Moje rodzynki z Piotrkowa :)

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Moje rodzynki z Piotrkowa :)

Postprzez laciak » niedziela 25 października 2009, 11:45

Długi czas się nie odzywałem ale ze zbliża się wielkimi krokami druga godzina 0 przytoczę kilka ciekawych pytań z Sierpnia z Piotrkowa:

1. Kto jest odpowiedzialny za złe oznakowanie pojazdów podczas holowania
A holujący
B holowany
C holowany i holujący w tym samym stopniu

2. Podczas jazdy kierujący może ostrzegać o niebezpieczeństwie innych kierujących
a) światłami drogowymi
b) sygnałem dźwiękowym
c) światłami awaryjnymi

3. Pojazd uprzywilejowany :
a)może nie stosować się do sygnałów dawanych przez osobę kierującą ruchem
b)może nie stosować się do zakazów zatrzymania i postoju podczas akcji ratunkowej pod warunkiem włączonych świateł błyskowych i wyłączonych mijania
c)może nie stosować się do sygnałów świetlnych na skrzyżowaniu


4.Jeżeli osoba się spóźni na egzamin teoretyczny
a) nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminu
b) jest możliwość przeprowadzenia egzaminu bez względu na bieżący egzamin
c) jest możliwość przeprowadzenia egzaminu w tym samy dniu po ponownym wyznaczeniu

Niby banalne pytanka, a jednak odpowiedzi nie są takie banalne. Czekam na wasze typy. Wiem że niektóre z tych pytań pojawiały się już na forum, niestety nie do końca poprawne odpowiedzi do nich były.

pozdrawiam
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

odp

Postprzez rusel » niedziela 25 października 2009, 12:24

moim zdaniem
1 A (Za spelnienie warunkow technicznych jest odp. tylko holujacy, to on ponosi bardzo duze ryzyko podczas holowania, i to z jego oc pojdzie odszkodowanie w razie kolizji, ale podczas ruchu drogowego za bezp. odpowiedzialni sa obydwaj w rownym stopniu)

2 ABC w PRD nie jest uscislone jakimi swiatlami mozna ostrzegac o niebezp.

3 C (odp b jest nieco dziwna, owszem moze nie stosowac sie do niektorych przepisow o ruchu pojazdow ale podczas zatrzymania musi wylaczyc sygnal dzwiekowy, a tu mamy swiatla mijania)

4 BC (jesli osoba sie spozni i wejdzie na egzamin 10min przed koncem to jesli egzaminator nie wstawil jej wczesniej X to prawnie musi dopuscic ta osobe do egzaminu)
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez laciak » niedziela 25 października 2009, 13:37

Pytanie nr 2

Zaznaczyłem ABC i niestety była to błędna odpowiedź.
Wiem że w ustawie jest mowa o sygnale dźwiękowym i sygnale świetlnym i nie jest nigdzie sprecyzowane co to dokładnie jest sygnał świetlny i tym tropem szedłem. Wiem też, że w nowych pojazdach z systemem BSA awaryjne się włączają same podczas mocnego hamowania- niestety na egzaminie zaznaczenie odpowiedzi ze światłami awaryjnymi nie zaliczyło mi pytania :?
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Olin » niedziela 25 października 2009, 13:49

W pytaniu drugim odpowiedź c/ jest błędna ponieważ nie można ostrzegać światłami awaryjnymi podczas jazdy - tu był haczyk.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez osk rajd » niedziela 25 października 2009, 15:15

pytanie 1
A

pytanie 2
Olin ma racje, awaryjne odpadaja, gdyby na poczatku pytania nie bylo slow "podczas jazdy" to byloby ABC, ale w tej wersji pytania bedzie tylko AB

pytanie 3
ja bym zaznaczyl BC, odp B poniewaz moze miec np wlaczone swiatla pozycyjne podczas postoju i do tego swiatla blyskowe

pytanie 4
C, moim zdaniem sformulowanie w odp B "bez względu na bieżący egzamin" jest mocno podejrzane...
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość,
nie zmniejsza jednak naszej głupoty"
osk rajd
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2009, 21:24

Postprzez Olin » niedziela 25 października 2009, 16:48

Odpowiedź b/ w pytaniu 3 jest błędna. Pojazd uprzywilejowany, jeżeli nie stosuje się do przepisów ruchu drogowego poza włączonymi światłami błyskowymi musi mieć włączone światła mijania lub drogowe art. 53 ust. 2 pkt. 2 ustawy. Nie mogą to być światła pozycyjne. Tak więc, należy zaznaczyć jedynie odpowiedź c/
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez laciak » niedziela 25 października 2009, 17:52

osk rajd napisał(a):
pytanie 2
Olin ma racje, awaryjne odpadaja, gdyby na poczatku pytania nie bylo slow "podczas jazdy" to byloby ABC, ale w tej wersji pytania bedzie tylko AB



Nie do końca jestem przekonany że tu słowo "podczas jazdy" ma jakiekolwiek znaczenie. Po prostu awaryjne nie służą do ostrzegania o niebezpieczeństwie...
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

odp

Postprzez rusel » niedziela 25 października 2009, 19:47

i tu koło sie zamyka, jak widac kazdy ma argumenty za i przeciw, ile osob tyle interpretacji...i tak mozna dyskutowac w nieskonczonsc...
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez oskbelfer » niedziela 25 października 2009, 21:26

laciak napisał(a):
osk rajd napisał(a):
pytanie 2
Olin ma racje, awaryjne odpadaja, gdyby na poczatku pytania nie bylo slow "podczas jazdy" to byloby ABC, ale w tej wersji pytania bedzie tylko AB



Nie do końca jestem przekonany że tu słowo "podczas jazdy" ma jakiekolwiek znaczenie. Po prostu awaryjne nie służą do ostrzegania o niebezpieczeństwie...


I tu laciak masz racje. Awaryjne służa do sygnalizowania postoju w razie awarii - nie pamiętam który art ustawy PORD.

Była tu dyskusja w której brałem udział http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... ht=#177979
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » niedziela 25 października 2009, 22:06

wczytujac sie w art 29 jestem blizej interpretacji Olina ze awaryjne odpadaja. Oskbelfer nie do konca popieram Twoj tok myslenia i definicji awaryjnych (wiadomo do czego służą te światła) ale gdbym mial isc tym tropem to uzycie drogowych w celu ostrzezenia tez mija sie z celem bo nie do tego celu slużą, ustawodawca dal nam wolną reke jakimi swiatlami ostrzegamy i mozemy to zrobic rowniez awaryjnymi ale faktycznie kolosalną roznicą jest slowo "podczas jazdy"
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez oskbelfer » niedziela 25 października 2009, 22:59

rusel napisał(a):wczytujac sie w art 29 jestem blizej interpretacji Olina ze awaryjne odpadaja. Oskbelfer nie do konca popieram Twoj tok myslenia i definicji awaryjnych (wiadomo do czego służą te światła) "


No własnie - napisz do czego służa awaryjne i podaj podstawe prawną :)

rusel napisał(a):ale gdbym mial isc tym tropem to uzycie drogowych w celu ostrzezenia tez mija sie z celem bo nie do tego celu slużą, "



w tym miejscu rusel naprawde niewiesz co piszesz - i aby niedyskutowac na temat faktów to podaje podstawe prawną - DZ U 75 z 4 maja 2009 poz 639 strona 5905, tabela - wiersz 1 kolumna 1, 2 i 3.

rusel napisał(a):ustawodawca dal nam wolną reke jakimi swiatlami ostrzegamy i mozemy to zrobic rowniez awaryjnymi ale faktycznie kolosalną roznicą jest slowo "podczas jazdy"


Zadnej wolnej reki ustawodawca niedał :) i awaryjnymi ostrzegać nie możemy. Ostrzegamy światłami drogowmi.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 26 października 2009, 12:05

Niestety nie moge sie z kolegą zgodzic, warunki techniczne nic nie wyjasnia choc wiem ze tak byloby najprosciej, radze dobrze wczytac sie w art 50.2, zadam koledze pytanie do czego sluzy trojkat ostrzegawczy...i jaki jest sens korzystania z niego na zmiane ze swiatlami awaryjnymi skoro nie ostrzegaja o niebezpieczenstwie, tutaj tabelka z warunkow technicznych jest zbedna, swiatla postojowe rowniez sluza do ostrzegania o niebezpieczenstwie jesli pojazd nie jest wyposazony w awaryjne, radze tez poczytac komentarz Stefanskiego i Sobonia co do sensu korzystania ze swiatel awaryjnych, zaproponuje w tej kwestii rowniez art 3. uczestnik ruchu jesli spowodowal zagrozenie jest obowiazany podjac niezbedne srodki aby ostrzec innych o zagrozeniu. Swojego zdania nie zmienie, tutaj pulapka w tym pyt. jest slowo podczas jazdy mozesz sie z tym nie zgadzac, ja interpretuje poprostu przepis tak jak mnie uczono ale gdyby to pytanie mialo byc przemyslane to jako ciekawostke odsylam na strone Mercedesa model m.i.n Vito i jego wyposazenie w adaptacyjne swiatla stop i automatyczne swiatla awaryne.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez Kasia » poniedziałek 26 października 2009, 19:43

To i ja się wtrącę...
Pytanie 1 - AB - oboje są uczestnikami ruchu drogowego, więc oboje odpowiadają; osobiście C bym nie zaznaczyła, bo stopień przyczynienia się do błędu w oznakowaniu może być różny więc różna odpowiedzialność.
Pytanie 2 - AB - zgodnie z art. 29. W art. 50 nic nie mówi się o ostrzeganiu o niebezpieczeństwie, dlatego wg mnie C odpada.
Pytanie 3 - BC - zgodnie z art. 53 ust 2 i 3.
Pytanie 4 - poddaję się, nie wiem ale u nas praktyką jest niedopuszczenie do egzaminu i konieczność wyznaczenia kolejnego terminu. Więc może C.
Kasia
 
Posty: 217
Dołączył(a): niedziela 07 lipca 2002, 16:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ok Kasiu

Postprzez Konikowaty » poniedziałek 26 października 2009, 21:36

Gdzie masz w ustawie światła błyskowe?? dotyczy pytania 3 a prawidłowa odpowiedź to tylko C.
Konikowaty
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 17 stycznia 2009, 21:31

Re: odp

Postprzez oskbelfer » poniedziałek 26 października 2009, 21:53

rusel napisał(a):Niestety nie moge sie z kolegą zgodzic, warunki techniczne nic nie wyjasnia choc wiem ze tak byloby najprosciej,

rusel kolego osłabiasz mnie normalnie :) jak to nie wyjasniają ??

rusel napisał(a):radze dobrze wczytac sie w art 50.2, zadam koledze pytanie do czego sluzy trojkat ostrzegawczy...i jaki jest sens korzystania z niego na zmiane ze swiatlami awaryjnymi skoro nie ostrzegaja o niebezpieczenstwie,


rusel art 50.2 mówi że trójkąt służy do sygnalizowania postoju z powodu awarii - doczytaj chłopie ze zrozumieniem:)

rusel napisał(a):tutaj tabelka z warunkow technicznych jest zbedna, swiatla postojowe rowniez sluza do ostrzegania o niebezpieczenstwie jesli pojazd nie jest wyposazony w awaryjne,


rusel litości światła postojowe???????????? chłopie kochany :) jak już to POZYCYJNE :) i nie do ostrzegania tylko sygnalizowania. To taki wyraz bliskoznaczny ale w testach na weryfikację egzaminatorów każde słowo ma znaczenie :)

tutaj tabela warunków technicznych jest NIEZBĘDNA :)
rusel napisał(a):radze tez poczytac komentarz Stefanskiego i Sobonia co do sensu korzystania ze swiatel awaryjnych, zaproponuje w tej kwestii rowniez art 3. uczestnik ruchu jesli spowodowal zagrozenie jest obowiazany podjac niezbedne srodki aby ostrzec innych o zagrozeniu. Swojego zdania nie zmienie, tutaj pulapka w tym pyt. jest slowo podczas jazdy mozesz sie z tym nie zgadzac, ja interpretuje poprostu przepis tak jak mnie uczono ale gdyby to pytanie mialo byc przemyslane to jako ciekawostke odsylam na strone Mercedesa model m.i.n Vito i jego wyposazenie w adaptacyjne swiatla stop i automatyczne swiatla awaryne.


rusel - to źle interpretujesz, źle cię uczono zdania zmieniac nie musisz tylko jedna prośba - przez takie wypowiedzi jak twoja wprowadzasz ludzi w bład.

Co do Stefańskiego i Sobonia - osobiscie zdecydowanie wolę Drexlera.

Co do mercedesa i swiateł adaptacyjnnych żadnej ameryki nie odkryłeś - sam jeżdżę własnie takim samochodem - ale to nijak się ma do kodeksu drogowego i p[ytań weryfikacyjnych.

A tak na koniec ciekawy jestem czy wiesz co pisze w tabeli załącznika 6 warunków technicznych - pewnie nie wiesz - a jeśli wiesz to napisz :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości