jak jechac powoli na 1 czy 2 biegu?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez qwer0 » sobota 20 grudnia 2008, 13:54

qwer0: naprawdę? Rolling Eyes pod górkę też? ile obrotów silnik wytrzyma? 500? Chyba coś innego miałeś na myśli. Puść na czwórce przy 10 km/h i poczuj te wibracje.

zrozumialem to w ten sposob:
jade na 4 biegu i widze, ze bede musial zwolnic.
Puszczam pedal przyspieszenia - silnik nie gasnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez bartosz18 » sobota 20 grudnia 2008, 16:48

chodzi mi o to czy jesli włączymi 1 bieg bądź 2 bieg i nie naciskamy żadnego pedalu to auto powinno toczyć sie i jechac czy gasnąc i sie dusić
np powinno sie móc ruszyc z jedynki tylko puszczając sprzęgło bez gazu?
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez Duszek » sobota 20 grudnia 2008, 17:15

bartosz18 napisał(a): powinno sie móc ruszyc z jedynki tylko puszczając sprzęgło bez gazu?


Tak
Ósma pasażerka mazdy.
Szczęśliwa posiadaczka kategorii B i C :D
C+E - w trakcie.
A i D - w planach :wink:
Avatar użytkownika
Duszek
 
Posty: 534
Dołączył(a): piątek 04 lipca 2008, 21:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Postprzez lupus » poniedziałek 22 grudnia 2008, 10:01

Czyli puszczając na 1 może zgasnąc, na 2 i wyżej nie zgaśnie jeśli puścimy gaz na dłuższy czas?

Wprost przeciwnie. Na 1 biegu auto będzie jechać najwolniej ale bez dodawania gazu wyjedzie nawet pod górkę. Na 2 po płaskim terenie pojedzie nieco szybciej ale przy pewnym wzniesieniu zacznie mu brakować mocy i zgaśnie. Wszystko zależy tu od mocy silnika i przełożenia skrzyni biegów. U mnie bez problemu autko jedzie na 3 biegu po płaskim terenie. Robiłem to tylko w celach doświadczalnych bo silnik wtedy się męczy i w razie konieczności zamiast przyśpieszenia poczujemy tylko nieprzyjemne wibracje.
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mikel99 » poniedziałek 22 grudnia 2008, 17:40

A ja dzisiaj jeździłem po parkingu w galerii ( wiadomo tłok niesamowity ) to na 2 musiałem wciskac troche sprzegła bo juz zaczynał drzec, ale jak wcisnąłem troche sprzegła to sie uspokajał ( :) ) a jak jechałem na 1 i troche przycisnąłem gazu to strasznie szarpał. Ja sie uczyłem na Micrze i tam leciutko dotykałem gaz i byłem pewien ze mi nie zgasnie, a u mnie w samochodzie nie ma ze dotkniesz gaz. Trzeba wcisnąc tak ze poczujesz ze wcisnąłes i wtedy jest szarpniecie. Ale mysle ze to kwestia przyzwyczajecia....

Jak polecacie jezdzic po takich zatłoczonych parkingach ... Na 1 czy 2 i operowac sprzegłem ???
mikel99
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 grudnia 2008, 17:57

Postprzez d » poniedziałek 22 grudnia 2008, 19:44

Na 1, szkoda sprzęgła.
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez bartosz18 » wtorek 23 grudnia 2008, 10:00

ale na jedynce bardzo szarpie nie da sie jechac na jedynce jednoczesnie autem nie szarpiąc kadze dodanie odjęcie gazu wywoluje szarpnięcie
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez Khay » wtorek 23 grudnia 2008, 10:09

bartosz18 napisał(a):ale na jedynce bardzo szarpie nie da sie jechac na jedynce jednoczesnie autem nie szarpiąc kadze dodanie odjęcie gazu wywoluje szarpnięcie


Jeśli noga niewprawiona to na pewno. Na początku też mi szarpało autko jak głupie. Teraz baardzo rzadko mi "szarpie". Głównie wtedy, gdy nie jestem w pełni skupiony na jeździe, albo zwyczajnie mam obuwie kompletnie do jazdy się nie nadające. ;)

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak jechac powoli na 1 czy 2 biegu?

Postprzez Neurot » wtorek 23 grudnia 2008, 10:51

bartosz18 napisał(a):slyszalem ze auto pali od obrotów
i ze najwięcej pali na jedynce

Nie jestem aż takim ekspertem od silników, ale nowsze auta mają chociażby sondę lambda, która sama dobierze skład mieszanki. Nieważne, czy wtedy masz 900 obrotów na minutę, czy 1500. Co do odpowiedzi na Twoje pytanie, ja bym przejechał ten odcinek na drugim biegu, nie używając gazu. Różnica w spalaniu (w omawianym przez Ciebie wątku) będzie niewielka, ale za to jazda na pierwszym biegu będzie bardziej forsowna dla mechanizmów...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mikel99 » wtorek 23 grudnia 2008, 11:32

Jak mówi Bartek na 1 strasznie szarpie. Na kursie jeszcze było możliwie, bo wystarczyło dotknąć gaz i on juz sie wciskał, pozatym samochód był słabszy. W moim samochodzie gaz jest jakby bardziej dobity, nie da sie go wcisnąc tylko troszeczke, jak juz wciskam to czuje ze go wciskam i wtedy są szarpniecia. Natomiast wczoraj jadąc na 2 pusciłem gaz i tak jechałem, jechałem az wkoncu zaczął szarpac, w ostatniej chwili zredukowałem na 1 bo by zgasł. Chyba jadąc bardzo wolno bede musiał jednak jechać na 2 operując sprzęgłem.
mikel99
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 grudnia 2008, 17:57

Postprzez bartosz18 » wtorek 23 grudnia 2008, 17:43

jada na jedynce psuje mechanizmy? pierwsze slysze
a co do jedyki to sie nieda jechac na 1 biegu bez szarpnięc szczególnie dieslem, wystarczy bowiem lekko dodac, ując gazu a auto szarpie jak opętane
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez qwer0 » wtorek 23 grudnia 2008, 18:12

a co do jedyki to sie nieda jechac na 1 biegu bez szarpnięc szczególnie dieslem, wystarczy bowiem lekko dodac, ując gazu a auto szarpie jak opętane

Akurat szczegolnie dieslem jezdze na co dzien i jakos jest to jak dla mnie wykonalne.
Oczywiscie jesli depne gaz do samej podlogi to bedzie szarpniecie, niezaleznie od tego czy to benzyna czy diesel, ale jak lekko, powoli wcisniesz to autko bardzo plynnie ruszy, nic nie szarpnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez piterp » środa 24 grudnia 2008, 11:36

To zalezy jaki masz samochod. Jak gaz idzie płynnie to masz szczescie, a jak gaz jest dowalony że nie da sie go wcisnąc leciutko, a trzeba juz konkretnie cisnąc to jest problem ...
piterp
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa 24 września 2008, 15:00

Postprzez Pudzian102 » poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:33

Słuchajcie mam pytanko bo spotkałem sie z opiniami za i przeciw

Można jadąc na dwójce, lekko przyhamowywujac wcisnąć półsprzęgło w celu chwilowej, wolniejszej jazdy czy na dwójce nie operuje sie półsprzęgłem?
Pudzian102
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:29

Postprzez testdriver » wtorek 06 stycznia 2009, 18:34

Mnie też instruktor uczył, że "jedynka do ruszania" ale mój instruktor był wyjątkowo beznadziejny.
Co do toczenia się na biegach, to chyba zależy od auta ale wszystkie, którymi jeździłem do tej pory nie gasną po puszczeniu gazu na żadnym biegu.
testdriver
 
Posty: 48
Dołączył(a): środa 27 lutego 2008, 02:08

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości