przez rocko19 » środa 31 października 2007, 21:21
przez Pinhead » środa 31 października 2007, 22:44
przez invx » środa 31 października 2007, 23:21
przez Pinhead » czwartek 01 listopada 2007, 00:03
przez wiesniak » czwartek 01 listopada 2007, 00:59
przez Pinhead » czwartek 01 listopada 2007, 10:41
przez LOBUZ88 » czwartek 01 listopada 2007, 12:44
przez wiesniak » czwartek 01 listopada 2007, 14:39
LOBUZ88 napisał(a):lód , ubity śnieg , mory asfalt i zablokowane koła to błąd...wtedy właśnie pomaga hamowanie pulscayjne tzn nacisnać hamulec, w momencie kiedy czuje sie że koła są już zablokowane lekko odpuszczamy hamulec (cały czas hamując a nie całkowicie zwalniając nacisk) i powtórka znów lekko dociskamy aż do chwili gdy poczujemy że lecimy "na blokach" znowu natychmiastowe zwolnienie nacisku i po raz kolejny naciśniecie itd... :) im więcej razy powtórzymy ten cykl tym lepiej i szybciej auto zahamuje .
przez Scully » czwartek 01 listopada 2007, 17:01
LOBUZ88 napisał(a): [Teraz zbliża sie zima , proponuje każdemu pusty ośnieżony parking i trenować , bawić sie podsterownością ,nadsterownością , oswajać sie z tym wyrabiać w sobie odruchy...to pomaga potem zachować zimną krew i nie panikując uda sie opanować sytuacje :yes:
przez DEXiu » czwartek 01 listopada 2007, 17:23
wiesniak napisał(a):A mi się wydaje, że jednak szybciej zahamujemy z zablokowanymi kołami. Jedyne co nas spowalnia w samochodzie to opór kół o podłoże, który jak by nie patrzeć jest dużo większy przy kole zablokowanym, niż toczącym się.
ABS nie ma skracać drogi hamowania, ma umożliwiać kontrolę nad samochodem.
przez fibi » czwartek 01 listopada 2007, 17:39
Scully napisał(a): Zima się zbliża a ja dopiero od co zrobiłam prawko... nie chciałabym najechać komuś an tył :? Szczerze mówiąc to trochę się boję tego, że nie mam ABSu... że w sytuacji nagłej nie będę potrafiła poprawnie hamować (pulsacyjnie) i stracę kontrolę and pojazdem!
przez wiesniak » czwartek 01 listopada 2007, 18:25
DEXiu napisał(a):Proponuję poczytać trochę o fizyce ruchu i siłach tarcia :wink: Tarcie statyczne (tj. takie, w którym ciało jest nieruchome względem podłoża) jest większe od dynamicznego (kiedy ciało porusza się względem podłoża).
przez chupacabra » czwartek 01 listopada 2007, 18:36
wiesniak napisał(a): tarcie statyczne jest zawsze mniejsze lub równe niż tarcie dynamiczne.
przez wiesniak » czwartek 01 listopada 2007, 18:43
przez chupacabra » czwartek 01 listopada 2007, 18:49