przez cZaK » sobota 19 lipca 2008, 15:23
przez bruno666 » poniedziałek 22 września 2008, 12:27
Tomek_ napisał(a):Jak jedziesz na 4 i chcesz podrzucić do góry, to wciskasz połówke i dajesz na 5, wtedy masz 4,5, jak już jedziesz na 4,5 to odczas jazdy wyłączasz połówkę, i potem żeby przeskoczyć na 5 wciskasz tylko sprzęgło i masz 5, podczas jazdy zaciągasz połówke, i wrzucasz na 6, i już masz 5,5, zaraz po włożeniu 5,5 wyłączasz połówkę i wystarczy że wciśniesz sprzęgło i masz 6.
przez Borys68 » poniedziałek 02 listopada 2009, 08:58
Tomek_ napisał(a):Tu masz jeszcze zdjecie jak to wyglada w rzeczywistosci (Man TGA):
1- przycisk Comfort Shift, przycisk sterujący automatyczną pracą sprzęgła ( można używać cały czas, oprócz ruszania i cofania zamiast sprzedla)
przez lith » wtorek 03 listopada 2009, 01:04
przez bruno666 » wtorek 03 listopada 2009, 19:06
lith napisał(a):Ciężarówki maja tyle biegów (czyli np. te 16+R+czasami te C), żeby podczas jazdy z różną prędkością i różnym obciążeniem móc zachować maksymalną moc, czyli utrzymywać względnie stałe obroty?
lith napisał(a):Bez ładunku rusza sie z 3, z ładunkiem ok 2 (wiem, że pewnie to zależy od...).
lith napisał(a):W każdym razie biegi typu 0.5, 1, 1.5 służą do tego, żeby nie używać półsprzęgła (które przy załadowanej ciężarówce pewnie szybko się zjarało)?