przez Robik » poniedziałek 05 listopada 2007, 00:24
przez marcij » poniedziałek 05 listopada 2007, 01:54
przez Robik » poniedziałek 05 listopada 2007, 12:30
Rozwaz zakup drugiego kompletu felg. Opony niszcza sie przy zakladaniu i zdejmowaniu ich z felg, pozatym majac felgi przekladka jest duzo tansza , moze byc nawet za darmo. Moze warto jednak rozgladnac sie za dobrymi oponami na felgach ?
przez 4est » poniedziałek 05 listopada 2007, 13:14
przez didulka » poniedziałek 05 listopada 2007, 20:14
przez LOBUZ88 » poniedziałek 05 listopada 2007, 20:29
didulka napisał(a):takie naprawiane (nie pamietam jak to sie nazywalo) ale wypersfadowano mi to z glowy
Używana opona zanim trafi do procesu bieżnikowania przechodzi szereg testów,
które mają na celu wyeliminowanie uszkodzeń karkasu mogących mieć wpływ na oponę po bieżnikowaniu.
Następnie opona jest szorstkowana od czoła i boków w celu usunięcia pozostałosci bieżnika i usunięcia wierzchnich warstw gumy.
Opona jest pokrywana specjalnym klejem który częściowo rozpuszcza wierzchnią warstwę gumy.
W następnym etapie na czoło bieżnika naklejony zostaje pas gumy z mieszanki specjalnie przygotowanej do sportu,
po czym zostają wzmocnione boki poprzez przyklejenie bocznych pasów gumy.
Taki półprodukt trafia do prasy gdzie pod wysokim cisnieniem i w wysokiej temperaturze zostaje ukształtowany bieznik oraz nowe boki opony.
W efekcie otrzymujemy oponę o parametrach zbliżonych do opon wyczynowych o całkowicie nowej wierzchniej warstwie.
Technologia ta jest bardzo nowoczesna i bardzo odbiega od metod stosowanych w latach 80-tych.
przez invx » wtorek 06 listopada 2007, 01:05
Oczywiście, na zimie lepiej zdjąć alusy bo sól z ulic bardzo przyczynia sie do niszczenia owych felg.
kołpaki to pół biedy bo z plastiku, ja na zime polecam same stalowe felgi bez kołpaków itp. Razz
przez 4est » wtorek 06 listopada 2007, 15:54
Pozatym alu sa bardziej odporne na "sól" niż stalowe
przez invx » wtorek 06 listopada 2007, 16:59
sól jest bezlitosna dla alu łatwo o wżery i na wiosne odpryski.. w zimie szybciej idzie je uszkodzić, głównie choćby tez dlatego że są "mieksze" od stalowych.. wpadniesz w poślizg, pier...... o krawężnik i alus sie złamie albo peknie, stal sie odkształci, ale za to można kupić tanio nową..
Lepiej przejezdzic zime na zwykłych felgach w razie czego napewno bedzie taniej.
przez didulka » wtorek 06 listopada 2007, 18:19
LOBUZ88 napisał(a):pewnie chodzi o bieżnikowanie , inna nazwa "nalewki"
przez invx » środa 07 listopada 2007, 10:52
Używana opona zanim trafi do procesu bieżnikowania przechodzi szereg testów,
które mają na celu wyeliminowanie uszkodzeń karkasu mogących mieć wpływ na oponę po bieżnikowaniu.
Następnie opona jest szorstkowana od czoła i boków w celu usunięcia pozostałosci bieżnika i usunięcia wierzchnich warstw gumy.
Opona jest pokrywana specjalnym klejem który częściowo rozpuszcza wierzchnią warstwę gumy.
W następnym etapie na czoło bieżnika naklejony zostaje pas gumy z mieszanki specjalnie przygotowanej do sportu,
po czym zostają wzmocnione boki poprzez przyklejenie bocznych pasów gumy.
Taki półprodukt trafia do prasy gdzie pod wysokim cisnieniem i w wysokiej temperaturze zostaje ukształtowany bieznik oraz nowe boki opony.
W efekcie otrzymujemy oponę o parametrach zbliżonych do opon wyczynowych o całkowicie nowej wierzchniej warstwie.
Technologia ta jest bardzo nowoczesna i bardzo odbiega od metod stosowanych w latach 80-tych.
przez LOBUZ88 » środa 07 listopada 2007, 21:39
przez invx » czwartek 08 listopada 2007, 02:13
Wole dobrą używkę lub nalewkę od byle jakiego nowego śmiecia tzn wyrobu opono-podobnego których pełno teraz w sklepach
przez Robik » czwartek 08 listopada 2007, 16:40
przez LOBUZ88 » czwartek 08 listopada 2007, 22:19
invx napisał(a):Wole dobrą używkę lub nalewkę od byle jakiego nowego śmiecia tzn wyrobu opono-podobnego których pełno teraz w sklepach
a co to znaczy dobra uzywka i jak ja rozpoznac ?
patrz post wyzej. :roll:
w szczegolnosc skad wiesz ze ta uzywka nie jest wlasnie na zbrojeniu "byle jakiego nowego śmiecia tzn wyrobu opono-podobnego których pełno teraz w sklepach" ?
po jednej stronie mozemyu miec szkielet z michelin - a po drugiej z marketowej opony