Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez BlueDevil » piątek 05 marca 2010, 11:05

no widzisz :D
ja powiem tak, odp B jest prawidlowa bo ... nie trzeba znac nawet tych przepisow, wystarczy wiedziec ze sa 2 warunki dla przyczepy bez hamulca, nie wazne jakiej relacji i ktorej masy dotycza, odp A wymienia tylko jeden, odp C wymienia tylko jeden, odp B podaje mase okreslona przez producenta, ktora spelnia 2 warunki jednoczesnie, i tyle
daliscie sie wywiesc w pole bo w odp A jest masa ktora wielokrotnie jest wymieniana w przepisach, a w odp c jest doslownie zacytowana regulka z kodeksu
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez slamyr » sobota 06 marca 2010, 12:18

Jeszcze takie pytanko ;)

Znak ten (F-20) informuje kierującego pojazdem:
a) części drogi dla samochodów ciężarowych i ciągników
b) części drogi dla pojazdów, któych symbol jest podany na znaku
c) części drogi dla samochodów osobowych

Prawidłowa odpowiedź to B, czy BC? Spotkałem się z róznymi interpretacjami
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez BlueDevil » sobota 06 marca 2010, 13:08

odp B
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez Borys_q » sobota 06 marca 2010, 17:17

Optymalne hamowanie z użyciem ABS odbywa się na powierzchni:
a) suchej bitumicznej
b) mokrej
c) niejednorodnej

Wszędzie pojawia sie BC

A co powiecie na A jako iż siła hamowania w takich warunkach jest największa i z abs i bez.

Chyba że źle rozumuje "optymalne".
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez BlueDevil » sobota 06 marca 2010, 17:24

prawidlowe jest tylko BC
tyle moge powiedziec
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez oskbelfer » sobota 06 marca 2010, 19:57

Borys_q napisał(a):Optymalne hamowanie z użyciem ABS odbywa się na powierzchni:
a) suchej bitumicznej
b) mokrej
c) niejednorodnej

Wszędzie pojawia sie BC

A co powiecie na A jako iż siła hamowania w takich warunkach jest największa i z abs i bez.

Chyba że źle rozumuje "optymalne".


Oczywiście Borys_q dobrze rozumiesz :) Odp tylko A :)

blue - a w jaki sposób mozesz uzasadnic odp BC ??:) bardzo mnie to interesuje - :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » sobota 06 marca 2010, 20:58

trzeba uwazac na slowo "optymalne", wypowiem sie nie jako egzaminator ale jezykowiec :) ja rozumiem slowo optymalne jako takie do jakich warunków zostalo stworzone, system abs nie zostal stworzony z mysla o hamowaniu na nawierzchni gladkiej i suchej bo to wydluza jak wiemy droge hamowania, optymalne czyli sprawdzajace sie najlepiej w trudnych warunkach, gyby pytanie brzmialo najkrotsze....to co innego, rowniez odpowiedzialbym BC, a tak to jesli nikt nie potwierdzi ze mial tak brzmiace pytanie to mozna mnozyc argumenty z obu stron
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez cman » sobota 06 marca 2010, 21:30

rusel napisał(a):...system abs nie zostal stworzony z mysla o hamowaniu na nawierzchni gladkiej i suchej bo to wydluza jak wiemy droge hamowania...

A skąd takie coś wiemy?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Borys_q » sobota 06 marca 2010, 22:20

A na mokrej to co, skraca ????
Ostatnio zmieniony sobota 06 marca 2010, 23:05 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez oskbelfer » sobota 06 marca 2010, 22:49

w tzw bazie pytań na weryfikację jest coś takiego i ktoś mądry oznakował odpowiedzi jako BC :) baza z tymi odp. traktowana jest jak wyrocznia i kopalnia jedynej słusznej wiedzy wraz z uzasadnieniami :).

Zastanawiam się jak można w sposób bezkrytyczny pisać cóś co tylko dla nielicznych jest oczywistą oczywistościa - :)

Szkoda słów:) a tak na marginesie pojawił się nowy wysyp pytań na które bardzo chętnie odpowiadaja forumowicze - a ja znów zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem nie minęły mnie z 4 nowelizacje prd i ze 2 nowele 217 od misiąca lutego 2010 :), że nie wspomnę o teorii tarcia :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez Pajejek » sobota 06 marca 2010, 23:33

A dla mnie odpowiedzi prawidłowe to A i B. Na powierzchni suchej jak i mokrej można wpaść w poślizg. ABS niejako chroni nas przed tym podczas hamowania. Po to on jest. Dlatego hamowanie jest optymalne. A co z powierzchnią niejednorodną? Można ją rozumieć różnie. Dla mnie powierzchnia niejednorodna to również nierówności, "tarka" przed skrzyżowaniami. Na takich nawierzchniach hamowanie jest praktycznie żadne samochodem wyposażonym w ABS. Ale, tak jak napisał rusel, możemy mnożyć argumenty.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

odp

Postprzez rusel » sobota 06 marca 2010, 23:38

polecam poczytac na temat celu w jakim ten uklad mial dzialac, mial on zapewnic sterownosc pojazdu w trudnych warunkach na niejednorodnej i mokrej nawierzchni a nie skracac droge hamowania, wiele artykulow na ten temat jest w sieci, jakis szwedzki instytut badan nad ukladami bezpieczenstwa pisal conieco w tym kierunku, pytanie nie brzmi w ktorym przypadku pojazd najszybciej sie zatrzyma tylko w jakich dla niego optymalnych warunkach ma szanse sie spisac, pytanie z cycklu 'ojczyzna polszczyzna'
Ostatnio zmieniony sobota 06 marca 2010, 23:42 przez rusel, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez cman » sobota 06 marca 2010, 23:42

rusel napisał(a):...system abs nie zostal stworzony z mysla o hamowaniu na nawierzchni gladkiej i suchej bo to wydluza jak wiemy droge hamowania...

Skąd takie coś wiemy?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

odp

Postprzez rusel » sobota 06 marca 2010, 23:57

Efekt działania układu ABS
Jak wynika z poprzednich rozważań, podstawowym efektem działania układu ABS jest przeciwdziałanie możliwości zablokowania kół przy hamowaniu w sytuacji, gdy siły rozwijane przez hamulce poszczególnych kół przekraczają wartości sił możliwych do przeniesienia pomiędzy kołami a nawierzchnią drogi. Główną korzyścią jest utrzymanie stateczności ruchu hamującego samochodu i zachowanie jego kierowalności. Przez stateczność rozumie się tu utrzymanie kierunku ruchu, czyli zabezpieczenie przed zarzuceniem. Kierowalność natomiast, to możliwość sterowania kierunkiem ruchu samochodu (rys. 6). Układ ABS umożliwia w ten sposób, mimo śliskiej nawierzchni, przeprowadzenie jednocześnie manewru omijania przeszkody i hamowania, co w przypadku zablokowanych kół, zwłaszcza przednich, nie byłoby możliwe.
Z przedstawionego tu opisu można wywnioskować, że układ ABS NIE ZMNIEJSZA DROGI HAMOWANIA, a w wielu przypadkach wręcz wydłuża drogę hamowania w porównaniu z hamowaniem z zablokowanymi kołami. Skrócenie drogi hamowania obserwuje się jedynie w przypadku hamowania na MOKREJ NAWIERZCHNI. Tylko w tym przypadku różnica między współczynnikiem przyczepności przylgowej i współczynnikiem przyczepności poślizgowej jest na tyle duża, że wzrost możliwej do uzyskania siły przyczepności kompensuje niepełne jej wykorzystanie wynikające z działania układu ABS.

HAMOWANIE NA NIEJEDNORODNEJ NAWIERZCHNI
Przedstawiony dotychczas sposób regulacji poślizgu jednego koła przeciwdziała możliwości jego zablokowania, ale jednocześnie wprowadza niebezpieczeństwo powstania różnych sił wzdłużnych na kołach danej osi, jeśli przyczepność kół do nawierzchni w lewym i w prawym śladzie będzie różna (tzw. m-split). Ta różnica sił wywołuje moment obracający samochód względem jego osi pionowej i wytrącający go z założonego kierunku ruchu. Ze względu na zależność między siłami hamowania prawego i lewego koła danej osi stosuje są różne sposoby regulacji poślizgu tych kół.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez cman » niedziela 07 marca 2010, 00:13

Pomijając już zupełnie aspekty prawne, to przynajmniej ze zwykłej grzeczności wypada zaznaczyć autorstwo, w momencie gdy kopiuje się czyjeś słowa.

rusel napisał(a):Z przedstawionego tu opisu można wywnioskować, że układ ABS NIE ZMNIEJSZA DROGI HAMOWANIA, a w wielu przypadkach wręcz wydłuża drogę hamowania w porównaniu z hamowaniem z zablokowanymi kołami.

Bardzo ciekawe to jest, ale szkoda, że przeczące prawom fizyki... Nie wdając się już nawet w fizykę, to w jaki sposób wytłumaczysz w takim razie ten "cud": http://www.youtube.com/watch?v=nORxcIGpAF8 ?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości