odpowietrzanie układu paliwowego Kadett 1,6D

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

odpowietrzanie układu paliwowego Kadett 1,6D

Postprzez cloud1one » czwartek 03 stycznia 2008, 19:54

Witam. Mógłby mi ktoś napisać krok po kroku co mam zrobić żeby odpowietrzyć układ paliwowy bo wyjeździłem bak do zera i się mi zapowietrzył a nie chce z taką błahostką oddawać do mechanika. Bardzo bym prosił o jasne wytłumaczenie(przysłowiowo jak krowie na rowie;).
cloud1one
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:47

Postprzez marcij » czwartek 03 stycznia 2008, 21:20

ten uklad sienie wymaga specjalnego odpowietrzania, bo pompa wtryskowa umieszczona jest poziomo. Dwa razy zdarzylo mi sie , ze ten slinik zgasl z powodu braku paliwa , po nalaniu kilku litrow i dluzszym pokreceniu silnik odpalil , poczatkowo nie pracowal rowno , ale po przegazowaniu, po chwili wszystko wrocilo do normy.

Zeby troche mu pomoc , jak jedna osoba kreci rozrusznikiem , to druga moze sciskac i puszczac wezyk paliwowy dochodzacy do pompy wtryskowej, ale nie jest to konieczne.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Ad_aM » czwartek 03 stycznia 2008, 21:46

Tak przy okazji polecam www.ktk.prv.pl
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez jimorrison » czwartek 03 stycznia 2008, 22:18

o ile mi wiadomo to każdy układ paliwowy musi mieć odpowietrzenie baku (czy też tzw. przelew) ze względów bezpieczeństwa.
Może padła Ci pompka paliwa i nie może zaciągnąć paliwka?
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez marcij » czwartek 03 stycznia 2008, 22:19

Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez cloud1one » piątek 04 stycznia 2008, 00:26

jimorrison napisał(a):o ile mi wiadomo to każdy układ paliwowy musi mieć odpowietrzenie baku (czy też tzw. przelew) ze względów bezpieczeństwa.
Może padła Ci pompka paliwa i nie może zaciągnąć paliwka?


Kadett w dieslu takiej pompy nie posiada. Ma tylko pompe wtryskową. To silnik zaciąga benzynę.


marcij napisał(a): po nalaniu kilku litrow i dluzszym pokreceniu silnik odpalil , poczatkowo nie pracowal rowno , ale po przegazowaniu, po chwili wszystko wrocilo do normy.


Nalałem 10 litrów i kręciłem aż mi 2 razy akumulator zdechł
cloud1one
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:47

Postprzez jimorrison » piątek 04 stycznia 2008, 10:05

cloud1one napisał(a):
jimorrison napisał(a):o ile mi wiadomo to każdy układ paliwowy musi mieć odpowietrzenie baku (czy też tzw. przelew) ze względów bezpieczeństwa.
Może padła Ci pompka paliwa i nie może zaciągnąć paliwka?


Kadett w dieslu takiej pompy nie posiada. Ma tylko pompe wtryskową. To silnik zaciąga benzynę.

zwał jak zwał, ważne, że ciągnie. sprawdzałeś to?
odpowietrzenie miałbyś przy wlewie, dodatkowa rurka która odprowadza powietrze podczas tankowania z baku do góry do wlewu.


cloud1one napisał(a):
marcij napisał(a): po nalaniu kilku litrow i dluzszym pokreceniu silnik odpalil , poczatkowo nie pracowal rowno , ale po przegazowaniu, po chwili wszystko wrocilo do normy.


Nalałem 10 litrów i kręciłem aż mi 2 razy akumulator zdechł


Być może przytarły się wtryski? cholera wie - uderz na fora tematyczne. Kolega wyżej podał dwa różne.
Powodzenia!
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez marcij » piątek 04 stycznia 2008, 23:47

Dziwne , mialem identyczny silnik w Asconie , i nie bylo tego problemu. Nie wiem na ile mocny masz akumlator , ale ja mialem na mysli pokrecenie tak z pol minuty do minuty bez przerwy.

Istnieje mozliwosc , ze pompa pociagnala troche syfu z dna baku i to pozatykalo uklad. Sproboj spuscic wode z filtra paliwa.

Jesli to nie pomoze , to z tego co apmietam , to na podstawce filtra paliwa jest chyba odpowietrznik , ale jak dokladnie z nim postepowac , to najlepiej dowiesz sie na www.opelklub.pl. Ja nigdy tego nie robilem , a i od roku niestety nie mam juz tego samochodu.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości