Zaparowany reflektor

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Zaparowany reflektor

Postprzez Olin » niedziela 08 lutego 2009, 12:20

PYTANIE

Zaparowany reflektor:

a/ to zjawisko naturalne;
b/ jest spowodowany zmianami temperatur;
c/ po włączeniu świateł zaparowanie zmniejszy się.

Jest to kolejne pytanie dla kandydatów na egzaminatorów. Z pewnością odpowiedź c/ jest dobra, ale co do pozostałych ...?
Może ktoś się spotkał z tym pytaniem i zna odpowiedż.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez zbla » niedziela 08 lutego 2009, 14:17

Hmm.....czyli kolejne pytanie, co autor miał na myśli :)

Jak najbardziej jest to zjawisko naturalne, spowodowane różnicą temperatur no i zaparowanie zmniejszy się po włączeniu świateł :)
Ale czy taka odpowiedź zadowoli w tym dniu najwyższą komisję to tego nikt nie wie.
zbla
 
Posty: 172
Dołączył(a): sobota 05 sierpnia 2006, 20:16

Postprzez SXE » niedziela 08 lutego 2009, 14:35

Wg mnie wszystkie 3 odpowiedzi są poprawne , bo jest w zasadzie naturalne , wynika z różnicy temperatur , a zaparowanie zniknie , gdy włączymy światła
Avatar użytkownika
SXE
 
Posty: 128
Dołączył(a): niedziela 06 listopada 2005, 20:14

Postprzez rynekok » niedziela 08 lutego 2009, 19:48

Na forum motoryzacja , znalazłem taką odpowiedź i jestem skłonny się z nią zgodzić, cyt.Jeżeli paruje to znaczy jest uszkodzony. Warto więc przyglądnąć się uważniej
(naprawić raz a dokładnie). Jeżeli jest pęknięte szkło to... wiadomo
wymiana. Może być uszkodzona uszczelka pomiędzy szkłem a obudową. Albo
nawala szczelność na pokrywie żarówki (od strony silnika). Czy samochód jest
po kolizji? Czy było coś niedawno robione przy reflektorze? Generalnie
wymontowanie całego reflektora nie jest trudne, wymaga kilku uwag.
Zdemontowanie szkła i sprawdzenie uszczelki, wyczyszczenie szkła itp to dla
chętnego jakaś godzinka .Koniec cytatu.

Tak więc prawidłowa odpowiedź to B iC.
rynekok
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 06 czerwca 2008, 13:15

Postprzez scorpio44 » niedziela 08 lutego 2009, 19:57

To z kolei tak czy owak zagadką pozostanie, co autor pytania rozumiał przez słowo "naturalne" - czy 'normalne', czy 'związane z jakimiś tam naturalnymi procesami' (czyli m.in. jako uzupełnienie odpowiedzi B).
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez KUBA_1 » niedziela 08 lutego 2009, 20:17

na 100% odp.
A, B, C.
wg. instrukcji obsługi pojazdu Clio.
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez rynekok » niedziela 08 lutego 2009, 20:25

Spotkałem podobne pytanie:
Krople wilotności w reflektorach:
A. Swiadczą o wystepowaniu nieprawidłowości
B. Mogą być zjawiskiem naturalnym związanym ze zmiana temperatury
C. Mogą powodowac chwilowe rozproszenie promieni świetlnych.

Odpowiedź prawidłowa A,C.
rynekok
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 06 czerwca 2008, 13:15

Postprzez KUBA_1 » niedziela 08 lutego 2009, 20:29

Raczej, B,C.
patrz instrukcja obsługi pojazdu ( no i życie, bo mamy fajną pogodę).
pytania już nie ma w bazie
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez kopan » niedziela 08 lutego 2009, 22:05

odp A - typowe - sugeruje że zjawisko wystepuje przy okreslonych okolicznościach - zawsze - co jest nieprawdą.
Raz występuje, raz nie występuje zależy to od szczelności lampy.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » niedziela 19 kwietnia 2009, 18:06

KUBA_1 napisał(a):Raczej, B,C.
patrz instrukcja obsługi pojazdu ( no i życie, bo mamy fajną pogodę).
pytania już nie ma w bazie


Raczej odp A. patrz instrukcja pojazdu - zalezy jaka instrukcja - bo ja akurat spotkalem odpowiedź że nieprawidłowe. Jelśli nie ma go w bazie to dobrze.

Podobnie sytuacja tyczy akumulatora i tzw "oczka" czyli aerometru. W zaleznosci od producenta aku i pojazdu kolory moga być różne - w bazie jest pytanie i o kolory można sie spierać o to co autor miał na mysli albo inaczej jakim autem jeżdzi albo jakiej marki instrukcji uzywał układając "durne" tendencyjne i stronnicze pytanie majace na celu udowodnić że to właśnie autor pytania ma "wąską" wiedzę motoryzacyjna.

Gdyby posiadał szeroką to nie dawłaby takiego pytania do bazy.

Ale cóż - zdawalność weryfikacji 12 % za pierwszym razem mówi sama za siebie.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez XPepeX » niedziela 19 kwietnia 2009, 18:11

Pytanie Olina - A,B,C
Pytanie Rynekok - B,C

na 100% pewności
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez oskbelfer » niedziela 19 kwietnia 2009, 19:33

XPepeX napisał(a):Pytanie Olina - A,B,C
Pytanie Rynekok - B,C

na 100% pewności


Na 100 % czyjej pewności ??? Czy w bazie tak są zaznaczone ??

Jelsi są zaznaczone w bazie w ten sposób - to tak trzeba odpowiadać - jednak wcale nie oznacza to tego że autor pytania ma rację :)

O ile Olina ABC to rynekok A albo AC wg instrukcji bodajże toyoty yaris.

Ale nie chodzi mi o przekonywanie tylko o to co jest w bazie
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez XPepeX » niedziela 19 kwietnia 2009, 21:33

ja podałem odpowiedzi które napewno (sprawdzone) są poprawne na egzaminie. Skoro uważasz że twoja odp. jest poprawna nie musisz się ze mną zgadzać, nikt Cie nie zmusza lecz jestem w 100% przekonany że są poprawne.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Rysiu29 » czwartek 23 kwietnia 2009, 00:20

wg mnie na pewno nie jest to zjawisko naturalne a świadczące o niesprawności polegającej na braku szczelności reflektora. W instrukcjach producenci piszą ze jest to normalne aby uniknąć reklamacji. Piszą nawet że autko może palić do 0,8 litra oleju na 1000 km co wg mnie świadczy tylko o katastrofalnym stanie pierścieni uszczelniających i choćby dlatego nie mozna się podpierać instrukcją auta.
Z tej serii miałem pytanie :
Pojazd zostanie zakwalifikowany jako nadmiernie uciążliwy dla środowiska:
a) zawartość spalin jest nieprwidłowa
b) powoduje zbyt duzy hałas
c) niszczy jezdnię
oczywiście a i b na pewno ale co do c bym dyskutował . Wg komisji egzaminacyjnej c także jest poprawną odpowiedzią
Z wykształcenia jestem technikiem drogowym i z punktu widzenia eksploatacji nawierzchni drogowych KAŻDY POJAZD PORUSZAJĄCY SIE PO JEZDNI w jakimś stopniu niszczy jezdnię !! Sama nazwa górnej warstwy asfaltu brzmi - warstwa ścieralna a więc podlegająca zużyciu. Dlatego twierdzę że odp C jest irracjonalna.
Tak samo jak życie które ponoć jest szkodliwe bo prędzej czy później prowadzi do śmierci
Rysiu29
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek 14 kwietnia 2009, 21:07
Lokalizacja: Bytom

Postprzez XPepeX » czwartek 23 kwietnia 2009, 00:24

również uważam że a i b jest prawidłowe ale skoro twierdzisz że dla Komisji również c więc trzeba przyjąć również tą odp.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości