Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Borys_q » poniedziałek 21 czerwca 2010, 09:53

Z tym C to bym był ostrożny dzie jest napisanę że auto ma w takiej sytuacji pierszeństwo ( kolumna mu ustępuje)???

I niechdzi mi po interpretacje 25.1 bo to już obcykane i nie wyjaśnia pierszeństwa pojazdu w w/w sytuacji, tylko brak obowiązku ustąpienia co wcale nie oznacza, że oni nam muszą ustąpić.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 21 czerwca 2010, 11:05

przepisy mamy jakie mamy, nalezy korzystac z tego co jest bo w przeciwnym razie mamy problem, zawsze trzeba brac pod uwage moment w ktorym dochodzi do wypadku, czym podeprze sie biegly i sąd w takim momencie?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez X_man » wtorek 22 czerwca 2010, 23:57

Bardzo przepraszam za głupie pytanie: gdzie znajdę informację nt. tego kto komu jest zobowiązany pokazać dokumenty w razie wypadku drogowego? Jakoś nie mogę sobie przypomnieć, gdzie to było :?
X_man
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2010, 00:03

odp

Postprzez rusel » środa 23 czerwca 2010, 08:22

o tym mowi art 44
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez X_man » środa 23 czerwca 2010, 19:50

Faktycznie! Dzięki, rusel :)
X_man
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2010, 00:03

Postprzez Billon » środa 23 czerwca 2010, 20:29

tomas napisał(a):Witam
Takie fajne proste pytanko;)

Kolumna pieszych idzie sobie poza obszarem zabudowanym i zamierza skrecic w lewo do lasu moze:
a.przejsc przez linie przerywana.
b.przejsc przez linie pojedyncza ciagła
c.przejsc przez linie podwojna ciagła.


Borys_q napisał(a):Ja myśle że ABC chociaż pewnie zaraz ktoś mnie wyśmieje.


BlueDevil napisał(a):A na pewno
ciagla linia oznacza zakaz przejezdzania i najezdzania, wiec nie przechodzenia :wink:
zastanawia mnie tylko czy ta odp B to nie bedzie cos w stylu ze pojedyncza ciagla rozdziela pasy o tym samym kierunku ruchu, czyli ze wczesniej do lewoskretu maja sie ustawic przy lewej krawedzi,
sam nie wiem co o tym sadzicie??


Przeglądałem temat od początku i się natknąłem na to pytanko chyba nie do końca dobrze dopowiedziane. Zgodnie z § 94 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków
i sygnałów drogowych znaki poziome stosuje się : "§ 94.
Przepisy § 85-87, 89 i 90 stosuje się odpowiednio do kolumn pieszych, jeźdźców i poganiaczy".
więc prawidłowa odpowiedź wg mnie to A.
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Postprzez Borys_q » czwartek 24 czerwca 2010, 15:00

Egzaminator w trakcie egzaminu praktycznego ma obowiązek/prawo (?) wystawić ocenę negatywną kandydatowi na kierowcę, który:
a) Nie respektuje zasad dynamiki jazdy;
b) Zbyt szybko reaguje na sytuacje drogowe;
c) Zbyt wolno reaguje na sytuacje drogowe.


Pytanie może i stare ale spotkałem się z dwiema wersjami odpowiedzi wygłaszanymi przez w miom mniemaniu równie kompetentne osoby jakieś propozycja??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » czwartek 24 czerwca 2010, 16:02

sklaniam sie do odpowiedzi ABC, spotkalem sie z wersja "zbyt gwaltownie" reaguje na sytuacje drogowe
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez fryderyk » czwartek 24 czerwca 2010, 16:26

Borys_q napisał(a):
Egzaminator w trakcie egzaminu praktycznego ma obowiązek/prawo (?) wystawić ocenę negatywną kandydatowi na kierowcę, który:
a) Nie respektuje zasad dynamiki jazdy;
b) Zbyt szybko reaguje na sytuacje drogowe;
c) Zbyt wolno reaguje na sytuacje drogowe.


Pytanie może i stare ale spotkałem się z dwiema wersjami odpowiedzi wygłaszanymi przez w miom mniemaniu równie kompetentne osoby jakieś propozycja??


a)
c)
Avatar użytkownika
fryderyk
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela 06 czerwca 2010, 15:15

Postprzez Borys_q » czwartek 24 czerwca 2010, 17:02

Fryderyk A podeprzesz się czymś konkretnym???
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez fryderyk » czwartek 24 czerwca 2010, 21:46

Borys_q napisał(a):Fryderyk A podeprzesz się czymś konkretnym???


Gdzieś było już takie pytanie. Jest też w tej odpowiedzi pewna logika,
bowiem szybko nie oznacza źle, jest tu wiele przykładów życiowych
które mają zastosowanie np. szybkie hamowanie przy żółtym świetle
gdy nie ma z tyłu zagrożenia ... itp, itd. Nie jest to złe ! Mimo , że prawo nie wymaga, aby zawsze reagować tak szybko np. na nadawany sygnał żółty natychmiastowym zatrzymaniem.
Pewnie że można się spierać, ale w pytaniu chodzi o ocenę, dlatego taka a nie inna odpowiedź.
Ps. zatem nie jest to błąd, gdy się ocenia na egzaminie i ma miejsce w zadaniu zbyt szybkie reagowanie, ale inaczej jest oczywiście gdy zbyt szybkie reagowanie stwarza jakieś rzeczywiste zagrożenie :!:
Avatar użytkownika
fryderyk
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela 06 czerwca 2010, 15:15

Postprzez Borys_q » piątek 25 czerwca 2010, 14:43

82. Jeżeli skrzynia biegów wyposażona jest w pompę zapewniającą smarowanie i zjeżdżając z góry to:
a)nie jest to niebezpieczne;
b)nie ma to wpływu na skrzynię biegów, jeżeli będzie to rzadko robione;
c)następuje szybkie zużycie się skrzyni

Domyślam się że pytanie jest bez sensu ale czy ma ktoś jakąś sensowniejszą jego wersje lub domyśla się o co chodzi??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Borys_q » sobota 26 czerwca 2010, 19:29

.Pęknięcie paska zębatego rozrządu w silniku wysokoprężnym może być spowodowane:
a. wydzielaniem się parafiny w pompie wtryskowej
b. zatarciem układu korbowego
c. uruchamianiem silnika przez holowanie w niskiej temperaturze
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » sobota 26 czerwca 2010, 21:13

jest takie pytanie dla kandydatow na kierowcow

Jeżeli skrzynia biegów samochodu ciężarowego wyposażona jest w pompę oleju
zapewniającą smarowanie, to:

A. jadąc na spadku drogi zaleca się ustawienie dźwigni zmiany biegów w położeniu neutralnym Nie

wikipedia:
kilkudziesięciokilometrowe zjazdy z gór na N) z reguły powodują uszkodzenia mechanizmów skrzyni wskutek przegrzania i braku smarowania (główna pompa robocza skrzyni jest z reguły napędzana wyłącznie od silnika, skrzynia napędzana od kół nie ma żadnej możliwości właściwego chłodzenia i smarowania).


Na luzie ciśnienie oleju w skrzyni biegów spada do wartości spoczynkowej, co grozi uszkodzeniem jej podzespołów lub w skrajnych sytuacjach zgaśnięciem silnika i odłączeniem wspomagania kierownicy i hamulców.

wiec moim zdaniem C
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 28 czerwca 2010, 13:10

jesli chodzi o drugie pytanie to z tego co wyczytalem i wywnioskowalem to stawiam na ABC

parafina zatyka filtr paliwa i przewody wtryskowe zatem obciaza a nawet uniemozliwia rozruch silnika a jak podaje autoswiat

Przed sezonem zimowym należy również dokładne sprawdzić stan napędu rozrządu. Jest to szczególnie istotne w przypadku starszych diesli, z wtryskiem pośrednim z pompy rozdzielaczowej. W trakcie rozruchu zimnego silnika pompa i wałek rozrządu stawiają bowiem największy opór, dlatego warto w starszym ropniaku" wymienić pasek rozrządu, jeśli jego stan techniczny budzi wątpliwości. Na pewno zaś powinniśmy to zrobić w świeżo kupionym używanym aucie, zwłaszcza przed zimą

Kolejna rzecz o jakiej mowi autoswiat
Pamiętajmy, że silników z paskiem rozrządu nie należy uruchamiać "na pych" lub przez holowanie. Pasek może przeskoczyć, a nawet się zerwać.
a uklad korbowy i jego zatarcie to wg mnie pierwsze w kolejnosci ida walki rozrzadu i pompa zatem pasek rowniez bedzie uszkodzony
Pasek rozrzadu łączy koła pasowe, wał korbowy i koło pasowe rozrządu pasek rozrządu musi być zsynchronizowany w położeniu między wałem korbowym i wałkiem rozrządu.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości