obroty silnika na trasie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

obroty silnika na trasie

Postprzez Lee Priest » środa 21 lipca 2010, 21:45

siema pierwszy raz ruszam w trasę i zastanawiam się na jakich obrotach najlepiej jechać czy olać to i śmigać ile fabryka dała w granicach rozsądku dodam ze mam golfa 4 1.4 16 v
Lee Priest
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 18:22

Postprzez disaster » środa 21 lipca 2010, 21:56

koło 3000 się trzymać w benzynce przy 16 zaworkach.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez Lee Priest » środa 21 lipca 2010, 22:03

to będzie koło 110 km /h czyli git
Lee Priest
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 18:22

Postprzez modzel » czwartek 22 lipca 2010, 00:06

2500 starczy nawet +2000
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez disaster » czwartek 22 lipca 2010, 00:37

To nie diesel :)
w moim 1,6 16V najmniejsze spalanie i najlepsza dynamika, jest między 2,5 a 3,5 k obrotów.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez ixi25 » czwartek 22 lipca 2010, 01:14

disaster napisał(a):To nie diesel :)
w moim 1,6 16V najmniejsze spalanie i najlepsza dynamika, jest między 2,5 a 3,5 k obrotów.

No właśnie.
PS: Polecam autorowi tematu, zajrzeć w charakterystykę silnika pojazdu. Przy jakich obrotach jest najmniejsze zużycie paliwa.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez qwer0 » czwartek 22 lipca 2010, 09:11

A ja powiem, ze kazdy kto tutaj podal konkretna predkosc obrotowa silnika nie ma pojecia o tym co pisze :)

Nie obrazajcie sie zaraz, ale taka jest prawda.

Po pierwsze obroty na jakich bedzie jechal, czy bieg zalezy od tego jak bedzie jechal.

Po 2 Polskie drogi to nie drogi w stylu "wlacz tempomat i tylko trzymaj kierownice" tylko popieprzone drogi w stylu "co kilka km jakis traktorzysta", albo "Wicia wierzchem na kocie jedzie".


Jedyna rada to jak czujesz. Bedziesz chcial szybciej, to przycisniesz pod czerwone pole. Bedziesz chcial wolniej, to sie bedziesz turtal powoli. Bedziesz chcial eko, to odstawisz auto na parking i pojedziesz pekaesem.

Po to mam auto, aby jezdzic w max komfortowych warunkach. Olewam spalanie, po to mam auto, aby jezdzic komfortowo, chce przycisnac to przycisne. A ze spale przy tym 2 razy wiecej paliwa. A <&%#$@>% to. Mnie relaksuje jazda z predkosciami, z jakimi moge gdzies w miare szybko dojechac, a na maxa mnie nudza i wqrzaja predkosci, ktore moje auto osiaga przy max 2000 obrotow. Juz bym chyba bez kitu wolal jechac pekaesem, wziac laptopa, albo miekka poduche pod glowe i pojsc w kime, obudzic sie dopiero na miejscu przesypiajac ten caly terror jakim jest nudna, powolna jazda. Jeszcze najlepiej w sznureczku innych aut jadacych z taka sama predkoscia niczym jakas zorganizowana wycieczka. Boooosko.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości