Spadanie obrotów...

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Spadanie obrotów...

Postprzez Nadzienie » poniedziałek 24 marca 2008, 23:34

Mam taki mały problem, nie w sumie to mój tata go ma :P
Od jakiegoś czasu zdaża się tak. Po zapaleniu auta jak doda się gazu obroty wzrosną (nic dziwnego) i zaczynają spadać do takiego poziomu że auto gaśnie...( jakieś 5 tys/min) ;/
Wiecie może jaka może być przyczyna?? To się zdaża sporadycznie, ale dziś mi się zdażyło jak jeździłem i ciekawy jestem co to może być??
Samochód to Golf 3 generacji silnik 1,6 rocznik 94

A no i oczywiście nie jest to spowodowane tym, że nei umie jeździć i za szybko sprzęgło puszczam. :P

To się dzieje na "luzie"
Avatar użytkownika
Nadzienie
 
Posty: 343
Dołączył(a): sobota 13 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez lled3 » wtorek 25 marca 2008, 00:05

powodow moze byc mnostwo ...

np. czujnik Halla
filtr powietrza, benzyny
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 25 marca 2008, 00:07

zabrudzona przepustnica lub silnik krokowy - też zabrudzony bądź uszkodzony .
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Nadzienie » wtorek 25 marca 2008, 09:40

Czyli to nie jest nic konkretnego... Może to być wiele rzeczy. No nic dzięki :)
Avatar użytkownika
Nadzienie
 
Posty: 343
Dołączył(a): sobota 13 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 25 marca 2008, 11:36

Nie nic konkretnego tylko te dwie rzeczy o których wspomniałem :)

Krokowiec odpowiada właśnie za obroty silnika na biegu jałowym , doprowadza odpowiednia ilość powietrza . Zabrudzona przepustnica też wpływa na obroty , mogą falować , być niestabilne no i właśnie czasem auto może gasnąć . Na początek sprawdz te dwie rzeczy na 90% to jest powodem .

Hall jest powiązany z układem zapłonowym , gdyby to był problem z zapłonem to auto nie tylko by gasło na wolnych ale czasem przerywało i szarpało w czasie jazdy a przede wszystkim byłyby problemy z odpaleniem . Filtry możliwe ale wtedy w przypadku filtra powietrza zaobserwowałby spadek mocy i zwiększone spalanie (nic o tym kolega nie wspomina) a co do zabrudzonego filtra paliwa to możliwe ale przerywanie pojawiało by sie w różnych zakresach pracy silnika (niskie obroty , czasem średnie i wyższe)

Pzdr :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Nadzienie » wtorek 25 marca 2008, 13:43

ok dzięki Lobuz :) skąd sie tak znasz na mechanice??
Raczej nie będzie to silnik krokowy bo był wymieniany pare miesięcy temu... No chyba, że sie już popsuł. Nie wiem ale mam wrażenie odkąd został założona instalacja gazowa, że co chwile z tymi obrotami coś nie tak.
Avatar użytkownika
Nadzienie
 
Posty: 343
Dołączył(a): sobota 13 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez dariex » wtorek 25 marca 2008, 14:26

to ja się podczepię :)
jaka może byc przyczyna,ze raz na jakiś czas w mercedesie 190(gaz),obroty są za wysokie? (stojąc na czerwonym np.obroty są na wys ok 2tyś,a raz się zdarzyło nawet,że miały ok 4tyś :roll: )
Wystarczy zgasić silnik i odpalić go na nowo i wsio wraca do normy.
Zdarza się to raz na jakies 3-4 mce i tak jak piszę wyżej,trwa chwilę do czasu kiedy się zgasi i uruchomi ślinik ponownie.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez disaster » wtorek 25 marca 2008, 15:35

Co do falowania obrotów po założeniu instalacji gazowej.
Przyczyna może być niemiła - wypalone gniazda zaworów.

Co do za wysokich obrotów - sprawdź stabilizator napięcia i układ ładowania.
Jak szlag to trafił, komputer stara się skompensować brak prądu zwiększając obroty i wyciskając z alternatora więcej prądu.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez lled3 » wtorek 25 marca 2008, 15:46

serwo przepustnicy jak najbadziej prawdopodobne. U mnie taki problem wystapil kiedys. Po odpaleniu obroty skakaly w zakresie +/- 1000 a auto nie reagowalo na pedal gazu :lol:
problem ustapil sam po 3h stania auta - dodatkowo wyczyscilem wtyczke serva i okolice potencjometru na pedale gazu. Problem nigdy wiecej sie nie pojawil :roll:
Ostatnio zmieniony wtorek 25 marca 2008, 18:33 przez lled3, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 25 marca 2008, 16:46

Nadzienie napisał(a):ok dzięki Lobuz :) skąd sie tak znasz na mechanice??
Raczej nie będzie to silnik krokowy bo był wymieniany pare miesięcy temu... No chyba, że sie już popsuł. Nie wiem ale mam wrażenie odkąd został założona instalacja gazowa, że co chwile z tymi obrotami coś nie tak.


A to obroty świrują na gazie czy benzynce ?
Ogólnie można by zrobić tak - wyczyścić przepustnice , przeczyścić krokowca , przeczyścić , odtłuścić jego wtyczkę , sprawdzić wiązkę czy nie jest gdzieś izolacja przerwana , wszystko poskładać , popodłączać i odpalić go bez dotykania pedału gazu na benzynce i niech pracuje na wolnych obrotach do momentu załączenia sie wentylatora chłodnicy (wtedy komp zapamiętuję nowe nastawy) . Powiedz jeszcze czy występuje to przy określonej temperaturze na dworze czy to nie ma znaczenia ?

Możesz też podjechać gdzieś i podpiąć sie pod komputer żeby sprawdzić jakie są błędy, koszt jakieś 50 zł wtedy wszystko wyjdzie ale można spróbować samemu podumać nad tym :)

Co do mechaniki..wiesz taki zawód-pasja ;) dziadek mechanik , ojciec mechanik...od małego przy autach...szkoła techniczna i tak juz pare lat sie przebawiłem w te klocki ;)




dariex napisał(a):to ja się podczepię :)
jaka może byc przyczyna,ze raz na jakiś czas w mercedesie 190(gaz),obroty są za wysokie? (stojąc na czerwonym np.obroty są na wys ok 2tyś,a raz się zdarzyło nawet,że miały ok 4tyś :roll: )
Wystarczy zgasić silnik i odpalić go na nowo i wsio wraca do normy.
Zdarza się to raz na jakies 3-4 mce i tak jak piszę wyżej,trwa chwilę do czasu kiedy się zgasi i uruchomi ślinik ponownie.


to samo co u kolegi wyżej :) krokowiec/przepustnica

To są elementy o które też trzeba zadbać , przeczyścić przesmarować . Przy wszelkich problemach z obrotami to bierze sie na pierwszy ogień . Dopiero potem jeżeli to nie pomaga trzeba zajrzeć w czujniki temperatury , automaty ssania i dalej :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Nadzienie » wtorek 25 marca 2008, 22:00

Obroty świruja i na gazie i na benzynie... i nie ma znaczenia od temp. na dworze. :) Bedzie trzeba poszperać.
Avatar użytkownika
Nadzienie
 
Posty: 343
Dołączył(a): sobota 13 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Borys_q » sobota 29 marca 2008, 20:35

Może też być tak że twój ojciec wciska pedał gazu obroty rosną on chce sie na gaz przełączyć a nieotwiera sie np elektrozawór gazowy i gaśnie
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Nadzienie » sobota 29 marca 2008, 21:41

Nie akurat z tym nie ma problemów :)
Avatar użytkownika
Nadzienie
 
Posty: 343
Dołączył(a): sobota 13 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości