Wymiana silnika - biurokracja

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez mati89tczew » niedziela 19 października 2008, 11:38

no niewiem moze w innych samochodach jest to tak wlasnie rozwiazane ale wydaje mi sie to bezsesnu, ja w nojej renowce mialem 1,4 teraz mam 1,7 i jak zagladałem pod maske 1,4 to duzo elementów sie rózniło, np. od razu widac róznicę w chłodnicy
mati89tczew
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 20:00
Lokalizacja: Tczew

Postprzez marcij » niedziela 19 października 2008, 22:09

Xsystoff napisał(a):
marcij napisał(a):Czesto producentowi taniej jest montowac do wszystkich egzemplarzy takie same podzespoly uniwersalne dla wszystkich silnikow danej serii. Bywa ze silniki 1.4 , 1.6 , 1,8 roznia sie od siebie tylko srednica tloka, czyli inny jest tylko blok i tloki.


Tak fajnie to nie jest :) Roznic jest duzo wiecej, np:

- uklad przeniesienia napedu (polosie, sprzeglo, skrzynia etc)
- hamulce (czesto slabsze wersje to np. bebny czy kola na 4 sruby)
- zawieszenie
- osprzet silnika (wtryski, komputer, wiazka el.)
- glowica, kolektory, przepustnice, przeplywki etc

Dodatkowo wiekszy silnik czesto wymusze zmiane umiejscowienia niektorych gratow w komorze silnika.

Szczerze mowiac to nie kojarze samochodu, w ktorym rozne wersje silnikowe roznily by sie tylko blokiem i tlokami.


marcij napisał(a): ...Bywa, ze.....
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości