Witam.
Kiedyś już poruszałem ten temat, ale nie uzyskałem żadnych opinii.
Chodzi o polączenie na jednym słupku, przed przejazdami kolejowymi kategorii D znaków B-20 i G-3 lub G-4.
Jak wiadomo, znak B-20 zobowiazuje do zatrzymania pojazdu w miejscu, w którym będzie zapewniona odpowiednia widoczność i jednocześnie zatrzymanie to nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.
Znaki G-3 i G-4 oznaczaja natomiast miejsce zatrzymania pojazdu w związku z ruchem pociągu.
W związku z tym dwa pytania:
1. W którym miejscu należy zatrzymac pojazd w przypadku, gdy znak B-20 i G-3 są umieszczone na jednym slupku, ale w takim miejscu, że w miejscu zatrzymania nie ma dostatecznej widoczności torowiska ? Oczywiście logicznym jest stwierdzenie że zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu dobrej widoczności, niezależnie od obecności znaków G-3 lub G-4.
2. Czy miejsce zatrzymania w związku z ruchem pociągu (znaczenie znaków G-3 i G-4 ) należy traktować w ten sposób, że zatrzymanie dotyczy tylko sytuacji, gdy torami porusza sie jakis skład pociągu ? Taką interpretację można wytłlumaczyć tym, że znaki G-3 i G-4 umieszcza sie w odleglości 5 merów od skrajnej szyny.