mat4u napisał(a):po 3 butla gazowa dodatkowo ma swoja gruba scianke.... wystepuje tam duze cisnienie.... musi wiec byc naprawde dosc gruba.....
Coś ci się pomieszało CNG z LPG. Butle LPG są niskociśnieniowe. W przypadku LPG ciśnienie to kilkanaście atmosfer, przy CNG prawie 200, tam mówimy o grubych i ciężkich butlach wysokociśnieniowych.
Co do głównego tematu wątku to największym problemem przy LPG jest nie samo LPG jako paliwo tylko stosowanie nieodpowiednich instalacji do danego typu silnika. Przeważnie to pakowanie tanich instalacji mieszalnikowych (lub z blosem) do silników z elektronicznym wtryskiem wielopuktowym lub co jeszcze gorsze z turbo / kompresorem.
Przy dobrze dobranej sekwencji czyli takiej gdzie wydajność podawanego paliwa i czas otwarcia elektrozaworów (wtryskiwaczy) jest odpowiedni do danego silnika jeździ się praktycznie tak samo jak na benzynie tylko że taniej.