jak podchodzicie do mitów na temat paliwa LPG ?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Pinhead » piątek 26 września 2008, 14:37

mat4u napisał(a):po 3 butla gazowa dodatkowo ma swoja gruba scianke.... wystepuje tam duze cisnienie.... musi wiec byc naprawde dosc gruba.....


Coś ci się pomieszało CNG z LPG. Butle LPG są niskociśnieniowe. W przypadku LPG ciśnienie to kilkanaście atmosfer, przy CNG prawie 200, tam mówimy o grubych i ciężkich butlach wysokociśnieniowych.
Co do głównego tematu wątku to największym problemem przy LPG jest nie samo LPG jako paliwo tylko stosowanie nieodpowiednich instalacji do danego typu silnika. Przeważnie to pakowanie tanich instalacji mieszalnikowych (lub z blosem) do silników z elektronicznym wtryskiem wielopuktowym lub co jeszcze gorsze z turbo / kompresorem.
Przy dobrze dobranej sekwencji czyli takiej gdzie wydajność podawanego paliwa i czas otwarcia elektrozaworów (wtryskiwaczy) jest odpowiedni do danego silnika jeździ się praktycznie tak samo jak na benzynie tylko że taniej.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » piątek 26 września 2008, 15:06

djemba-djemba napisał(a):chciałbym jeszcze dodać, że trudno powiedzieć że gaz jest sam w sobie gorszym paliwem od benzyny..Ci którzy tak mówią po prostu gówno sie znają..to tak jakby nie przejechac a tym bardziej nie eksplatować samochodu a sie wypowiadac na jego temat...opinie uslyszane od rzekomego kolegi mechanika gówno znaczą...sam koszt wyprodukowania lpg i benzyny jest taki sam...a roznica w cenie spowodowana tym, że dzis koszt benzyny to 25% cena wyprodukowania samej benzyny a 75% to podatki, akcyze ustalane przez naszych bezmózgich <&%#$@> urzędasów z wiejskiej...


alez oczywiscie ze LPG jest gorszym paliwem - a Ty podałeś jego druga wade - koszty produkcji.

trzeba wiecej spalic LPG niż benzyny by uzyskac ta sama ilosc energii.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » piątek 26 września 2008, 15:10

Objętościowo tak, wagowo już nie.
Warość kaloryczna to też nie wszystko bo dzięki wysokiej liczbie oktanowej LPG można tak wystroić silnik że będzie miał większą moc niż na benzynie.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » piątek 26 września 2008, 16:41

no popatrz - temat "co sadzisz o mitach" a piszemy że samochód na LPG bedzie mial wiecej mocy :wink:
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez marcij » piątek 26 września 2008, 19:56

djemba-djemba napisał(a):..... natomiast nie moze byc zbyt "bogata" bo wtedy samochod <&%#$@> kosztem znacznie szybszego zuzycia elementów silnika a przede wszystkim spalanie jak w V8. :D


Nieprawda , zbyt bogata mieszanka rowniez "zamula" silnik. Do spalania jest potrzebna tez odpowiednia ilosc powietrza.Najlepiej spala sie mieszanka stechiometryczna.

Iled3 napisał(a):no popatrz - temat "co sadzisz o mitach" a piszemy że samochód na LPG bedzie mial wiecej mocy


Bo to rowniez jest prawda. Powazniejsze firmy montujace gaz zazwyczaj maja jakies democary, typu subarynki , czy nawet ferrari , tak zagazowane ze na hamowni na LPG legitymuja sie lepszymi osiagami niz na noPB. Tylko wymaga zmudnego strojenia , zaawansowanej instalacji i ma sie juz troche nijak do ekonomiki.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości