ograniczenie prędkości w rejonie progu zwalniającego

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

ograniczenie prędkości w rejonie progu zwalniającego

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 19:31

Mam pytanie - czy jeżeli znak B-33 ograniczający prędkość np.40 km/h umieszczony jest na słupku łącznie z znakiem A-11a próg zwalniający to ograniczenie prędkości dotyczy tylko progu ?. Słyszałem, że tak - trudno pogodzić się z tym. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mshtal » wtorek 10 marca 2009, 19:41

pozwolę sobie dodać małe sprostowanie, o tuż wspomniany zestaw znaku ogranicza prędkość od miejsca ustawienia znaku do progu i na progu!
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 19:51

Z czego to wynika ? Rozumiem, że po pokonaniu progu, ograniczenie już nie obowiązuje. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony wtorek 10 marca 2009, 20:48 przez Radwan, łącznie zmieniany 1 raz
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez dylek » wtorek 10 marca 2009, 20:29

Z tego co mi wiadomo, to są znaki (np. B-34) lub miejsca (np. koniec obszaru zabudowanego lub skrzyżowanie) - które odwołują B-33.
Progu zwalniającego lub znaku A-11a nie widziałem wśród tych, które odwołują B-33....
B-33 na 1 słupku z A-11a wskazuje maksymalną bezpieczną prędkość przejazdu przez próg... A skoro nie ma szczegółowych wyjątków dla połączenia tych 2 znaków to B-33 obowiązuje w zakresie takim samym jak B-33 ustawiony samodzielnie.

Inaczej kombinując to po coś te progi ktoś postawił.... I chyba nie po to, by życie kierowcom utrudnić, lecz po to, by na określonym odcinku drogi prędkość tą skutecznie ograniczyć....

Bajzel z interpretacją wg mnie wynika z niechlujstwa i bałaganiarstwa drogowców.... Sami niejednokrotnie wręcz zmuszają do łamania tego ograniczenia....
Np.: Droga ok 1km długości o średnim natężeniu ruchu, bez skrzyżowań w terenie zabudowanym bez dodatkowych ograniczeń... przy niej szkoła podstawowa .... przed szkołą i za nią ktoś stawia progi i A-11a i B-33 30km/h.... I się cieszy, że dobrą robotę zrobił... I teraz : 1 pas ruchu zanim dojedzie do progu pomyka 50km/h, a w tym czasie przeciwny po minięciu progów powinien dalej 30km/h jechać bo ktoś zapomniał go odwołać ;/
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez PILU » wtorek 10 marca 2009, 20:56

Mnie sie wydaje ze takie ograniczenie obowiazuje do skrzyzowania a nie tylko do progu i na progu. W tym przypadku prog zwalniajacy jest tylko uzadzeniem wspomagajacym ograniczenie i pozwala skutecznie wyegzekwowac wspomniana predkosc.
Na ogol progi wystepuja w miejscach w ktorych wyzsza predkosc bylaby poprostu realnym zagrozeniem czyli obok szkol, przedszkoli, na osiedlach, w strefach zamieszkania, centrach handlowych czyli wszedzie tam gdzie na jezdni moga nagle pojawic sie piesi.
PILU
 
Posty: 52
Dołączył(a): sobota 07 marca 2009, 18:19
Lokalizacja: Kościelec

Postprzez ella » wtorek 10 marca 2009, 20:58

Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 21:27

Przeczytałem dokładnie wszystkie wypowiedzi - z pełnym szacunkiem ale nie przekonano mnie, że próg zwalniający odwołuje znak B-33.
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez bruno666 » wtorek 10 marca 2009, 21:41

Załącznik nr 4, pkt. 8 - tam to zdaje się znajdziesz. A załącznik pewnie wiesz do czego. :wink:

Może nie jest to napisane jasno i może nie ma znaczenia, ale jest tam sformułowanie: "Oznakowanie pionowe progów zwalniających wskazujące lokalizację i prędkość graniczną przejazdu przez próg w zależności od typu progu pokazano na rys. 8.1.8."

A na rysunku tym jak byk A-11a z tabliczką T-1 (wskazującą lokalizację) i B-33 (wskazującym prędkość graniczną) na jednym słupie.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 22:32

Ale z tego zestawu znaków nie wynika, że za progiem zastosowane ograniczenie nie obowiązuje. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez bruno666 » wtorek 10 marca 2009, 22:37

No nie wynika. Jak dla mnie bubel, bo zamierzeniem w moim odczuciu było jednak za pomocą B-33 określić wyłącznie bezpieczną prędkość pokonania progu.
Chcieli dobrze, wyszło jak zawsze...
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez cman » wtorek 10 marca 2009, 22:41

Dlaczego tak by miało być?

Przecież próg nie jest dla idei, tylko dlatego, żeby "brutalnie" wymusić respektowanie danego ograniczenia prędkości. To nie ograniczenie prędkości jest dla progu, tylko próg dla ograniczenia prędkości.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 22:46

Z tego toku myślenia wynika, że jeśli łącznie z znakiem np. A-1 zastosujemy znak B-33 to po pokonaniu zakrętu, wprowadzone ograniczenie prędkości przestanie obowiązywać. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mshtal » wtorek 10 marca 2009, 22:49

nie będę się upierał przy swoim ale na egzaminie dla kandydatów na egzaminatorów podczas sesji w Białymstoku komisja jednoznacznie stwierdziła, że taki zestaw znaków jednoznacznie określa jako ograniczenie jest tylko do progu i na progu zwalniającym, ponad to podobna sytuacja jest ze znakiem A1, A2 etc...
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Postprzez bruno666 » wtorek 10 marca 2009, 22:56

A z jakiego powodu na prostej osiedlowej drodze bez skrzyżowań drogowcy stawiają przed każdym kolejnym progiem komplet A-11a + B-33?
Dlaczego na tej drodze nie jest postawiony B-33 na początku i potem kilka progów wyłącznie ze znakiem A-11a?
Czy tylko ja widzę takie drogi?

Dlaczego poza strefami zamieszkania A-11a występuje ZAWSZE z B-33?

W świetle przepisów rzeczywiście raczej wygląda na to, że B-33 obowiązuje w takim przypadku jak w każdym innym, ale zamysł wg mnie był inny. Wynika to z cytowanego przeze mnie wyżej fragmenu, ale brakło wyraźnego zapisu.

Jak wiecie to nie jedyny bubel w PORD. Ciągłe zmiany powodują, że nikt już chyba nad tym nie panuje...
Przykłady? Użycie świateł mijania przez całą dobę i nieusunięte zapisy i obowiązku ich używania w tej czy innej sytuacji albo prędkość w obszarze zabudowanym, a znak D-39.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 22:58

To zamyka dyskusję ale tylko w śród kandydatów na egzaminatorów. Zasada - chcesz zdać to myśl tak jak komisja. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości