Weryfikacja

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Weryfikacja

Postprzez marekqqq » czwartek 16 lipca 2009, 18:32

Koledzy na czym kończy śię zadanie nr 1 i gdzie zaczyna się zadanie nr 2 na weryfikacji?
marekqqq
 
Posty: 57
Dołączył(a): niedziela 08 marca 2009, 08:18

Postprzez stafik » czwartek 16 lipca 2009, 18:55

Tak samo jak na zwykłe prawo jazdy. Po upewnieniu się że drzwi pojazdu są zamknięte, ustawieniu lustrek, fotela, zapięciu pasa - a przed upewnieniem się o możliwości jazdy.
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez marekqqq » czwartek 16 lipca 2009, 19:47

no dobra... kandydat na egzaminatora zapomina sprawdzić podświetlenie tablicy rejestracyjnej... kiedy powiesz STOP zadanie nr 1 źle wykonane? zanim ruszy czy jeszcze przed, spoktałem się ze zdaniem że po płynnym ruszeniu!?
marekqqq
 
Posty: 57
Dołączył(a): niedziela 08 marca 2009, 08:18

Postprzez oskbelfer » czwartek 16 lipca 2009, 21:04

marekqqq napisał(a):no dobra... kandydat na egzaminatora zapomina sprawdzić podświetlenie tablicy rejestracyjnej... kiedy powiesz STOP zadanie nr 1 źle wykonane? zanim ruszy czy jeszcze przed, spoktałem się ze zdaniem że po płynnym ruszeniu!?


Stafik Ci odpowiedział. I jego odpowiedź jest prawidłowa.

Drugie zadanie to ruszenie z miejsca oraz jazda pasem ruch.

Jeśli ktoś twierdzi inaczej to znaczy ze nie doczytał noweli ze zrozumieniem :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez stafik » czwartek 16 lipca 2009, 21:18

marekqqq A gdzie w nowej 217-e masz sprawdzanie podświetlania tablicy rejestracyjnej???? Panowie - nie kombinujmy!!! Poza tym jeżeli mu za to przerwiesz to masz na 99%oblane.
Przypominam sobie jak w ubiegłym roku na weryfikacji przerywali (szczególnie instruktorzy nauki jazdy) za to że ktoś nie wskazał gdzie się uzupełnia olej - i tu niestety komisja ich oblewała.
Zresztą opowiem po weekendzie jak to właściwie jest.

Generalnie na weryfikacji egzaminowany powinien powiedzieć ze zakończył zadanie nr 1 i Ty mu wtedy możesz powiedzieć ze wykonane nieprawidłowo.
Ja (oczywiście jak przejde te głupie testy) to właśnie tak sie zachowam.

Pozdrawiam
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 08:22

stafik napisał(a):marekqqq A gdzie w nowej 217-e masz sprawdzanie podświetlania tablicy rejestracyjnej???? Panowie - nie kombinujmy!!!

Generalnie na weryfikacji egzaminowany powinien powiedzieć ze zakończył zadanie nr 1


stafik a gdzie w nowej 217-e masz o tym że egzaminowany powinien powiedzieć że zakończył zadanie ???
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 08:45

oskbelfer źle mnie zrozumiałeś. Jeżeli mówimy o weryfikacji a n ie o zwykłym egzaminie. Nie jest to nigdzie napisane że powinienes mówić. Ale mnie bynajmniej na kursie uczono że prawidłowy przebieg egz. weryfikacyjnego jest wtedy gdy - jako osoba egzaminowana - powinienem mówić jaki element/zadanie w danym momencie wykonuję. np. Sprawdzam światła ...., ustawiam fotel..., oceniam sytuację wokół pojazdu ... itd, itp. oczywiście możesz sie ze mną nie zgodzić, ale na litość... do tego egz. nie przystępują ludzie z tzw. ulicy (wierz mi - wiem co mówie).
Poza tym członkowie komisji sami mówią że się sami oblewamy czepiając sie niepotzrebnych głupot.
Oczywiście jak wymienisz to czego nie potrzeba to oczywiście nic sie złego nie stanie.

"Stara 217" - sprawdzenie świateł zew. pojazdu
"Nowa 217" - ...że potrafi sprawdzić następujące elementy:
- poziom...
- poziom...
.
.
.
- działanie świateł.....

wystarczy???
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 09:21

czepiamy sie "głupot" bo sama komisja czepia sie głupot - a procentowa zdawalność w skali kraju o tym świadczy - raczej 20% nie przekracza.

Cóż to oznacza - że ludzie z wyższym wykształceniem - 80 % nie potrafi się nauczyć ???


Inna sprawa ze żabę trzeba połknąć :)

A jeszcze jedna kwestia - ja sam swoich ludzi ucze aby gdy nie mogą zatrzymać się na "zółtym" przycisnęli pedal a nastepnie odpuścili mówiąc do siebie głośno nie da rady stanąć przed światłem (to działa na egzaminatorów)

Zgadzam sie z tobą aby mówić na egzaminie głośno co się robi - ale znów na miły Bóg gdzie pisze żeby mówić ustawiam fotel, etc.

I to rodzi niejasności - bo komisja co weryfikacja to gada inaczej

A jak sprawdzę zamknięcie drzwi.
I znów - ja twierdzę że jest kontrolka - nie świeci - jest OK
a co jesli żarówka kontrolki uległa przepaleniu mówi ktoś inny

A co jeśli chodze 10 razy w koło auta - spr światła zewnętrzne ???

Przecież widzę ze są zamknięte

Trzeba mieć troszkę szcześcia na tym egzaminie :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 09:43

oskbelfer napisał(a):Zgadzam sie z tobą aby mówić na egzaminie głośno co się robi - ale znów na miły Bóg gdzie pisze żeby mówić ustawiam fotel, etc.


No właśnie nigdzie nie pisze. Ale zamiast jeden drugiemu utrudniać to... na Boga... można pomóc. Jeżeli ja ci powiem że zakończyłem zadanie nr 1 i zrobiłem jeźle - to nie bedziesz miał tego dylematu kiedy mi przerwać... o to mi chodzi

Dla przykładu sytuacja z weryfikacji w Chełmie: Egzaminowany wykonuje zadanie, przed ruszeniem obejrzał się kilkakrotnie wokoło (ale nic nie powiedział), członkowie komisji stoją obok auta, szyba odsunięta, człowiek rusza i jedzie pasem ruchu, komisja przerywa egzamin dla oceniającego z zarzutem ze egzaminowany nie ocenił sytuacji wokół pojazdu etc. (w tym czasie komisja nie patrzy co robi egzaminowany) a oceniający nie przerwał zadania (oczywiście egzaminowany powtarza zadanie)
Konkluzja: Gdyby egzaminowany powiedział wyraźnie "oceniam sytuacje wokół pojazdu" egzamin dla oceniającego nie został by przerwany. Komisja stała zaraz obok otwartego okna !!!Tym oceniającym był mój znajomy z kursu. Sytuację widziałem na własne oczy więc nic nie pokręciłem.[/list]
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 10:02

oskbelfer napisał(a):A co jeśli chodze 10 razy w koło auta - spr światła zewnętrzne ???

Przecież widzę ze są zamknięte

Trzeba mieć troszkę szcześcia na tym egzaminie :)


Przecież nie chodzi o to że Ty to widzisz. Ma to widzieć oceniający i komisja. Tyle w tym temacie. Sprawdzenie drzwi polega na tym że należy wyjść z auta i kaźde drzwi z osobna otworzyć /zamknąć i oczywiście powiedzieć że sprawdzasz. Żadne kontrolki nie wchodzą w grę.
Ioczywiście też to nie jest nigdzie napisane - bo nie musi. masz się upewnić że drzwi są zamknięte. i swoim postem poniekąd potwierdzasz co napisałem. "A co jeśli kontrolka nie działa???"
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 10:10

no własnie i to jest dobitny przykład na to ze komisja robiła sobie co chciała na egzaminie twojego kolegi - a nie miało to nic wspólnego z kryteriami egzaminacyjnymi.

Skoro facet popatrzył - to o czym tu mowa.

Szkoda ze nie ma rejestracji kamerą tego egzaminu jak na prawko B.

Wtedy odwołanie do ministra infrastruktury - a komisja która źle oceniła wraca koszty egzaminu - i kolejny termin jak najszybszy i oczywiście przesunięcie w czasie ważności teorii - o okres całego zamieszania.
Członkowie komisji odsuniecie od egzaminów weryfikacyjnych - bo przecież egzaminatorów jest full.

Ale wiadomo że tak nie będzie - bo 217/78 "wyraźnie" (hahahaha) precyzuje przeprowadzanie weryfikacji. Sam się dobrze ubawiłem gdy przeczyatłem to co napisałem :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 12:49

Zeby ten egzaminie zakończył się powodzeniem (zarówno teoria jak i praktyka) trzeba mieć nawet BARDZO DUŻO SZCZĘŚCIA. Dokładnie co inna Komisja to inne wymogi - u mnie przed egzaminem np. powiedzieli że aby sprawdzić zamknięcie dzwi trzeba powiedzieć: sprawdzam zamknięcie dzwi przy pomocy kontrolki.
Jak również będąc w roli egzaminatora/egzaminowanego czasem jeżdzisz 5 minut a czasem pół godziny- wszystko zależy od członków Komisji.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 15:25

o i znów Xpepex - masz racje :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez marekqqq » sobota 18 lipca 2009, 17:39

Po dzisiejszej weryfikacji w Krośnie wszystko jasne...
marekqqq
 
Posty: 57
Dołączył(a): niedziela 08 marca 2009, 08:18

Postprzez remikoli » sobota 18 lipca 2009, 17:44

Wszystko jasne,czyli...możesz sie pochwalic jak to wyglądało
remikoli
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 27 lutego 2009, 00:35

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości