Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » wtorek 04 października 2011, 10:14

cman napisał(a):W którym dokładnie miejscu tak postąpiłem?

Na przykład w tym:
cman napisał(a):Mam nadzieję, że tłumaczenie jest wystarczająco jasne i zrozumiałe, a jeżeli ktoś twierdzi, że coś w nim jest nie tak, to chętnie dowiem się co. Tylko naprawdę, bardzo proszę, rzeczowo i na temat, a nie tylko tak, żeby uciec w poboczne kwestie, zaciemniając istotę sprawy.


Drezyna napisał(a):A teraz mała próbka punkt po punkcie:

cman napisał(a): Stabilność pojazdu zależy od przyczepności poszczególnych opon do nawierzchni, a ta zależy od współczynnika tarcia i nacisku. Współczynnik tarcia jest jaki jest, natomiast siła nacisku na poszczególne koła zależy od rozkładu masy pojazdu, który zmienia się dynamicznie. Transfer masy na lewą lub prawą stronę pojazdu wynika z siły odśrodkowej działającej na pojazd, która to natomiast wynika z prędkości i promienia zakrętu, a więc nie ma w tym zakresie związku z układem przeniesienia napędu.


O jakim tarciu piszesz? Jest co najmniej kilka rodzajów tarcia, a ich istota i współczynniki są różne. Na samochód w układzie odniesienia związanym z jezdnią działają tylko i wyłącznie takie istotne siły zewnętrzne: tarcia w obszarach styczności z nawierzchnią, siła ciężkości i oporu powietrza. Siły tarcia są zależne od składowych poszczególnych rodzajów tarcia, więc nieprawda, że współczynnik jest jaki jest.
Rozkład masy absolutnie nie zmienia się dynamicznie, jest w przybliżeniu stały, chyba, że w bagażniku mamy wsypane kule armatnie. Co najwyżej dynamicznie zmieniają się siły nacisku na poszczegóne obszary styczności z podłożem. Siła to nie masa. Nie ma też transferu masy, chyba, że coś się przesuwa. W układzie związanym z jezdnią nie działa również żadna siła odśrodkowa. To siły tarcia na zakręcie posiadają składową dośrodkową i dlatego autko skręca. Siła odśrodkowa to pozorna siła występująca w nieinercjalnym układzie odniesienia związanym z pojazdem. To nie siła dośrodkowa wynika z prędkości i promienia skrętu, a wręcz przeciwnie, promień skrętu wynika z siły dośrodkowej. To była próbka konkretów na poziomie elementarnym. Do kosza, czy zgadzasz się, że tak to mniej więcej wygląda?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 04 października 2011, 10:52

Drezyna napisał(a):Na przykład w tym:

Nie, nie - to akurat był tylko i wyłącznie wynik Twojej frustracji, spowodowanej brakiem reakcji innych na Twoje wcześniejsze przytyki do moich wypowiedzi dotyczących prędkości. Trafiła się okazja, więc przyczepiłeś się najmniej istotnej, z punktu widzenia omawianego zagadnienia, części mojej wypowiedzi. Wcześniej się tam nie wypowiadałeś, tylko dopiero w momencie, kiedy trafiła się wspomniana okazja, nie wniosłeś niczego pożytecznego, tylko trochę fizycznego teoretyzowania, za sprawą którego pokazałeś, że obce Ci są pojęcia takie jak: określenie potoczne, skrót myślowy, tłumaczenie na chłopski rozum itp., potem dla fasonu coś tam jeszcze niby napisałeś w temacie, żeby tak nie raził w oczy prawdziwy cel Twojej pierwszej wypowiedzi w tym wątku, no i teraz znowu pojawiłeś się tylko po to, żeby przedstawić mi wyimaginowany zarzut.
Więc nie odpowiedziałem nie dlatego, że nie wiedziałem co odpowiedzieć, tylko dlatego, że nie było na co odpowiadać, co zresztą krótko już wtedy wyjaśniłem.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » wtorek 04 października 2011, 11:24

Taaa, panie psychologu, cały świat jest przeciwko tobie...
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » wtorek 04 października 2011, 12:02

Właśnie nie rozumiem... tyle osób na początku pisało, że przejazd przez skrzyżowanie na sprzęgle jest błędem, a póki co mamy kilkanaście stron dyskusji w stylu:
-dlaczego?
-bo tak, przecież wiadomo
-dlaczego?
-bo tak
-dlaczego?
-przecież już napisałem
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 04 października 2011, 13:10

lith, pragne zauwazyc, ze z czescia odpowiedzi na to "dlaczego" nawet sie zgodziles, warunkujac, jednakze, ze jak robisz zakret powoli, to masz to w nosie.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » wtorek 04 października 2011, 14:35

No właśnie... ja np. uważam, że błędem jest coś co może mieć jakieś negatywne skutki (oczywiście z jakimś rozsądnym prawdopodobieństwem, nie popadajmy w paranoję). Dlatego uważam, że jazda na sprzęgle w dużej części sytuacji błędem nie jest. Nikt tu nie zaprzecza, że sprzęgło jakieś znaczenie może mieć i ja np. gdyby kombinować z wersjami cmana bym zaproponował coś w stylu- Jazda w zakręcie w którym istnieje realne ryzyko wpadnięcia w poślizg z wciśniętym sprzęgłem bez istotnego powodu jest błędem, ponieważ utrudniamy sobie w ten sposób reakcję, która może pomóc nam samochód z ewentualnego poślizgu wyprowadzić (czyli u mnie pewnie odruchowe dodanie gazu, ale co kto umie to jego).
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 04 października 2011, 15:43

lith, nie to, ze sie czepiam... ale... jesli jakies odpowiedzi byly i z tym sie zgadzasz, to dlaczego piszesz, ze ich nie ma? :roll:
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » wtorek 04 października 2011, 18:00

Tyle, że odpowiedzi były bardzo różne, w tym w stylu:
-mój instruktor tak powiedział
-tak łatwiej wypaść z zakrętu
-bo jest inny sposób, który się sprawdza co najmniej równie dobrze w większej ilości sytuacji

Ja staram się na przykład dość do tego, czy taka jazda na sprzęgle jest w każdym wypadku błędem według Was... a jak jest to dlaczego. Bo póki co z tego co tu napisano do tej pory dla mnie wynika, że błędem jest bardzo rzadko.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez ella » wtorek 04 października 2011, 18:35

13 zakładek i nic chyba nowego się już nie dowiemy
argumenty się wyczerpały
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości