Re: prędkość a bieg
Napisane: środa 27 czerwca 2012, 00:07
Można i tak napisać. Jest to prawda, ale niestety nadal tylko częściowa. Biorąc pod uwagę niezbędny czas potrzebny na zredukowanie przy 60 km/h na I i ponowne osiągnięciu 62 km/h wrzucenie II, oraz wszystkie niedogodności i trudności związane z podwójną zmianą biegów najprawdopodobniej okazałoby się, że do prędkości około 62 km/h lub wyższych szybciej przyspieszylibyśmy pozostając lub redukując na II (oczywiście piszę przykładowo o samochodzie Cman-a). Do tego dochodzi jeszcze wytężona praca synchronizatorów, ogólne wysilenie silnika i całego układu przeniesienia napędu, które choć nie doprowadziłyby do usterki bez wątpienia nie pozostałyby bez wpływu na trwałość tych elementów. No i przede wszystkim, szybko zmieniać biegi przy prędkości bliskiej maksymalnej prędkości na tym biegu trzeba potrafić. Choć napisałeś prawdę to do błyskotliwości twojej wypowiedzi jeszcze trochę brakuje.motorspeeddriver napisał(a):...nie lepiej napisać jasno i zgodnie z prawdą: "W zależności od prędkości pojazdu największe przyspieszenie możemy uzyskać na takim biegu, na którym możliwy jest do uzyskania największy moment obrotowy na kołach, co przedstawia wykres zależności tegoż momentu od prędkości pojazdu."?
W pierwszej kolejności błyskotliwe, a w drugiej prawdziwe, nieprawdaż?
-----
Celem skończenia personalnych docinek i skierowania dyskusji na właściwe tory zadam kilka pytań, które same się nasuwają po przeczytaniu dyskusji:
Na to pytanie od razu sam odpowiem. Po takiego samego grzyba jak w samochodzie Cman-a przyspieszająć do 60 km/h kręcić na I właśnie do 60 km/h a następnie wrzucić od razu V celem jazdy ze stałą prędkością 60 km/h. Prędkości inne, samochód inny, to i biegi inne. Ale zasada ta sama....po jakiego grzyba przyspieszac na 2, 3 biegu i odrazu 5 wrzucac?
Dlaczego skrzynia znosi katusze podczas zmiany biegu z III na V?przyspieszac na 2, 3 biegu i odrazu 5 wrzucac?
przciez skrzynia znosi katusze
Dlaczego skoro producent naszego pojazdu dał nam do dyspozycji możliwość kręcenia do 6000 obr/min dzięki czemu możemy przyspieszyć o wiele szybciej niż kręcąc 3000 obr/min nie możemy tego zrobić?krecimy na kazdym do 2500-3000 i wrzucamy wyższy i bedzie git
a nie na 2 to 6000 i nagle 5
Dlaczego nie z II na V a zawsze po kolei?nie na 2 to 6000 i nagle 5
do góry zawsze po kolei!
Dlaczego jazda z prędkością 50 km/h na V szkodzi autu?5 od 50km/h ale wiesz jak to szkodzi autu
Dlaczego obroty 1500 obr/min lub nawet 1700 obr/min są za niskie?przy 60km/h na 5 mam 1500 obrotów a przy 70 1700
takie obroty są za niskie
Dlaczego jazda przy 1200-1500 obr/min to kretynizm?jazda na 5 przy 50-70 przy obrotach 1200-1500 to kretynizm
Dlaczego zmiana prędkości obrotowej silnika z 6000 obr/min do 1500 obr/min podczas zmiany biegu jest niezdrowe dla skrzyni?tomciopaluch188 napisał(a):Chyba nie powiesz ze z 6000 do 1500 jest zdrowe dla skrzyni
Dlaczego skrzynia biegów no i jaka skrzynia biegów zgrzyta podczas wrzucania I przy 100 km/h skoro moja akurat nie zgrzyta?zgrzyta jak skrzynia biegów podczas wrzucania jedynki przy prędkości 100 km/h
Poproszę jasno i klarownie, bez półprawd.
-----
Jeżeli chodzi o redukowanie na I przy 100 km/h motorspeeddriver jest jedyną osobą biorącą czynny udział w tej dyskusji, która na taki pomysł wpadła. Pomimo, że z wypowiedzi innych użytkowników pozostający w kontekście do całej dyskusji nic takiego nie wynika. Wymyślił, napisał, że o to nie chodzi, wyjaśnił nawet dlaczego więc temat wrzucania I przy 100 km/h chyba można zakończyć.