Gaz czy diesel?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez dwyane » niedziela 18 stycznia 2009, 14:13

lled3 napisał(a):u kolegi dwyane widze pewne objawy kaczyzmu. Ma super zagazowaną 3.0 V6, w dodatku automat, która dźwiękiem przypomina subaru WRC :> a jak ktoś się zkrzywi ... to koledze żal, i zostawia bez komentarza ... mi też żal ...



a czy ktoś pisał że dźwiękiem coś przypomina?? po co piszesz głupoty??

a wg ciebie silnik 3.0 V6 jak chodzi? źle? może wg ciebie silnik na gazie chodzi inaczej niż na benzynie??

ale dla ciebie pewnie najlepsza jest Laguna ehhh ahhh i jescze "stjuningowana" :lol: lub 1.9 "tedeji" ahhh ten diesel chodzi cudownie nie? nawet amerykańska V8 Hemi jest niczym do tego silnika...
Najpierw: Opel Omega B MV6 3.0 V6 99r. Potem: BMW E38 740i 4.4 V8 01r. Teraz: Opel Omega B FL 3.2 V6 Executive 03r oraz: BMW E39 530d Touring M-pakiet 3.0 R6 03r. W planach: BMW E61 535d M-pakiet 3.0 R6 oraz: BMW E65 745d 4.5 V8
Avatar użytkownika
dwyane
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek 22 lipca 2008, 11:06
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez djemba-djemba » niedziela 18 stycznia 2009, 16:00

dwyane napisał(a):
lled3 napisał(a):u kolegi dwyane widze pewne objawy kaczyzmu. Ma super zagazowaną 3.0 V6, w dodatku automat, która dźwiękiem przypomina subaru WRC :> a jak ktoś się zkrzywi ... to koledze żal, i zostawia bez komentarza ... mi też żal ...



a czy ktoś pisał że dźwiękiem coś przypomina?? po co piszesz głupoty??

a wg ciebie silnik 3.0 V6 jak chodzi? źle? może wg ciebie silnik na gazie chodzi inaczej niż na benzynie??

ale dla ciebie pewnie najlepsza jest Laguna ehhh ahhh i jescze "stjuningowana" :lol: lub 1.9 "tedeji" ahhh ten diesel chodzi cudownie nie? nawet amerykańska V8 Hemi jest niczym do tego silnika...

kolego...mi o temu który Ci dowalił z tym kaczyzmem chodzi tylko o to...jeśli chcesz się chwalić jak to zostawiasz w lusterku bmw i inne podobne to po prostu...wejdź na 4x4.pl i tam znajdź odpowiedni dział...pointa: nie bądź taki pewny siebie w trasie bo się kiedyś zdziwisz...
djemba-djemba
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 17 września 2008, 22:03

Postprzez BOReK » poniedziałek 19 stycznia 2009, 19:52

Oj zdziwi i to mocno. Nie trzeba 4x4, wystarczy Honda minimum 1.5 na v-tecu lub dwóch wałkach.

Natomiast co do wyboru - zdecydowanie diesel. Sorry, ale wg mnie jeśli producent przewidział benzynę, to powinna być benzyna. Kiedyś już przytaczano jaka jest różnica w spalaniu gazu a benzyny. Poza tym przy gazie trzeba jeszcze płacić za przegląd instalacji, no i jest kolejna kupa pierdółek do zepsucia lub stwarzania problemów w zimie. W dodatku diesel jest obecnie bardzo ekonomiczny i rzadziej trzeba tankować - sama wygoda.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez kamilds » poniedziałek 19 stycznia 2009, 20:16

A ja polecam gaz w samochodzie (sekwencyjny). Wystarczy tylko jeździć regularnie na przeglądu i co jakiś czas może być wymiana pewnych części (ale to niskie koszty ...). W samochodzie którym jeżdżę jest gaz ( co prawda samochód pewnie stracił coś na mocy ale dla mnie nie jest to zbytnio wyczuwalne) - dodam że nie jeźdzę zbyt wolno :)
07.11.2008 - Teoria :D Placyk :D Miasto :D - zdane za 1 razem :P

26.11.2008 - Prawo Jazdy w kieszeni :D
26.11.2008 - Pierwsza jazda bez L na dachu ! :)
Avatar użytkownika
kamilds
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 09:55

Postprzez modzel » poniedziałek 19 stycznia 2009, 22:37

BOReK jakie problemy w zimę?
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Spider89 » poniedziałek 19 stycznia 2009, 23:23

modzel napisał(a):BOReK jakie problemy w zimę?

Moze ja odpowiem jako uzytkownik "gazownika". Podstawowym problemem jest to, ze w przypadku zimnego silnika po przelaczeniu sie na gaz, samochod przy wcisnieciu sprzegla na dluzej gasnie. Np. na swiatlach trzeba podkrecac obroty. Jedyne co pozostaje to rozgrzac silnik - przewaznie kwestia 3-5 minut i dopiero przelaczac na gaz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Spider89
 
Posty: 24
Dołączył(a): piątek 04 kwietnia 2008, 14:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez modzel » poniedziałek 19 stycznia 2009, 23:57

to nie problem tylko normalna sprawa ze na gaz na ciepłym silniku
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Khay » wtorek 20 stycznia 2009, 00:45

Hm, tak się zastanawiam... Bo normalnym jest, że niższa temperatura silnika w autach z wtryskiem powoduje, że obroty są automagicznie podkręcane na biegu jałowym (dla przykładu - moje autko przy najwyższych mrozach ostatnio potrafiło startować z 1400 obr., gdzie normalnie kręci się w okolicach 800-900).

Czy coś stoi na przeszkodzie by silnik zasilany gazem zachowywał się podobnie? No i wybacz, modzel, ale kwestionowanie jakiegoś faktu jako problematyczny tylko dlatego, że jest typowy... Czy mam rozumieć, że z faktu że jakiś model auta en generale "bierze" olej wynika, że branie oleju przestaje być problemem...? Bo mi konieczność pamiętania o podnoszeniu obrotów (po tym jak sterownik oduczył mnie tego w autku pędzonym zwykła 95-tką) baaardzo by przeszkadzała. Przynajmniej na początku. ;)

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BOReK » wtorek 20 stycznia 2009, 12:07

Cóż, jedni lubią słuchać Mozarta a inni jak im nogi śmierdzą. Nie wiem, gazu nigdy nie używałem i znam problemy z nim tylko ze słyszenia oraz z rocznego narzekania kolegi, który w końcu zagazowany samochód sprzedał. Ja tam się cieszę, że w mroźny dzień odpalam samochód i absolutnie nie martwię się czy mi zgaśnie, czy więcej spali, czy cokolwiek...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez modzel » wtorek 20 stycznia 2009, 14:38

w nowych instalacjach jest to rozwiązane automatycznie
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dwyane » wtorek 20 stycznia 2009, 16:03

[quote="BOReK"]Oj zdziwi i to mocno. Nie trzeba 4x4, wystarczy Honda minimum 1.5 na v-tecu lub dwóch wałkach.

hehehehehehe :lol: :wink: ta napewno, ale chyba jak już to odchódzona na maxa że tylko kierownica i fotel w środku został a na zewnątrz bez zderzaków i innych "zbędnych" obciążników ;p
wtedy przy masie ok 600 kg ;p i movy ok 120 km może tak, ale ja mam limuzynę a ty pojedziesz jak na krześle, zero komfortu i bezpieczeństwa.
Najpierw: Opel Omega B MV6 3.0 V6 99r. Potem: BMW E38 740i 4.4 V8 01r. Teraz: Opel Omega B FL 3.2 V6 Executive 03r oraz: BMW E39 530d Touring M-pakiet 3.0 R6 03r. W planach: BMW E61 535d M-pakiet 3.0 R6 oraz: BMW E65 745d 4.5 V8
Avatar użytkownika
dwyane
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek 22 lipca 2008, 11:06
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez Lewy » wtorek 20 stycznia 2009, 16:06

Zapomnialem o jedej sprawie. Instalacja gazowa napewno jest dobra w "elkach", wiem ze swojej obserwacji. Gaz juz w slabych silnikach do nauki jazdy wymusza na kursancie lepsze opanowanie pojazdu. Elka z slabym silnikiem na gaz jest jeszcze slabsza i trzeba lepiej opanowac ruszanie itp.........
Avatar użytkownika
Lewy
 
Posty: 164
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 19:29
Lokalizacja: okolice Wejherowa

Postprzez BOReK » wtorek 20 stycznia 2009, 16:21

Dwyane - super. To pooglądaj sobie dane katalogowe wspomnianych modeli, tam masz osiagi nieodchudzonych. Accord z początku obecnego wieku przy silniku 2.4 wyciąga niecałe 8 sekund do setki i też ma full opcję, chyba nawet lepszą niż w Oplu. Szybsze Accordy były już na początku lat '90.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez kamilds » wtorek 20 stycznia 2009, 16:53

Spider89 napisał(a):
modzel napisał(a):BOReK jakie problemy w zimę?

Moze ja odpowiem jako uzytkownik "gazownika". Podstawowym problemem jest to, ze w przypadku zimnego silnika po przelaczeniu sie na gaz, samochod przy wcisnieciu sprzegla na dluzej gasnie. Np. na swiatlach trzeba podkrecac obroty. Jedyne co pozostaje to rozgrzac silnik - przewaznie kwestia 3-5 minut i dopiero przelaczac na gaz.


Ja polecam nowe instalacje gazowe (sekwencyjne).
Nic nie trzeba gazować(oraz pamiętać o przełączaniu na gaz).
Po prostu wsiadasz i jedziesz, po chwili gdy silnik jest już wystarczająco rozgrzano samo przełącza się na gaz i nic nie gaśnie...(a lato jest to w momencie, w zimę zaleźnie od temperatury, ale nie trwa to długo-moment).

Niektórzy szukają problemu nad wyrost...
07.11.2008 - Teoria :D Placyk :D Miasto :D - zdane za 1 razem :P

26.11.2008 - Prawo Jazdy w kieszeni :D
26.11.2008 - Pierwsza jazda bez L na dachu ! :)
Avatar użytkownika
kamilds
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 09:55

Postprzez Xsystoff » wtorek 20 stycznia 2009, 17:19

BOReK napisał(a):Accord z początku obecnego wieku przy silniku 2.4 wyciąga niecałe 8 sekund do setki i też ma full opcję

Accord to klasa srednia, a Omega to klasa wyzsza (przynajmniej do takiej aspiruje), wiec to porownanie jest slabe. Konkurent Accorda to Vectra i tutaj najmocniejszy Accord raczej nie ma co szukac przy wersjach biturbo Opla. Zreszta co Wy sie tak uparliscie na ta biedna Omege, duzy i wygodny samochod ze spoko silnikiem, ani z tego jakis zabijaka sportowy ani synonim luksusu, po prostu normalne auto, ktore mozna sobie normalnie zagazowac zeby taniej jezdzic.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości