być wymieniany w samochodzie co 2 lata.
Nie zapominajmy o płynie do spryskiwaczy. Jest niedoceniany, a warto zwrócić uwagę, że bez odpowiedniego płynu, nasza widoczność może zostać znacznie ograniczona. Lepiej jeszcze przed nadejściem prawdziwej zimowy wymienić płyn na taki, którego temperatura zamarzania wynosi co najmniej -20 st. C.