wciskanie sprzegla

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

wciskanie sprzegla

Postprzez Szczeki_bt » czwartek 28 lutego 2008, 20:51

witam
Mam pytanie odnośnie głębokości wciskania sprzęgła...
Czy konieczne jest wciskanie sprzęgła do samego spodu przy zmianie biegów? Pytam bo zauważyłem, że w trakcie jazdy nie dociskam sprzęgła do samego końca przy czym biegi leciutko wchodzą i nie odczuwam żadnej różnicy w porównaniu z tym kiedy sprzęgło jest dociśnięte do dechy, zastanawia mnie jednak czy takie operowanie sprzęgłem może być w jakiś sposób szkodliwe dla samochodu?

pozdrawiam ;p
16.10.2007 - Teoria +
16.10.2007 - Praktyka +
25.10.2007 - Odbiór prawka ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=269IIYXkhr8 <- mój filmik ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=zgY1V8P_wwQ <- o i jeszcze jeden ;)
Avatar użytkownika
Szczeki_bt
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 24 października 2007, 22:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Michał_62 » czwartek 28 lutego 2008, 22:32

Zaleca sie maksymalne wcisniecie sprzegla, choc to juz sprawa milimetrow, centymetrow. Jezeli chodzi o zuzycie to lepiej operowac z rozwaga bo moze sie szybciej zuzywac np jak stoisz na swiatlach i masz czerwone dajesz sprzeglo i na luz po czym puszczasz sprzeglo by sie nie "grzalo" zamiast stac na jedynce z wcisnietym, co dodatkowo oprocz urazow mechanicznych auta moze zaskutkowac bolem czy zmeczeniem stopy.
Pozdrawiam serdecznie
Avatar użytkownika
Michał_62
 
Posty: 198
Dołączył(a): niedziela 12 sierpnia 2007, 21:37
Lokalizacja: stąd

Postprzez jamnik » czwartek 28 lutego 2008, 22:38

Tylko wtedy trzeba uwazac, zeby sie nie stoczyc ;)
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marshall » czwartek 28 lutego 2008, 22:42

jamnik napisał(a):Tylko wtedy trzeba uwazac, zeby sie nie stoczyc ;)


To wciskamy hamulec ;) Jeśli autko jest na luzie, to przęgło nie potrzebne. Jest też druga opcja - ręczny ;)
Obrazek
14.02.2008 Praktyka +
Avatar użytkownika
Marshall
 
Posty: 124
Dołączył(a): czwartek 20 grudnia 2007, 20:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez LOBUZ88 » czwartek 28 lutego 2008, 22:43

w jaki sposób sprzęgło ma sie grzać jeżeli jest wciśnięte ? :shock:

Przecież naciskając sprzęgło właśnie rozłącza sie silnik ze skrzynią .
Wciskając sprzęgło tarcza nie dotyka koła zamachowego i moment nie jest przenoszony na sprzęgło i skrzynie biegów . Jeżeli auto jest na luzie i sprzęgło puszczamy to dotyka koła zamachowego i moment jest przenoszony przez sprzęgło do skrzyni biegów tle że pracuje wtedy jedynie wałek pośredni który w danej chwili nie zazębia sie z kołem żadnego biegu - dlatego auto wtedy nie jedzie
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Michał_62 » czwartek 28 lutego 2008, 22:49

Dlatego to grzac ujalem w cudzyslowie. Nie znam sie na mechanice samochodow (jeszcze) wiec chodzilo mi o to by go nie rozje&^% naduzywajac go. KPW?
Pozdrawiam serdecznie
Avatar użytkownika
Michał_62
 
Posty: 198
Dołączył(a): niedziela 12 sierpnia 2007, 21:37
Lokalizacja: stąd

Postprzez Szczeki_bt » czwartek 28 lutego 2008, 22:51

nie no stojac na czerwonym swietle nie stoje na sprzegle z wlozona jedynka, dopiero jak zobacze zielone.. stojac kilka aut od sygnalizatora to wtedy daje jedynke i czekam te kilka sekund, ale chodzi mi konkretnie o to czy jesli w trakcie normalnej jazdy przy zmianie biegow nie wciskam sprzegla do konca.. tylko powiedzmy tak na 3/4 jego glebokosci to czy moze to skutkowac jakas awaria z biegiem czasu (np. moze cos sie stac ze skrzynia biegow czy czyms innym)? dodam jeszcze raz, ze nie czuje zadnej roznicy przy wrzucaniu biegow wtedy kiedy wcisne sprzeglo do oporu, a wtedy kiedy je wcisne na 3/4 glebokosci.
16.10.2007 - Teoria +
16.10.2007 - Praktyka +
25.10.2007 - Odbiór prawka ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=269IIYXkhr8 <- mój filmik ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=zgY1V8P_wwQ <- o i jeszcze jeden ;)
Avatar użytkownika
Szczeki_bt
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 24 października 2007, 22:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez cman » czwartek 28 lutego 2008, 23:08

Nic się nie stanie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez LOBUZ88 » czwartek 28 lutego 2008, 23:10

nie widać różnicy...po co przepłacać (głębiej wciskać) :P

Po prostu sprzęgło "bierze" Ci w tej 3/4, tyle wystarcza na wysprzęglenie i wszystko jest w porządku :) To że pedał ma taki skok jest podyktowane tym żeby był pełny zakres regulacji - wyżej / niżej
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Szczeki_bt » czwartek 28 lutego 2008, 23:32

ok, dzieki bardzo za uswiadomienie ;) temat uwazam za zamkniety ;)
16.10.2007 - Teoria +
16.10.2007 - Praktyka +
25.10.2007 - Odbiór prawka ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=269IIYXkhr8 <- mój filmik ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=zgY1V8P_wwQ <- o i jeszcze jeden ;)
Avatar użytkownika
Szczeki_bt
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 24 października 2007, 22:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez jamnik » czwartek 28 lutego 2008, 23:38

To wciskamy hamulec Wink Jeśli autko jest na luzie, to przęgło nie potrzebne. Jest też druga opcja - ręczny Wink


Dokladnie tak :) - co do recznego sie juz wypowiadalem, za co mnie niektorzy skrzyczeli, ze mowie nieprawde i trzymam sie stereotypow..

Przecież naciskając sprzęgło właśnie rozłącza sie silnik ze skrzynią .


Nie znam sie na mechanice samochodow (jeszcze) wiec chodzilo mi o to by go nie rozje&^% naduzywajac go. KPW?


Ja tez sie nie znam, ale cos w tym musi byc ;) byc moze sie zuzywa, inaczej niewiele osob mowilo by o tym, ze lepiej nie trzymac nogi na sprzegle i wrzuconego biegu ;)

dopiero jak zobacze zielone..


Proponuje robic to na pomaranczowym, ono sluzy przygotowaniu sie do jazdy;)
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ella » czwartek 28 lutego 2008, 23:44

Jamnik, Szczeki_bt dwa razy powtórzył pytanie bo część odpowiedzi była nie na temat. A Ty dalej ciagniesz offtopa :wink:
Szczeki_bt natomiast otrzymał już satysfakcjonującą go odpowiedź.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Johny_Szczecin » czwartek 28 lutego 2008, 23:46

Witam - gwoli sprostowania. Przy wciśniętym pedale sprzęgła rzadko kiedy zdarza się sytuacja aby tarcza sprzęgłowa nie dotykała ani koła zamachowego ani docisku. To można zauważyć w samochodach które wyposażone są w wał napędowy - po jego zdjęciu i wciśnięciu sprzęgła, wał obraca się nadal - choć idzie go zatrzymać ręką. Generalnie mniejsza o to grzanie się tarczy - prędzej szkoda sprężyny. W sumie nie spotkałem się z przypadkiem, żeby komuś coś się od wciśniętego często i długo pedału sprzęgła stało 8)
Johny_Szczecin
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek 28 lutego 2008, 23:42

Postprzez Szczeki_bt » piątek 29 lutego 2008, 00:02

dopiero jak zobacze zielone..


Proponuje robic to na pomaranczowym, ono sluzy przygotowaniu sie do jazdy;)


Jesli juz sie czepiamy to napisalem, ze wrzucam jedynke jak zobacze zielone, ale w przypadku gdy przede mna stoja jeszcze jakies auta.

Proponuje czytac ze zrozumieniem.
16.10.2007 - Teoria +
16.10.2007 - Praktyka +
25.10.2007 - Odbiór prawka ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=269IIYXkhr8 <- mój filmik ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=zgY1V8P_wwQ <- o i jeszcze jeden ;)
Avatar użytkownika
Szczeki_bt
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 24 października 2007, 22:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez jamnik » piątek 29 lutego 2008, 16:11

Wiekszosc kierowcow tak robi, dzieki czemu bardzo rzadko kiedy udaje sie uzyskac efekt jednoczesnego ruszenia :)
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości