przez Kamasek » piątek 22 czerwca 2012, 15:26
przez cman » piątek 22 czerwca 2012, 15:40
przez oskbelfer » piątek 22 czerwca 2012, 16:24
przez cman » piątek 22 czerwca 2012, 16:40
oskbelfer napisał(a):cman - a cóż to za róznica, samochód osobowy a samochód cięzarowy ?
oskbelfer napisał(a):Twoje porady dotyczace techniki zmiany biegów są bardzo nowatorskie i pozwolisz, że się z nimi nie zgodzę
oskbelfer napisał(a):Po co producenci tworzą skrzynie np 6 biegowe ?
oskbelfer napisał(a):Tobie przecież wystarczają góra trzy biegi ?
oskbelfer napisał(a):Interesującym jest również dlaczego instrukcje obsługi pisane przez producentów nie zalecają "stylu jazdy" jaki Ty tutaj propagujesz ?
oskbelfer napisał(a):Inna kweswtią jest to że Ty czasami jakieś "cuda wymyślasz" i chcesz coś udowodnić --- kiedyś w jakims watku pisałeś jak to wspaniale w zimie jeżdzi się na oponach letnich, potem uskuteczniałeś wywody dotyczące zniesienia limitów prędkości, teraz "piejesz" jak to z 1 zmieniasz na 5.
oskbelfer napisał(a):Moim zdaniem "żyłowanie" auto na jedynce po to by wbić potem czwórkę jest bezsensem
przez oskbelfer » piątek 22 czerwca 2012, 17:29
cman napisał(a):oskbelfer napisał(a):cman - a cóż to za róznica, samochód osobowy a samochód cięzarowy ?cman napisał(a):Czasami lub nawet często dosyć duża. Mogąca zmieniać w sposób diametralny omawiane zagadnienia, na przykład z racji zupełnie innych różnic w przełożeniach i zakresach użytecznych obrotów silników
Naprawdę cman ? Przecież jak jedziesz swoim atem na 1dynce prawie do odcięcia, to i MANEM TGXem możesz zrobic to samooskbelfer napisał(a):Twoje porady dotyczace techniki zmiany biegów są bardzo nowatorskie i pozwolisz, że się z nimi nie zgodzęcman napisał(a):Ależ oczywiście, że pozwolę, ja na wszystko pozwalam...
Dziękuje za łaskawośćoskbelfer napisał(a):Po co producenci tworzą skrzynie np 6 biegowe ?cman napisał(a):Po to, żeby z nich korzystać.
Bingo Cmanoskbelfer napisał(a):Tobie przecież wystarczają góra trzy biegi ?cman napisał(a):Pseudopytanie sugerujące nieprawdę - w związku z tym pozwolę sobie na nie nie odpowiedzieć.
Czyżbyś w związku z tym jezdził ze zmianą biegów po kolei 1-2-3-4-5-6, a tylko od czasu do czasu ruszał z 1 a potem właczał 5?oskbelfer napisał(a):Interesującym jest również dlaczego instrukcje obsługi pisane przez producentów nie zalecają "stylu jazdy" jaki Ty tutaj propagujesz ?cman napisał(a):Zamieść tutaj konkretne przykłady, to wtedy "zainteresuję" się tym razem z Tobą.
instrukacje osobowych fordów, renault, toyota, volvo, suzuki, mazda, polonez, fiat 126p, nissan - w żadnej nie widziałem zapisu aby z 1 wskakiwać np na 4 bieg
Chętnie zobaczyłbym instrukcje w której producent coś takiego proponuje i wychwala jak Ty to czynisz w swoich postachoskbelfer napisał(a):Inna kweswtią jest to że Ty czasami jakieś "cuda wymyślasz" i chcesz coś udowodnić --- kiedyś w jakims watku pisałeś jak to wspaniale w zimie jeżdzi się na oponach letnich, potem uskuteczniałeś wywody dotyczące zniesienia limitów prędkości, teraz "piejesz" jak to z 1 zmieniasz na 5.cman napisał(a):Masz coś rzeczowego do napisania? Pisz. Bełkot zachowaj dla siebie.
Rzeczowo to napisze że piszesz bzdury Ale cóż forum to forum, każdy pisze co chceoskbelfer napisał(a):Moim zdaniem "żyłowanie" auto na jedynce po to by wbić potem czwórkę jest bezsensemcman napisał(a):Dlaczego?
przez cman » piątek 22 czerwca 2012, 17:43
przez szymon1977 » piątek 22 czerwca 2012, 17:48
Jeżeli Ci to nie robi różnicy to szymon1977 już opisał sytuację, w której się tak robi.oskbelfer napisał(a):Cman czy Ty zawsze ruszasz "z ogniem na 1", a potem właczasz 4 bieg ? Czy tylko tutaj tak piszesz, żeby coś napisać ?
-----szymon1977 napisał(a):A teraz przedstawię jeden z niezapomnianych samochodów.
Przybliżone prędkości maksymalne na biegach:
I - 95 km/h
II - 125 km/h
III - 150 km/h
IV - 175 km/h
V - 200 km/h
A teraz sytuacja na drodze:
Główną jedzie sznur samochodów z prędkością 70-80 km/h. Niewielka przerwa. Więc jedynka i gaz w podłogę. Po około 4-5 s jadę z prędkością 80 km/h. Cały czas na I biegu. Wyjechałem bezpiecznie z podporządkowanej.
Jeżeli Cię to interesuje dla szymona1977 to żadna różnica. Zwłaszcza w ciężarówce szymon1977 przeskakuje nawet po kilka biegów, zależnie od sytuacji. Bardzo rzadko się zdarza, żeby szymon1977 rozpoczynał jazdę ciężarówką od I biegu i przyspieszając przechodził przez wszystkie biegi po kolei.oskbelfer napisał(a):cman - a cóż to za róznica, samochód osobowy a samochód cięzarowy ?
Mogę ja odpowiedzieć? Jeżeli na I biegu osiąga 60 km/h to najprawdopodobniej do 60 km/h będziesz musiał przyspieszyć właśnie na I biegu. A później możesz robić co chcesz. Możesz wrzucić V bieg od razu, albo wszystkie biegi po kolei.cman napisał(a):...chcę się rozpędzić najbardziej dynamicznie jak to tylko możliwe do 60 km/h (chyba wolno, prawda?), a następnie jechać ze stałą prędkością 60 km/h na 5 biegu (też chyba wolno, prawda?). Przy jakich prędkościach obrotowych silnika lub prędkościach jazdy mam zmieniać biegi z jakich na jakie?
przez garrik » piątek 22 czerwca 2012, 19:18
przez cman » piątek 22 czerwca 2012, 19:37
garrik napisał(a):Cman, po co prowokujesz?
garrik napisał(a):Przykład z 1-5 to przejaskrawienie ale nie ma technicznych przeszkód, żeby mocnym samochodem nie zrobić czegoś takiego jeśli przełożenie na to pozwala.
przez lith » piątek 22 czerwca 2012, 19:52
tomciopaluch188 napisał(a):Kto o zdrowych zmysłach przeskakuje biegi????????????
tomciopaluch188 napisał(a):Właśnie jak chce max przyspieszyc to 1 krece do 5000-5500 i 2, 3, 4, 5
tomciopaluch188 napisał(a):przeciez jak na 1 dobije do 7000 to juz od tych 5500 bedzie auto tylko wyło a przyspieszenie zmaleje i co wbije 5 to bete mial 2000 obrotów.
tomciopaluch188 napisał(a):Normalnie to ja jezdze tak ze zmieniam bieg na wyższy przy 2200-3000 obrotach i staram sie jezdzic przy ok 2000 obrotach. Zresztą takie krecenie powyzej 3000 to ani nie jest ekonomiczne ani wygodne bo auto wyje jak zabijana krowa.
tomciopaluch188 napisał(a):A tak poza tym jeżdżę eko. A spalanie mam od 9,3l w cyklu mieszanym z klimą do max 9,8-10l w mieście z klimą LPG, benzyny pali mi ok 7-8l.
przez oskbelfer » piątek 22 czerwca 2012, 20:55
lith napisał(a):Ok, ja dzisiaj trochę popatrzyłem na mój obrotomierz w czasie jazdy, zazwyczaj na 1 kręcę ponad 4k. Przy zmianie na 2 mam ok 3k, czyli akurat obroty przy których autko zaczyna się sensownie zbierać. No i jak mam pusto przed sobą to na 2 ciągnę w okolice 'docelowej' i zmieniam na 4-5. Chyba, że 2 okazuje sie mało to przerzucam na 3, a potem przeskakuję na 5. Oczywiście jak nie potrzebuję akurat przyspieszenia to nie ciągnę na wysokie niepotrzebnie tylko zmieniam szybciej.
przez motorspeeddriver » piątek 22 czerwca 2012, 22:03
cman napisał(a):
Gdyby nie było prawdą, to bym tego nie pisał.
przez cman » piątek 22 czerwca 2012, 22:30
motorspeeddriver napisał(a):Problem w tym, że napisałeś: "I oczywiście, im wyższy bieg, tym gorsze przyspieszenie", co zacytowałem, ponieważ to nieprawda, a teraz lawirujesz. Co tu jest mało konkretne?
cman napisał(a):(...) w tym wątku, którym zainteresowane są (mogą być) osoby, które nie rozumieją nawet za bardzo funkcji skrzyni biegów i uzyskiwanych dzięki niej przełożeń (zwróć uwagę na treść wypowiedzi osoby, do której kierowałem poruszoną przez Ciebie odpowiedź), tym bardziej nie wyciągną żadnych pożytecznych wniosków z tego, co napisałeś w powyższym cytacie. Moje jedno zdanie, banalne do zrozumienia i zapamiętania, o stopniu uproszczenia dokładnie pasującym do tematu i poziomu wątku, sprawdza się w przypadku prawie każdego samochodu w relacji biegów 1-2, 2-3, w większości samochodów także 3-4 i w wielu samochodach również 4-5 i 5-6, a w tych przypadkach, w których nie sprawdza się (zwłaszcza na wyższych biegach) w 100% zakresu prędkości obrotowych, to i tak sprawdza się prawie zawsze w ponad 90% zakresu.
motorspeeddriver napisał(a):Ja natomiast twierdzę, że w wielu pojazdach istnieje prędkość, powyżej której przyspieszenie na dwójce jest większe niż na jedynce. A to dlatego, że wtedy na dwójce możemy uzyskać większy moment siły przyłożony do kół, niż na jedynce.
motorspeeddriver napisał(a):Jeśli piszę o maksymalnym momencie siły na kołach przy danej prędkości, to chyba oczywiste, że maksymalny w funkcji wybranego biegu, bo o tym rozmawiamy.
motorspeeddriver napisał(a):Może napisz jaki to samochód, który przy 60 km/h ma maksymalny moment siły na kołach na jedynce?
motorspeeddriver napisał(a):No więc jeśli swoim samochodem chcesz możliwie najszybciej osiągnąć 100 km/h to robisz to na jedynce, czy jednak włączasz dwójkę, a może i trójkę? Mogę oczywiście policzyć prędkości, przy których należy zmieniać biegi, ale może sam dasz radę?
przez szymon1977 » piątek 22 czerwca 2012, 22:54
Być może, zmaleje. Tylko sprecyzuj jeszcze względem czego zmaleje. Bo nas interesuje osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia pomiędzy tymi samymi prędkościami, z którymi poruszamy się naszym samochodem na jedynce pomiędzy 5500 - 7000 obr/min silnika. A w tych granicach na żadnym innym biegu niż na jedynce lepszego przyspieszenia (prawdopodobnie) nie uzyskamy.tomciopaluch188 napisał(a):...przeciez jak na 1 dobije do 7000 to juz od tych 5500 ... przyspieszenie zmaleje...
100 km/h na jedynce? Nie próbuj robić z nikogo idioty bo na razie robisz z samego siebie.motorspeeddriver napisał(a):...100 km/h to robisz to na jedynce...
Trudno powiedzieć co masz na myśli bez przejażdżki Twoim samochodem. Na szybko do głowy przychodzą mi:tomciopaluch188 napisał(a):...powyzej 3000 ... auto wyje jak zabijana krowa.
przez motorspeeddriver » sobota 23 czerwca 2012, 00:31
cman napisał(a):
Skoro w wielu, to przedstaw proszę ze dwa, trzy, dołączając oczywiście przełożenia i wykresy momentu obrotowego.