znaki poziome

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

znaki poziome

Postprzez Radwan » środa 21 maja 2008, 21:50

Mam pytanie - czym charakteryzuje się linia pojedyncza ciągła ?
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez dylek » środa 21 maja 2008, 22:06

lakonicznie, to tym, że jest pojedyncza i tym, że jest ciągła :D:D:D
a tak bardziej serio to chodzi o P-2a czy P-2b ?? obie są pojedyncze ciągłe....
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Radwan » środa 21 maja 2008, 22:19

Ja pytam całkiem poważnie - chodzi o długość oby linii pojedynczych ciągłych :(
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez dylek » środa 21 maja 2008, 22:24

powinna wynosić co najmniej 20m
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Radwan » środa 21 maja 2008, 22:42

Z czego to wynika. Jeśli będzie krótszą to można ją przekroczyć ?
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez dylek » środa 21 maja 2008, 22:52

Dz.U. Nr 220 poz 2181 - czyli szczegółowe warunki tech dla znaków i sygnałów drogowych.... tak tam napisano... powinna czyli nie musi... natomiast długości białych pasków linii przerywanych są jasno określone i w zależności od linii wynoszą 1m, 2m lub 4m i te wolno przekraczać... jesli ma ponad 4m to wg mnie podpada to już pod ciągłą...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cman » środa 21 maja 2008, 23:04

dylek napisał(a):...powinna czyli nie musi...

Ke?

PRD napisał(a):3. Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

Ale nie musi?

PRD napisał(a):2. Osoby, o których mowa w ust. 1 i ust. 4 pkt 2, powinny być łatwo rozpoznawalne i widoczne z dostatecznej odległości, zarówno w dzień, jak i w nocy.

Ale nie muszą?

PRD napisał(a):3. Karta parkingowa powinna być umieszczona za przednią szybą pojazdu samochodowego w sposób umożliwiający jej odczytanie.

Ale nie musi?

Itd.

Jeżeli chodzi o moje zdanie, to znaki poziome, tak samo jak i pionowe muszą odpowiadać ściśle określonym warunkom technicznym. Dla znaków pionowym są to rozmiary, odblaskowość, kolorystyka itd. Natomiast dla znaków poziomych, między innymi minimalna długość. Jeżeli ten warunek nie jest spełniony, to nie można takiej białej kreski na jezdni nazwać znakiem drogowym.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez dylek » środa 21 maja 2008, 23:17

cman - nie ke? tylko tak jest ;)
jak musi to musi lub jest obowiązany
a jak powinien to znaczy, że już nie musi i nie ma obowiązku... karta parkingowa może być za boczną szybą... osoby mogą być inaczej ubrane, a w pierwszym cytacie masz wyraźne rozgraniczenie : tu zobowiązany a tam powinien... i zauważ, że za niezastosowanie się do tych "powinien" - 0 konsekwencji ;)
powinienem - czyli przydałoby się bym coś zrobił, ale jak nie zrobię to świat się nie zawali
muszę - to nie mam wyjścia... po prostu muszę i już :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Radwan » środa 21 maja 2008, 23:36

Tyle to i ja wiem - dziękuję
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez cman » czwartek 22 maja 2008, 10:10

dylek napisał(a):a jak powinien to znaczy, że już nie musi i nie ma obowiązku...

Więc co powiesz o tym:
PRD napisał(a):Art. 59. 1. Pojazd zarejestrowany w Rzeczypospolitej Polskiej, który ma być używany w ruchu międzynarodowym, powinien być oznaczony znakiem z literami "PL".
2. Pojazd zarejestrowany za granicą uczestniczący w ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powinien być oznaczony znakiem określającym państwo, w którym jest zarejestrowany.
3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 i 2, uważa się za spełniony, jeżeli na tablicy rejestracyjnej jest umieszczony znak określający państwo, w którym pojazd został zarejestrowany.

:?:
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez dylek » czwartek 22 maja 2008, 10:35

Hmmmm rozumiem jak czytam ;) Powinien mieć białą PL-kę na szybie, ale wcale nie musi, bo wystarczy, ,że na tablicy rejestracyjnej będzie napis PL - a że teraz wszystkie nowe tablice mają te PL napisane, to wcale nie musi ;)

Serio cman nie widzisz różnicy w zdaniach:
-Linia powinna mieć co najmniej 20m długości
-Linia musi mieć co najmniej 20m długości ????

A co w sytuacji, gdy np. pas włączeniowy jest dość krótki ze względu na infrastrukturę i ma około 20m. Ze względu na warunki ruchu włączanie należy ukierunkować... I co teraz ? Malujemy 20m linii i pas włączeniowy możemy sobie wsadzić, bo włączyć z niego się nie da??
Czy może w ogóle linii nie malujemy i pozwalamy na codzienne dzwony ??

Kolejny przykład: na zjeździe z np ronda mamy przejście dla pieszych powiedzmy 10-12 m oddalone od jak to kopan mówi "jajca" :D Przed przejściem między pasami ruchu malujemy pojedynczą ciągłą.... I co teraz ? Włazimy z tą ciągłą 8-10m w rondo by miała 20m czy jak ???

Sęk jest w tym, że nie określono minimalnej długości linii, a jedynie zalecono, by miała ona co najmniej 20m...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cman » czwartek 22 maja 2008, 10:53

Widzę, że przykłady mogę mnożyć, a Ty na każdy próbujesz znaleźć jakiej wytłumaczenie. OK, będę mnożył dalej.
Rozporządzenie napisał(a):§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

Ale nie musi? Jak w takim razie sformułowałbyś ten zapis? Zatrzymanie jest obowiązane nastąpić...?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » czwartek 22 maja 2008, 10:56

Nie kombinujcie. Słowo "powinien" w przepisach (przynajmniej w jej większości) jest tożsame z "musi", "jest obowiązany".

cman napisał(a):
Rozporządzenie napisał(a):§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

Ale nie musi? Jak w takim razie sformułowałbyś ten zapis? Zatrzymanie jest obowiązane nastąpić...?

2. Kierujący obowiązany jest zatrzymać się w wyznaczonym w tym celu miejscu...

:D
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez dylek » czwartek 22 maja 2008, 11:03

cman napisał(a):Ale nie musi? Jak w takim razie sformułowałbyś ten zapis? Zatrzymanie jest obowiązane nastąpić...?

cman -> :D:D:D:D jakby napisano, że zatrzymanie musi nastąpić przed linią to byłby problem z zatrzymaniami, gdzie linii nie ma :D Bo musiałbym się zatrzymać przed linią której nie ma :D
Nie chę się spierać o to czy poloniści pisali PoRD ;) odpowiedz mi lepiej co zrobić z tymi przykładami co podałem ;) Malować krótszą czy nie malować ?? a jeśli nie malować bo i tak znakiem drogowym by nie była, to co wtedy?

P.S. Masz rację co do wymogów dla znaków (odblaskowość, kolor itp...),ale..... małe ale ;) jak znak troszkę wyblakł, a linia troszkę się wytarła - to co ? przestały być znakami, bo nie spełniają wymogów ???
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cman » czwartek 22 maja 2008, 14:19

dylek napisał(a):...jakby napisano, że zatrzymanie musi nastąpić przed linią to byłby problem z zatrzymaniami, gdzie linii nie ma...

Teraz to już trochę kombinujesz. Wyobraź sobie tamto zdanie brzmiące: Jasiu musi zjeść swoją kanapkę, a w razie jej braku - kanapkę Małgosi. Czy to zdanie oznacza, że musi zjeść tylko i wyłącznie swoją kanapkę? No chyba nie bardzo.

dylek napisał(a):...odpowiedz mi lepiej co zrobić z tymi przykładami co podałem ;) Malować krótszą czy nie malować ?? a jeśli nie malować bo i tak znakiem drogowym by nie była, to co wtedy?

Obrazek
To jest tylko jeden z przykładów, wszędzie, gdzie występuje linia ciągła (pojedyncza lub podwójna) jest zaznaczone, że ma to być min. 20 m.
A pas włączania nie bierze się znikąd (a więc nie może mieć parę metrów), tylko też musi odpowiadać pewnym warunkom, zawartym w rozporządzeniu o drogach:

Rozporządzenie napisał(a):§ 94. 1. Wyjazd w węźle typu WA oraz wyjazd z drogi klasy A, S i GP w węźle typu WB powinny mieć, z zastrzeżeniem ust. 9, równoległe pasy wyłączania.
2. Do pasa wyłączania, o którym mowa w ust. 1, należy:
1) klin, na którego długości pas wyłączania uzyskuje pełną szerokość,
2) odcinek zwalniania, którego długość jest mierzona od końca klina do początku łuku kołowego łącznicy.
3. Pas wyłączania na łącznicę P1, P2 lub P3, powinien mieć:
1) klin o długości nie mniejszej niż:
a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
c) 50 m - w pozostałych wypadkach,


dylek napisał(a):P.S. Masz rację co do wymogów dla znaków (odblaskowość, kolor itp...),ale..... małe ale ;) jak znak troszkę wyblakł, a linia troszkę się wytarła - to co ? przestały być znakami, bo nie spełniają wymogów ???

Tak. Dla znaków pionowych, bardzo szczegółowo określone są minimalne wartości współczynników luminacji i współrzędnych chromatyczności. Są to wartości minimalne, właśnie po to, żeby zużywanie się znaku nie powodowało od razu jego dyskwalifikacji w świetle stawianych mu wymagań. Minimalne wartości są takie, a nie inne, z pewnych powodów. Jadący w nocy kierowca, ma pełne prawo nie stosować się do znaku, który nie odpowiada warunkom technicznym, chociażby z tego powodu, że go po prostu nie dostrzegł...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości