Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Pinhead » piątek 10 października 2008, 12:07

Chcesz powiedzieć że półsyntetyk traci z czasem i przebiegiem swoje właściwości a pełny syntetyk nie ? :roll:
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez qwer0 » piątek 10 października 2008, 15:30

a ja mialem przypadek jak pasek akcesoriów urwał się ... pare kilometrów po wymianie ... w ystarczyło nie wymieniac.

tzn blad gruby??
hehe, sam o tym napisales.
Chyba oczywistym jest, ze czesciej zrywaja sie stare paski, anizeli nowe?
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » piątek 10 października 2008, 21:52

Chcesz powiedzieć że półsyntetyk traci z czasem i przebiegiem swoje właściwości a pełny syntetyk nie ?


mowie że pół-syntetyk traci właściwosci jakich oczekujemy od oleju jako srodka smarujacego w sposób szybzszy aniżeli syntetyk.

Chyba oczywistym jest, ze czesciej zrywaja sie stare paski, anizeli nowe?


oczywiste :) - ale nauka pozwala nam na policzenie po jakim czasie nastąpi wytężenie materiału (paska). Uwzglednia sie dodatkowo wspolczynniki bezpieczenstwa. Oczywiste ze zdazaja sie jakies zdarzenia losowe - które odbiegaja od normy. Mozemy sobie rowniez policzyc prawodpodobienstwo zerwania przy konkretnym przebiegu, no i wyjdzie ze wymiana paska co 90 przy zaleceniu 120 to jak wyjscie z domu w kasku by nie dostac dachówką.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 11 października 2008, 08:54

Czyli wolniej starzejący się syntetyk też należy wymieniać. Różnica między full a semi syntetykiem tej samej jakości nie jest duża biorąc pod uwage że większość olejów "syntetycznych" to oleje po hydrokrakingu.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » sobota 11 października 2008, 13:08

co do syntetyku to jest cały wątek ... i najróżniejsze rozważania ...

Ale co trzeba zanzcayć że są one dla DOBREGO OLEJU SYNTETYCZNEGO. poczytaj.

bo jak poczytasz to jest teoria która mówi że to starzenie jest znikomo małe i rekompensuje go dodatek węgla. pisze o tym w tym watku.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 11 października 2008, 15:00

Teoria ta jest niczym nie poparta co i tak pozostaje bez znaczenia z powodu malejącej z czasem wartości TBN oleju. A tego już nie zastąpi żaden węgiel czy inny nagar.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » sobota 11 października 2008, 15:18

powodu malejącej z czasem wartości TBN


tylko jaki to czas ... na to moga odpowiedzieć badania laboratoryjne.

a więc - badajmy olej przed wymiana :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 11 października 2008, 15:26

Barwa oleju prawde ci powie ;) Im ciemniejszy tym więcej nagaru i sadzy rozpuściło się w oleju a to przekłada się na TBN. To jak mycie naczyń bez zmieniania wody, do pewnego czasu woda będzie rozpuszczała brud ale gdy woda maksymalnie nasyci się brudem to straci właściwości myjące. Z olejem jest tak samo, TBN maleje rozpuszczając cały syf w oleju który z czasem czernieje. Jak ktoś zbytnio odwlecze wymiane to olej jest czarny jak smoła (szczególnie w dieslach).
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » sobota 11 października 2008, 17:13

takie podejscie jest BARDZO mylne. Przyklad samochody z LPG.

pozatym jakas czesci jakis zaniesczyszczen sa filtrowne.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 11 października 2008, 17:22

Co w nim jest mylnego ? Przy LPG olej bardzo długo pozostaje jasny o ile silnik jest czysty. Wiedzą o tym producenci olejów sprzedając oleje z niską wartością TBN jako dedykowane do LPG. To są zwykłe oleje z mniejszą ilością detergentów i dyspergentów.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » sobota 11 października 2008, 18:12

mylne jest zmienianie oleju wg. koloru - a NAWET NIEPOWAŻNE ! skad wogóle taki pomysl ?!

zwlaszcza przy nowoczesnych silnikach i nowoczesnych olejach syntetycznych (zreszta tylko o takich mowimy w tym watku). Kolor oleju po 10 tys. bedzie taki jak po 40.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 11 października 2008, 18:20

Skoro olej zmienia barwe to znaczy że rozpuszcza syf który się w nim gromadzi. W nieskończoność go rozpuszczać nie będzie więc pomysł nie wymieniania oleju można wyrzucić do kosza na śmieci.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » sobota 11 października 2008, 19:11

o wymianie/niewymianie - bylo przez 7 stron - nie wracamy do tego teraz.

teraz palnołes jakiś pomysł z wymianą po kolorze.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » niedziela 12 października 2008, 10:44

Wymiana po kolorze to twój wymysł :) Ja ci opisałem starzenie się oleju powiązane ze zmniejszającym się TBN. Chyba że masz jakieś swoje teorie mówiące że olej czarny jak smoła to olej dobry do użytku :)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości