jak zmieniać biegi podczas jazdy np. wrzucamy dwójkę

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez blizz » sobota 24 lutego 2007, 23:40

Jak drązek na luzie lata na boki czyli ma luzy a co gorsze na wbitym biegu to juz jest to objaw do tego ze jest cos powybijane;)
blizz
 
Posty: 44
Dołączył(a): sobota 27 stycznia 2007, 15:35

Postprzez ivytomek » poniedziałek 26 lutego 2007, 20:32

fibi, w fiacie uno, którym 10 lat temu uczyłem się jeździć, był ten sam objaw - drążek nie wracał automatycznie w pozycję między 2. a 3. biegiem. W każdym razie robił to bardzo niechętnie. To zresztą nie jest chyba kwestia samej skrzyni, a tylko sprężyny odciągającej drążek - prosta przez to jest naprawa takiej usterki.
Jedyne, co możesz spróbować, to praktycznie puścić lewarek po zrzuceniu 2.biegu i spróbować prostym ruchem w górę wrzucić 3. bieg. Tak 2-etapowo (czyli tak, jak się tego robić nie powinno na codzień).
Bez sensu jeździć autem, gdzie jest taki problem - nawet jeśli nie uda Ci się wrzucić 1. biegu, ale tylko mocniej pchniesz lewarek w jego stronę, pracują jego synchronizatory, szybko się zużywając.
W każdym razie nic na siłę, trójeczka winna wchodzić leciutko i bezproblemowo:)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Rexed » poniedziałek 05 marca 2007, 20:08

Panowie (i panie ;)) ... 3 strony nawijania o tym jak przerzucić bieg ?

A Punto to ciężarówka 16 tonowa, że trzeba biegi "na dwa" wrzucać ? :D

Ja pamiętam jak mi kiedyś znajomy ojca tłumaczył jak się w Jelczu wrzucało, a co gorsza zrzucało biegi... Z tym żeby zrównać szybkość kół zębatych w skrzyni nie zsynchronizowanej :)

A w takiej osobóweczce to sama przyjemność.
Avatar użytkownika
Rexed
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2007, 19:26

Postprzez bkt » środa 04 kwietnia 2007, 00:02

To jeszcze ja, co by kilka stron o tym podyskutowac, zrobie rysunek dla majacych problemy (autorka to chyba z 2 godziny jezdzila z tym instruktorem, az dziwie sie ze teorie ogarnela a skrzyni nie:> (.....skasowane przez moderatora)

Obrazek


Omowie to na przykladzie tego zdjecia ktore specjalnie zrobilem zeby ktos nie zadawal takich pytan:)
Moj instruktor uczyl mnie w ten sposob i po 2 godzinach jazdy nie mialem zadnych problemow z biegami.

Wrzucajac bieg 1 i 2 przykladamy reke (tak zwana "otwartą") do prawej strony dzwigni (patrzac z gory, dwigni - czyt gałki :D). Siła oddziaływująca na gałkę jak widac "atakuje" z prawej strony, czyli z tej z ktorej przylozylismy reke. W momencie kiedy trafiamy na "opor" czyli, ze dalej nie pchniemy gały, siła oddziaływania zmienia połozenie, w zaleznosci od tego jaki bieg wrzucamy. Dla 1 napieramy z dolu ( w praktyce pchamy dzwignie tymi "kostkami" nad nadgarstkiem, zreszta inaczej sie reka nie ulozy) a dla 2 z gory.
Analogicznie zmieniamy biegi dla 5 i ewentualnie wstecznego (ktorego tu nie ma na rysunku).
3 i 4 musimy trafic, no bo jak nie trafiamy, to mamy allzcheimera (czy jak to sie pisze:P).
Gruba kreska to pierwsza czesc ruchu, chuda, druga.

Zmieniajac bieg z 1 na 2 docikamy drazek tak samo jak z luzu na 1 i w drugiej fazie ruchu napieramy "na bieg 2" czyli z gory. Bieg MUSI wejsc, a jak nie wchodzi wrzucamy luz, puszczamy sprzeglo, naciskamy je jeszcze raz i ponawiamy manewr.

Chyba nie da sie prosciej przylozyc reki niz (dla 1 i 2) z prawej strony, dla 3 z dolu, dla 4 z gory i dla 5 z lewej strony (rowniez otwarta strona reki jakby ktos nie wiedzial). Jesli poczatkujacy kierowca tak sie nauczy zmieniac biegi po 2-3 godzinach jazdy bedzie to robil automatycznie i bez zadnych problemow. Nie zmieniajcie biegow jak starzy kierowcy (hyhy) trzymajac galke z gory cala dlonia, to blad.

Tylko sie nie smiejta z mojego opisu ale nie wytzymalem jak ten temat zobaczylem :D a gdyby te zdjecie z fotosika zniknelo niech kts je wrzuci gdzies na serwer, tu nie wiem jak wkleic:)
bkt
 
Posty: 103
Dołączył(a): czwartek 15 marca 2007, 15:04
Lokalizacja: wwa

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości