jak zmieniać biegi podczas jazdy np. wrzucamy dwójkę

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez maciusss » wtorek 13 lutego 2007, 16:41

madzior_ka napisał(a):mnie zaś uczono zeby zmieniac biegi dwuetapowo w tym przypadku z 1 na 2 wyglądałoby t tak

I - lekkie pchnięcie lewarka w stronę położenia 'luz', kiedy sie w nim znajdzie:
II - najpierw maksymalnie w lewo odchylany lewarek a potem w dół

Takie zmienianie nie dopuszcza błędów, można robić to spokojnie bez nerwów, nie ma możliwości że bieg ci nie wejdzie w odpowiednie miejsce jak potem z położenia luz dasz najpierw na maxa e lewo a potem w dół


madzior_ka,

Z taka zmiana biegow mozesz sobie pojezdzic po placu manewrowym. Zmieniaj tak dalej, to polecisz na pierwszym lepszym wyprzedzaniu samochodem z silnikiem benzynowym przy predkosci wyzszej niz 90. Powodzenia. Nie wiem wogole co to za temat. Jesli ma sie problemy z biegami, to tak jak koledzy mowili wczesniej - pocwiczyc na sucho w garazu przy wylaczonym silniku. Bieg musi zostac zmieniony mozliwie jak najszybciej ale jednoczesnie delikatnie, bez uzycia ogromnej sily. Co do dociskania w prawo, w lewo czy dwuetapowe zmienianie - na litosc boska... Dwojka to po prostu przesuniecie z 1 w dol, nic poza tym.
Prawo Jazdy - Kategoria B
Rozpoczęcie kursu: 11.09.2006
Pierwsze i jedyne podejście: 28.11.2006
Odbiór dokumentu: 7.12.2006
Teoria: 30h
Jazda: 30h
OSK Leon Kita - Limanowa
maciusss
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 06 grudnia 2006, 17:56

Postprzez Xsystoff » wtorek 13 lutego 2007, 17:23

maciusss napisał(a):Zmieniaj tak dalej, to polecisz na pierwszym lepszym wyprzedzaniu samochodem z silnikiem benzynowym przy predkosci wyzszej niz 90. Powodzenia.

Na tym forum jezeli ktos jedzie 90 km/h to znaczy, ze nie trzeba go wyprzedzac, poza tym panuje przekonanie ze redukcja to straszne zlo.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Gozdek » wtorek 13 lutego 2007, 18:49

Xsystoff napisał(a):
maciusss napisał(a):Zmieniaj tak dalej, to polecisz na pierwszym lepszym wyprzedzaniu samochodem z silnikiem benzynowym przy predkosci wyzszej niz 90. Powodzenia.

Na tym forum jezeli ktos jedzie 90 km/h to znaczy, ze nie trzeba go wyprzedzac, poza tym panuje przekonanie ze redukcja to straszne zlo.


zlo jak zlo moim zdaniem osoby ktore jezdza takimi predkosciami to nie maja problemu z biegami:)

Jak ja bylem maly to czesto siedzialem sobie u ojca w samochodzie i tak z nudow sobie zmienialem biegi i jak wsiadlem ze kierownice to nie bylo takiej sytuacji zebym nie wiedzial jak bieg zmienic rozumiem nie wejdzie ci bieg itd ale zeby zmienic z jedynki na dwojke trzeba jakies tlumaczenie jak to sie robi.......... paranoja :D :D :D :D

Pozdrawiam
Gozdek
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez invx » wtorek 13 lutego 2007, 21:46

zmiana powinno byc jak kolega wyzej napisal - jedno etapowa - plynna i szybka. zadnego wybijania na luz, w bok i na bieg.
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Re: jak zmieniać biegi podczas jazdy np. wrzucamy dwójkę

Postprzez taxi_driver » środa 14 lutego 2007, 21:50

iwcia napisał(a):Z kolei jeden z instruktorów zwrócił mi kiedyś uwagę, czy facetowi tez tak ostro zmieniam wajchę ..........
Dostał po buzi, no i wysiadłam. Nowy instruktor tylko złym okiem łypał, ale o mojej historii, że dałam po buzi instruktorowi , było głośno i podejrzewam, że nastepny instruktor (młodszy ode mnie chłopaczek) bał mi się zwrócić uwagę.....


:shock: hahahahah :D

nie masz poczucia humoru dziewczyno 8)
1 podejście:
teoria - 0 błędów
praktyka : plac + , miasto + :)
taxi_driver
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 12 lutego 2007, 23:05

Re: jak zmieniać biegi podczas jazdy np. wrzucamy dwójkę

Postprzez kamiles » czwartek 15 lutego 2007, 01:47

taxi_driver napisał(a):nie masz poczucia humoru dziewczyno 8)

fakt - nie wszyscy mają takie prostackie poczucie humoru...
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez scorpio44 » czwartek 15 lutego 2007, 03:16

Gdybym usłyszał instruktora mówiącego taki tekst do kursantki, to sam miałbym ochotę dać mu w mordę.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Kubecks » niedziela 18 lutego 2007, 16:25

Niedawno tez sie zastanawialem jak to mozliwe, ze 2 wchodzi odrazu z 1 w dol. Poszedlem do garazu i wchodzi automatycznie, nic nie grzebalem z przesuwaniem w lewo :P
Ostatnio zmieniony piątek 23 lutego 2007, 21:58 przez Kubecks, łącznie zmieniany 1 raz
Kubecks
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela 18 lutego 2007, 16:22
Lokalizacja: się biorą Yeti?

Postprzez wiesniak » niedziela 18 lutego 2007, 17:03

Bo nie chodzi tu o przesunięcie w lewo, tylko o niedopuszczenie, żeby drążek samoczynnie wrócił do środka (czyli w prawo). Ale normalnie to nad tym się człowiek nie zastanawia, tylko zmienia biegi :).
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez madzior_ka » piątek 23 lutego 2007, 16:06

madzior_ka,

Z taka zmiana biegow mozesz sobie pojezdzic po placu manewrowym. Zmieniaj tak dalej, to polecisz na pierwszym lepszym wyprzedzaniu samochodem z silnikiem benzynowym przy predkosci wyzszej niz 90. Powodzenia. Nie wiem wogole co to za temat. Jesli ma sie problemy z biegami, to tak jak koledzy mowili wczesniej - pocwiczyc na sucho w garazu przy wylaczonym silniku. Bieg musi zostac zmieniony mozliwie jak najszybciej ale jednoczesnie delikatnie, bez uzycia ogromnej sily. Co do dociskania w prawo, w lewo czy dwuetapowe zmienianie - na litosc boska... Dwojka to po prostu przesuniecie z 1 w dol, nic poza tym.

nie wiem, moze, w kaŻdym bądź razie w praktyce nie mam problemów ze zmianą biegów, prędkościami powyzej 90 jeżdże i też nie mam problemów, wiec myślę, że ndzie ok, biegi zmieniam dość szybko i jest to jednoetapowo, ale wydaje mis ie (moze automatycznie robie to inaczej) ze przechodze przez luz aby dac na kolejny bieg, ale jednym ruchem, jutro mam egzamin - trzymajcie kciuki!!
madzior_ka
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 01 lutego 2007, 00:37

Postprzez Kubecks » piątek 23 lutego 2007, 22:01

Hehe sorry, ze sie czepiam, ale zawsze sie przechodzi przez luz zmieniajac biegi :P
Kubecks
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela 18 lutego 2007, 16:22
Lokalizacja: się biorą Yeti?

Postprzez invx » piątek 23 lutego 2007, 23:55

nie :>
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez disaster » sobota 24 lutego 2007, 14:37

Zależy od definicji luzu.
Jeśli za luz uznajemy położenie drażka między 3 a 4 biegiem, to przy zmianie z 1 na 2 przez luz nie przechodzimy.
Jeśli za luz uznamy stan pośredni między biegami, to za każdym razem.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez Kubecks » sobota 24 lutego 2007, 17:25

No wlasnie ja mialem na mysli ten stan posredni :P
Kubecks
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela 18 lutego 2007, 16:22
Lokalizacja: się biorą Yeti?

Postprzez fibi » sobota 24 lutego 2007, 19:24

a propos z zmiany biegu z dwójki na trójkę- dla mnie to też było naturalne- taki płynny ruch po prostu w górę (chociaż czulam, że mimo wszystko jest to delikatnie w prawo ale ruch byl płynny i zawsze trójka) tymczasem od pewnego czasu w ogóle mi ta trójka nie wchodzi (wsteczniactwo jaskieś mnie ogarnęło czy co ;) i najczęściej (tak 2 na 3 przypadki) szarpę sie ze skrzyniabiegów czego efektem jest, że przez ileś tam metrów jadę po prostu na luzie próbując wrzucić tą nieszczęsną trójkę, i już dwa razy udowodniłam, że możliwe jest ot, co wydawało mi się niemożłiwe- czyli wrzucenie jedynki zamiast trójki :oops: ufff nikomu nie zyczę słyszeć tego zgrzytu i teraz się zastanawiam, czy to naprawdę mnie jakieś wsteczniactwo ogarnęło i popełniam jakiś podstawowy błąd czy może kursanci tak już skrzynię biegów potraktowali, że nie chodzi tak gładko jak kiedyś??
fibi
 
Posty: 163
Dołączył(a): czwartek 07 grudnia 2006, 13:52

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości