Wymiana koła

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Wymiana koła

Postprzez dylek » poniedziałek 30 grudnia 2013, 00:36

Na zdjęciu nakrętek nie widzę...same śruby :D
Nie dokręca ich się pneumatycznie....nakręcić oczywiście można, ze sprzęgłem na minimum, ale do dokręcenia służy klucz dynamometryczny, gdzie siłę dokręcenia ustawia się do konkretnej śruby, gdyż zbyt silne dokręcanie powoduje rozjechanie stożka w feldze, co może później skutkować samoistnym odkręcaniem się śrub podczas jazdy. I to nie tylko teoria...kiedyś mi tak dokręcono koło....kapcia załapałem na tak dokręconym kole....2 klucze połamałem, by śruby odkręcić...w końcu samochód został na noc na poboczu, a ja na piechotę....rano w Makro kupiłem klucz z rozsuwaną rączką...jakoś poszło, ale potem z felgi śruby się odkręcały same... Od tamtej przygody wymiany opon tylko w zakładzie, gdzie mi kluczem dynamometrycznym dokręcają...

P.S Jak komuś po drodze jednak do zakładu, który takiego klucza nie używa...to warto może właścicielowi podpowiedzieć... w necie są też tabele momentów siły dociskowej, więc dla chcącego nic trudnego...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana koła

Postprzez tomcioel1 » poniedziałek 30 grudnia 2013, 00:52

among napisał(a):Wg. oskbelfer na załączonym zdjęciu znajdują na nakrętki.

Obrazek

Po 2. większość ludzi wie co to znaczy dokręcone udarem i potrafi się domyślić znaczenia.

Po 3. Załóż klucz na śrubę i czekaj aż się odkręci :P

Po 4. Gaz rurka to kawałek stalowej rury. Ale skąd Ty możesz o tym wiedzieć skoro szpilki od kół chcesz smarować smarem nawet jeśli jest on grafitowy. No chyba, że chcesz żeby koło na trasie wyprzedziło Twój samochód :)
Polecam się zapoznać z tym forum: http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-87280.html

Ps. Droga krajowa 27 w większości swojego przebiegu biegnie przez las. Ale widzę, Ty byś tamtędy nie jechał więc proponuję objazd A4 przez Wrocław :)



w pyrlandii to są nakrętki ...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Wymiana koła

Postprzez Borys_q » poniedziałek 30 grudnia 2013, 17:18

Nie dokręca ich się pneumatycznie....nakręcić oczywiście można, ze sprzęgłem na minimum, ale do dokręcenia służy klucz dynamometryczny, gdzie siłę dokręcenia ustawia się do konkretnej śruby, gdyż zbyt silne dokręcanie powoduje rozjechanie stożka w feldze, co może później skutkować samoistnym odkręcaniem się śrub podczas jazdy.


Nie wiem co wy macie za problemy, całe życie dokręcam koła z buta, nigdy mi nic się nie odkręciło nie poluzowało nie zapiekło, nigdy nie przekręciłem gwintu ani nie rozjechałem felgi, nie uwierzę że moja waga jest akurat dobrana do długości klucza. Raz tylko felga na piaście mi się zapiekła (w astrze 1 tak się zdarzało).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana koła

Postprzez dma3 » niedziela 26 stycznia 2014, 01:01

- koło poprawnie dokręcone można odkręcić również po podniesieniu samochodu.
- koło poprawnie dokręcone - to koło dokręcone Z KONTROLĄ MOMENTU. KLUCZEM DYNAMOMETRYCZNYM. Wartością ściśle określoną przez producenta pojazdu.
- dokręcanie kluczem pneumatycznym kwalifikuje się do ścigania z urzędu jako PRZESTĘPSTWO.
- po użyciu klucza pneumatycznego w najlepszym wypadku do wymiany są wszystkie śruby
- moment dokręcania (zazwyczaj ok. 100 Nm) jest podany m.in. w instrukcji obsługi użytkownika.
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości