Linia jednostronnie przekraczalna

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Linia jednostronnie przekraczalna

Postprzez Borys_q » sobota 02 lipca 2011, 07:55

4. Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.


Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;


A co z omijaniem???

Bo chyba zatrzymanie przy takiej linii jest dopuszczalne.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Linia jednostronnie przekraczalna

Postprzez mapmen » sobota 02 lipca 2011, 19:30

Po ominięciu nie wolno wracać przekraczajac ją od strony ciąglej.

Natomiast co do zatrzymania, to niezależnie z której strony jest ciągła nie wolno, gdyż sie zmusza do najechania na ciągłą osobę omijającą, a PoRD nie rozróżnia od której strony nie wolno zmuszac do najezdzania
Avatar użytkownika
mapmen
 
Posty: 317
Dołączył(a): piątek 26 listopada 2010, 23:45
Lokalizacja: Toruń

Re: Linia jednostronnie przekraczalna

Postprzez Olin » niedziela 10 lipca 2011, 13:10

Linia ciagła wchodzi także w skład linii P-3 tzn. linii jednostornie przekraczalnej. Powrót na prawy pas po ominięciu przeszkody, z naruszeniem linii ciągłej jest oczywiście możliwy, jednak nie powinno dojść do takiej sytuacji. Jeżeli jednak zaistnieje taka konieczniośc oznacza to, że pojazd (przeszkoda) jest nieprawidlowo ustawiony na jezdni-narusza art. 49 ustawy.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Re: Linia jednostronnie przekraczalna

Postprzez mapmen » niedziela 10 lipca 2011, 23:09

Fizycznie powrót jest możliwy, ale prawnie nie. Znaki drogowe stosujemy przed PoRD, a rozporzadzenie o znakach nie wskazuje przypadków kiedy można sie do znaków nie zastosować.

Jedyną mozliwoscią niezastosowania sie do znaków są kontratypy, a dokladniej stan wyższej konieczności

za wiki, bo nie chce mi sie mądrych książek wyciągać
stan wyzszej konieczności napisał(a):poświęceniu jednego dobra w celu ratowania drugiego dobra w momencie bezpośredniego niebezpieczeństwa, a dobro ratowane przedstawia wartość wyższą niż dobro poświęcone.

Elementy stanu wyższej konieczności
zagrożenie (niebezpieczeństwo):
1. rzeczywiste – musi zachodzić w faktycznie obiektywnej rzeczywistości;
2. bezpośrednie – musi stwarzać natychmiastowe zagrożenie;
3. skierowane przeciwko dobru prawnie chronionemu;
4. może pochodzić od człowieka, od zwierzęcia, lub poprzez działanie sił naturalnych.
Działanie podjęte w celu ratowania dobra musi być:
5. zgodne z zasadą subsydiarności – poświęcenie jednego dobra w celu uratowania dobra drugiego musi być jedynym wyjściem. Dla ratującej osoby nie może być innego alternatywnego rozwiązania;
6. zgodne z zasadą proporcjonalności – dobro ratowane musi przedstawiać wartość wyższą niż dobro poświęcone.

1. spełnia
2. zależy, jakby sie miało zakorkować pól miasta to owszem, ale jak pare samochodów sobie postoi kwadrans to ja zagrozenia wielkiego nie widze
3. spelnia
4. spełnia
5. no jest alternatywa - 997 i zapraszasz pana do kierowania ruchem, którego polecenia sa przed znakami + lawetę
6. spełnia
Avatar użytkownika
mapmen
 
Posty: 317
Dołączył(a): piątek 26 listopada 2010, 23:45
Lokalizacja: Toruń


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości