Fizycznie powrót jest możliwy, ale prawnie nie. Znaki drogowe stosujemy przed PoRD, a rozporzadzenie o znakach nie wskazuje przypadków kiedy można sie do znaków nie zastosować.
Jedyną mozliwoscią niezastosowania sie do znaków są kontratypy, a dokladniej stan wyższej konieczności
za wiki, bo nie chce mi sie mądrych książek wyciągać
stan wyzszej konieczności napisał(a):poświęceniu jednego dobra w celu ratowania drugiego dobra w momencie bezpośredniego niebezpieczeństwa, a dobro ratowane przedstawia wartość wyższą niż dobro poświęcone.
Elementy stanu wyższej konieczności
zagrożenie (niebezpieczeństwo):
1. rzeczywiste – musi zachodzić w faktycznie obiektywnej rzeczywistości;
2. bezpośrednie – musi stwarzać natychmiastowe zagrożenie;
3. skierowane przeciwko dobru prawnie chronionemu;
4. może pochodzić od człowieka, od zwierzęcia, lub poprzez działanie sił naturalnych.
Działanie podjęte w celu ratowania dobra musi być:
5. zgodne z zasadą subsydiarności – poświęcenie jednego dobra w celu uratowania dobra drugiego musi być jedynym wyjściem. Dla ratującej osoby nie może być innego alternatywnego rozwiązania;
6. zgodne z zasadą proporcjonalności – dobro ratowane musi przedstawiać wartość wyższą niż dobro poświęcone.
1. spełnia
2. zależy, jakby sie miało zakorkować pól miasta to owszem, ale jak pare samochodów sobie postoi kwadrans to ja zagrozenia wielkiego nie widze
3. spelnia
4. spełnia
5. no jest alternatywa - 997 i zapraszasz pana do kierowania ruchem, którego polecenia sa przed znakami + lawetę
6. spełnia