zmiana biegow :)

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez slayer17 » piątek 03 października 2008, 21:25

Co jest na początku czynnością trudną :mrgreen:

Jak masz prawą na hamulcu to po prostu dłużej przytrzymaj na półsprzęgle i sobie wyrówna bez kopnięcia.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez lupus » środa 08 października 2008, 12:19

dariex napisał(a):
to hamuj lewą ;)
"

hehe, chyba by mi nóg brakło jakbym hamował lewą to którą wcisnę sprzęgło? ze swoimi umiejętnościami wolałbym jednak zmieniać biegi przy użyciu sprzęgła ;) chodzi mi o hamowanie i jednoczesną redukcję. heel and toe u mnie odpada ze względu na ułożenie pedałów a przygazówka kantem stopy trochę ryzykowna :roll: Dlatego właśnie w takiej sytuacji robię jak pisze slayer17 - dłużej sprzęgło.
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez BOReK » środa 08 października 2008, 16:15

Ja zauważyłem u siebie ciekawe zjawisko - jak już mam wciśnięty hamulec i redukuję bieg, to silnik samoczynnie troszkę zwiększa obroty. Przy odpowiednio szybkiej redukcji nieźle niweluje to szarpnięcia, nawet z piątki na dwójkę. Przypominam, że samochód mam z roku 1991, więc jeśli jest to jakiś prosty myk technologiczny, to powinien być w wielu samochodach.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez slayer17 » środa 08 października 2008, 18:36

Może po prostu silnik jest "przyduszony" hamulcem i ta chwilka to powrót do obrotów biegu jałowego.

Wtedy to rzeczywiście działa :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez BOReK » środa 08 października 2008, 21:39

Nie, inaczej objaw by występował raczej przy każdym hamowaniu. Jak redukuję bez hamulca, też się tak dzieje.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez lupus » czwartek 09 października 2008, 06:45

Ciekawostka, przyobserwuję to dzisiaj u siebie. Może masz inteligentny samochód i sam daje międzygaz ;) podobna dyskusja toczy się na forum f1 o właśnie takim zachowaniu niektórych bolidów.
Międzygaz podczas zmiany biegów
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez BOReK » czwartek 09 października 2008, 10:58

Przy sterowaniu z ECU nie mogę tego wykluczyć ;). Obroty skaczą na chwilke o jakieś 500RPM w górę, jak zwlekam z tą redukcją to "żyła opada" i cały efekt diabli biorą.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez szatan666 » niedziela 12 października 2008, 19:04

Mam problem przy redukcji biegow. Przy zmianie na wyzszy jest dobrze, ale przy redukcji gorzej. Zwlaszcza na 3 lub 2. Jest delikatne szarpniecie mimo, ze sprzeglo opuszczam powoli. Help! ;p
szatan666
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela 13 lipca 2008, 13:36

Postprzez ButterflyEffect » niedziela 12 października 2008, 19:12

...
Ostatnio zmieniony niedziela 12 października 2008, 23:09 przez ButterflyEffect, łącznie zmieniany 1 raz
...pensa prima di sparare, pensa prima di dire, di giudicare...
_________________________
Kobieta za kierownicą Kropki ;)
ButterflyEffect
 
Posty: 510
Dołączył(a): czwartek 20 marca 2008, 11:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dariex » niedziela 12 października 2008, 19:15

Spróbuj redukować przy minimalnie niższej prędkosci(lub patrząc na obrotomierz) oraz staraj się redukować tak aby przy zmianie biegu,jednocześnie przy puszczaniu sprzęgła,lekko wciskać gaz- musi to być płynne przejście,luzowanie nacisku na sprzęgle i stopniowy nacisk na gaz musi iść dokładnie w tym samym tempie.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pinhead » niedziela 12 października 2008, 19:16

szatan666 napisał(a):Mam problem przy redukcji biegow. Przy zmianie na wyzszy jest dobrze, ale przy redukcji gorzej. Zwlaszcza na 3 lub 2. Jest delikatne szarpniecie mimo, ze sprzeglo opuszczam powoli. Help! ;p


Jeśli puszczasz sprzęgło i masz niższe obroty niż miał by silnik po sprzęgnięciu sprzęgła to nic dziwnego że szarpie.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez szatan666 » niedziela 12 października 2008, 22:05

Aha czyli przy puszczaniu sprzegla dodac troche gazu? Trudniej jest to zrobic przy redukcji, ale postaram sie pocwiczyc i opanowac to rzemioslo :)
szatan666
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela 13 lipca 2008, 13:36

Postprzez Pinhead » niedziela 12 października 2008, 23:05

Wszystko kwestia wyczucia. Zamiast dodawać gazu raczej nie odejmuj go aż tak dużo. Lub zmieniaj biegi tak szybko aby obroty nie zdążyły znacznie spaść.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez szatan666 » niedziela 12 października 2008, 23:23

Pinhead napisał(a):Wszystko kwestia wyczucia. Zamiast dodawać gazu raczej nie odejmuj go aż tak dużo. Lub zmieniaj biegi tak szybko aby obroty nie zdążyły znacznie spaść.


Tzn. problem jest przy skrzyzowaniach jak trzeba zrzucic do dwojki. Wtedy hamulec, sprzeglo i zmiana biegu... wiec gazu nie mam przez chwile wcale. Lepiej bedzie najpierw hamulec, pozniej odrobina gazu no i na koncu zmiana biegu z odjeciem gazu.
szatan666
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela 13 lipca 2008, 13:36

Postprzez Pinhead » poniedziałek 13 października 2008, 10:19

W takiej sytuacji redukuj bieg dopiero gdy obroty spadną w okolice 1500rpm czyli zbliżą się do obrotów biegu jałowego.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości