ściąga w prawo

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » środa 23 marca 2011, 09:29

tomciopaluch188 napisał(a):na geo wyszlo ze jest 2 sladem a nie 4!!!
na geo by wyszlo czy bity?

U mnie ustawiali zbieżność na laserach, najnowszym sprzętem, ale nie było widać na komputerze, że coś jest nie tak, pomimo, że auto ściągało :P
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » środa 23 marca 2011, 11:10

bite tz?
szyba przednia mam nie oryginalną to samo z tylną ale boczne wg mnie sa ok
i wg mnie tylna klapa jest troszke źle spasowana to by bylo na tyle
na lasery to ja ustawialem juz wczesniej jak mi cielo przednie gumy i zaplacilem 40pln ustawili zbieżność tz przód wzg tylu i juz mi opon przednich nie cielo a wczesniej to przednie gumy na zew stronach mialem lyse po 2tys km
na lasery jak ustawiali to blokowali kierownice takim urządzeniem

jak ustawialem geometrie to dalem 50pln ale nie blokowali kierownicy a ustawiali przy pomocy komputera i bezprzewodowych takich nakladek na 4 kola i ustawiali przód+tył zbieżność i kąty z tyłu
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez ajatollah » środa 23 marca 2011, 16:07


5. Aha niewiem czy to autosugestia czy cos ale kręcili mi cos przy tylnich kołach przedtem tylne koła miałem ustawione patrząc od tyłu bardziej tak \ / a teraz mam bardziej tak / \ jest ok? boje sie ze jak usiądą z tyłu 2-3 osoby i zapakuje bagaż to jeszcze sie rozjadą o co z tym chodzi?

hmm, lekki negatyw? Jeśli mechanicy znają się na rzeczy to chyba nie ma podstaw do szukania problemu.

4. Nadal słychać takie tępe stuki i od czego to? Co zrobić aby zawieszenie pracowało o wiele ciszej i zeby było bardziej miękkie? czuje sie jak w wozie drabinastym, jest twardo, sztywno a jak wpadne w dziure to jest glośno i to jest o wiele lepiej niz wcześniej przed wymianą

jak Ci nie pomogli w jednym warsztacie- jedz do innego- może łączniki, może inna cześć, a może taki urok- w niektórych samochodach zawias hałasuje, mimo że wszystko sprawne.

pkt 3 na dziurach ściągalo w prawo, kierownica nadal byla krzywa,


miałem podobnie tj krzywa kierownica- problem rozwiązał prawdziwy fachowiec, który na laserach zobaczył, że koło przednie jest cofnięte o kilka mm względem drugiego (krawężnik)- wyregulował, sam sobie w aucie ustawiałem kierownicę, żeby była prosto i jest idealnie
Ściąganie też miałem- u mnie opony winne.

Ciężko doradzić, żonglowanie oponami, kolejna zbieżność/geometria to koszta.
Jak widzisz, u mnie krzywa kierownica i ściąganie były spowodowane dwoma rożnymi czynnikami.
Popytaj rodziny/znajomych o dobrego mechanika od zawieszeń.

2. czy to dobrze ze nie blokowali kierownicy?

teraz jeżdżę, gdzie nie blokuje, a ustawia idealnie.

szyba przednia mam nie oryginalną

pewnie były odpryski od kamieni lub "pajączki" - to mit, że jak szyba czołowa inna to rozbitek.

to samo z tylną [...] wg mnie tylna klapa jest troszke źle spasowana

to jest ciut podejrzane, ale auta po naciąganiu, wstawaniu połówek/ćwiar jeżdżą prosto, więc ewentualna kolizja nie jest "wyrocznią"
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » środa 23 marca 2011, 16:15

wlasnie popytalem i ten co ma komputer i nie blokuje kiery jest naj, naj i on mi ustawil geo
zbieznosc przód+tyl i kąty przód i tyl za 50pln

zresztą skad on wiedzial jaka jest zbiezność? wjechalem autem na rolki on je wlaczyl i wyszla zbieznosc iles tam na + na zielono

po ustawieniu geo kierownica o wiele mocnniej wraca do polozenia na wprost dobrze? i kola są pod innym kątem ustawione wg mnie

wczesniejszy ustawil na laserka z blokadą kiery tylko przód wzg tylu i tylko zbieznosc za 40pln

a z jaką prędkoscią udezyles w ten kraweznik? ze sie przestawilo?

Na letnich oponach ściąga mnie w prawo tylko na nierownej drodze, na zimowych (4nówki na stalówkach wyważone! w przec do letnich) ściąga mnie na prawo na kazdej! drodze i to jadąc 60km/h po 50m jestem blisko rowu!
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez ajatollah » środa 23 marca 2011, 16:21

20-30km/h, niby mało, ale wystarczyło :)

masz może jakiegoś kolegę, co ma 2 komplety kół z tym samym rozstawem śrub?
jeśli, tak to pożycz od niego na 1 dzień- załóż te koła od kolegi (dokręcanie na gwiazdkę) i pojeździj.

Wtedy da Ci lepszy "obraz" twojego problemu.
Co do opon- zdarza się, że nowe i firmowe są w jakimś stopniu źle wykonane i są problemy.

Ech, sam pamiętam ile czasu i nerwów straciłem, żeby zdiagnozować "krzywą kierownice"... współczuje
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » środa 23 marca 2011, 16:38

20km/h wjechales na kraweznnik i zbieznosc sie przestawila????????

sam mam 2 kompl kół
zimowe nowiutkie firestonki winterhavk2 evo +uzywane stalówki all wywazone
letnie z przodu stare millenium za 100pln szt z tylu kazda opona inna stare 1 ma guza z boku, wywazone tylko z przodu na alusach

co to znaczy na gwiazdkę?
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez qwer0 » środa 23 marca 2011, 17:12

zresztą skad on wiedzial jaka jest zbiezność? wjechalem autem na rolki on je wlaczyl i wyszla zbieznosc iles tam na + na zielono

Bo ma solidny warsztat :P Ustawianie zbieznosci na plycie to najszybsze i najlatwiejsze co jest.
Laserki to juz troche przezytek- wbrew temu co pisal wyzej kolega, ze na laserkach, na najnowszym sprzecie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » środa 23 marca 2011, 18:06

qwer0 napisał(a):
zresztą skad on wiedzial jaka jest zbiezność? wjechalem autem na rolki on je wlaczyl i wyszla zbieznosc iles tam na + na zielono

Bo ma solidny warsztat :P Ustawianie zbieznosci na plycie to najszybsze i najlatwiejsze co jest.
Laserki to juz troche przezytek- wbrew temu co pisal wyzej kolega, ze na laserkach, na najnowszym sprzecie.

Sprzet na pewno jeden z nowszych, w serwisie fiata miałem praktyki to zbierzność sprawdzali rozsuwanym kijkiem i jakąś lampke ustawiali kąty :mrgreen:
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez ajatollah » środa 23 marca 2011, 21:25

20km/h wjechales na kraweznnik i zbieznosc sie przestawila????????

zbieżność pewnie przy okazji- mnie przestawił się hmm.. kąt wyprzedzenia wahacza? nie znam się na tym- w każdym razie koło jest cofnięte do tyłu o kilka milimetrów (mieści się na granicy normy producenta).
Aby zniwelować krzywą kierownicę mechanik ustawia ją bodajże na drążkach kierowniczych- ustawia na laserach, bez komputera, 4 głowicowy.
Pamiętaj na przyszłość- krzywą kierownicę nie prostuje się na przekładni !!!

Co do opon- najtaniej jest pożyczyć od kogoś koła, może się zdarzyć że masz strasznego pecha i nowe zimówki posiadają wadę fabryczną, a letnie z racji, że z tyłu każda inna i z guzem to już w ogole mogiła :)

BTW. weź na lewarek auto i pokręć każdym kołem z osobna czy nie ma jakiś oporów- koła przednie z racji przegubów i półosi mogą się kręcić trochę ciężej niż tylne.
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 28 marca 2011, 18:49

no przelozylem kola na letnie tz przedtem mialem na 4 uzywanych stalówkach 4 nowiutkie opony z netu firestone winterhavk2 evo i wywazone byly i mnie ściągało w prawo i to dosc mocno nie moglem wstanie przejechac wiecej niz 50m od slupa do slupa jadąc 60-70km/h bo juz bylem blisko prawej krawędzi
po zalozeniu letnich czyli 4 uzywanych alufelg+4 uzywanych starych letnich opon i tylko przednie wywazalem to jezdzi sie lepiej
tz mniej ściąga ale nadal na równym jak stół ściąga mnie w prawo ale juz mniej
a na drodze takiej z latami i dziurami ściągalo mnie wczesniej w prawo a teraz to niekiedy w lewo a niekiedy w prawo bardziej w lewo
zresztą kierownica jest bardzo wrażliwa i wystarczy z przejade lewa stroną po łacie asfaldu to odrazu kierownica leci w lewo tak ma być? kazde auto jest wrazliwe na dziury i nierównosci jezdni? od slupa do slupa jest 50m to moge bez trzymanki jadąc 70-75km/h przejechac ten dystans a nawet 100m sie udaje
jak Wy macie?
moze jestem przewrażliwiony?
Ale nadal wydaje mi sie ze na tych niby idealnych i nowych zimówkach bardziej mnie sciąga a na letnich mniej
np jak jade po trawie to kierownica sama skreca w prawo
a luzów juz niemam w zawieszeniu na 100pr
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » poniedziałek 28 marca 2011, 20:21

Nie wiem o jakich dziurach mówisz, ale puszczając kierownicę przy 90km/h mogę jechać z pół minuty albo i lepiej, nawet po dziurach na krajowej 8mce jeśli nie ma powiewów wiatru. Na prostej jak stół drodze i bez bocznego wiatru pewnie wcale by nie ściągało. Więc ewidetnie masz coś nie halo. Dziwne że przy ustawianiu zbieżności nie dali wydruku..
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » wtorek 29 marca 2011, 10:03

ja nie mówie o dziurach tylko o drodze gladkiej jak stół to na takiej na letnich jedzie jak strzala prosto na zimowych ściąga w prawo
ale na drodze takiej zwyklej z latami ale bez dziur tylko laty i peknięcia takie poprostu takie nierówności to auto raz w lewo raz w prawo na letnich a na zimowych jeszcze mocniej w prawo
kierownica jest bardzo wrazliwa na nierównosci nawet nie wielkie
nie wierze ze 30s mozesz jechac bez trzymanki ja jak puszcze odrazu w prawo lece
a jak jedziesz po takich kamieniach okrąklych tz kocich lbach tak jak takie stare drogi sa budowane to tez jedziesz prosto? bo mnie wtedy bardzo sciaga i czuje sie jak w puszcze sardynek po tak rezunuje
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez ajatollah » czwartek 31 marca 2011, 11:30

pomóc może Ci już chyba tylko wykwalifikowany warsztat skoro zastosowałeś metody, które można wykonać we własnym zakresie,

może pęknięta którąś z sprężyn, może wrzucenie auta na ramę i zmierzenie czy wszystko proste... mnie się już skończyły pomysły.:eek2:

powodzenia.
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » czwartek 31 marca 2011, 12:02

a was nie sciaga na kocich lbach?
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez annubis17 » czwartek 31 marca 2011, 13:04

tomciopaluch188 napisał(a):a was nie sciaga na kocich lbach?

Nie.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości