CNG do nauki jazdy

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Pinhead » niedziela 19 października 2008, 12:00

Driver'ka napisał(a):Jeśli tankowanie trwa co najmniej 10 minut i jeśli jeden kursant trafi na takie tankowanie 6 razy, ma już godzinę jazdy w plecy! Kilkadziesiąt tankowań na miesiąc daje kilka godzin strat kosztem kursantów!


10min to samo tankowanie, czas dojazdu do punktu tankowania to kolejny zmarnowany czas. Zajęcie bagażnika to też nie jedna wada związana ze zbiornikiem. Waga zbiornika dobije tylne zawieszenie w tak małym samochodzie.

Cytat z http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/CN ... ny,88.html

Gaz ziemny zajmujący w normalnych warunkach 15 m3 może zmieścić się do pojemnika o pojemności 80 litrów (i wadze około stu kilogramów). Biorąc pod uwagę konieczność umieszczania od 4 do 6 zbiorników w samochodzie, aby mógł pokonać około 250 kilometrów, zastosowanie CNG jest ograniczone do autobusów i ciężarówek. Obciążenie pojazdu zespołem zbiorników można ograniczyć stosując do budowy zbiorników kompozyty, wtedy ich waga spada do około trzydziestu kilogramów.
Zużycie dm3 benzyny odpowiada zużyciu niecałego m3 gazu ziemnego (jego wartość opałowa wynosi około 35 MJ/m3).
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Driver'ka » niedziela 19 października 2008, 12:10

Pinhead napisał(a):
10min to samo tankowanie, czas dojazdu do punktu tankowania to kolejny zmarnowany czas.


Fakt, zakładając jeszcze że na stacji nie będzie kolejek :]
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez loser » poniedziałek 20 października 2008, 13:06

Tego, tam.

Chciałby spytać się pozornie nie na temat.

W jakim WORD-zie, MORD-zie, zdaje się egzamin na autach z CNG?
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez Pinhead » poniedziałek 20 października 2008, 14:58

W żadnym. Tylko co to ma do rzeczy ?
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez loser » poniedziałek 20 października 2008, 16:15

CD- nie na temat.
Zależy od punktu siedzenia.
Dla tego, siedzącego po lewej stronie tj. za kierownicą, mającego w przyszłości egzam, pojawiają się pytania.

Czy silnik na gaz pracuje tak samo jak silnik na benzynę?
Tak samo głośno?
Tak samo będzie się zmieniać biegi na słuch?
Taka sama jest skłonność silnika do gaśnięcia na niskich obrotach; przy nieumiejętnej pracy sprzęgłem i gazem; na wzniesieniu?


Ps. Żebyśmy się dobrze rozumieli. Nie uważam, że kursant powinien jeździć tylko i wyłącznie dokładnie takim autem jak na egzaminie.
Nie tylko, że nic złego się nie stanie, ale może nawet skorzystać jak parę razy pojedzie innym (pod względem gabarytów, silnika itd). Ale jeżdżenie autem, pod dość istotnym względem, różnym od egzaminacyjnego, przez 30h kursu, nie jest najlepszym pomysłem.
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez Pinhead » poniedziałek 20 października 2008, 19:56

Różnice są takie same jak na sekwencyjnym LPG. Czyli żadna dla kursanta.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości