egzamin praktyczny dla egzaminatorów

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez wu82 » sobota 10 października 2009, 20:02

czytal ale wolalem sie upewnic :wink:
dzieki
wu82
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 21:23

Postprzez oskbelfer » sobota 10 października 2009, 20:34

Borys_q napisał(a):A 217 ty czytał????

Druga próba.


Borysku lubie Cię :) a Ty czytał dokładnie nowele 217 ??:)

Dlaczego druga próba ???

Paragraf 62 ust 1a pkt 1................. działanie mogące skutkować stworzeniem ........................

Załacznik 17 Tabela 2 Kryteria poz 2 - upewnienie się o mozliwości jazdy
a) wykl. prawd. spow. zagr. w ruchu drog.
b) ocena sytuacji wokół pojazdu.

łączac zapis par 62 ust 1a z kryteriamii tabeli 2 - moim skromnym zdaniem należy egzamin przerwać


Może trochę nieskładnie to napisałem - jednak każdy nowele 217 ma i jak doczyta to "zakuma"

Jeśli nie mam racji napiszcie dlaczego - jesli racje mam to proszę również o komentarz - w końcu współnie się tutaj uczymy :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez oskbelfer » sobota 10 października 2009, 20:42

cih napisał(a):
oskbelfer napisał(a):cih - doczytaj sobie nowele 217. Najechanie na linie - to bląd :)




ale nie umiem znaleść nic na temat najeżdzania na linie pasa ruchu !



cih :) pas ruchu to również stanowisko

jajechanie na linie to powtórka zadania :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez dylek » sobota 10 października 2009, 22:04

A mnie interesuje taka sprawa:
Obrazek

1- dla mnie oczywiste - najechanie - 2 próba
3- oczywiste wyjechanie - koniec

A jak interpretujecie sytuację środkową ??
Opona wyjeżdża poza linię, ale nie cała... koniec czy 2 próba ??

Poproszę o odpowiedzi z uzasadnieniem dlaczego właśnie taka ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez oskbelfer » sobota 10 października 2009, 23:56

dylek napisał(a):A mnie interesuje taka sprawa:
Obrazek

1- dla mnie oczywiste - najechanie - 2 próba
3- oczywiste wyjechanie - koniec

A jak interpretujecie sytuację środkową ??
Opona wyjeżdża poza linię, ale nie cała... koniec czy 2 próba ??

Poproszę o odpowiedzi z uzasadnieniem dlaczego właśnie taka ;)


miałem taką sytucje na praktyce asystenckiej - powtórka :)

Do chwili gdy nie wyjdzie cała za linię cierpliwie czekamy :), nie wyjdzie prosimy o powtórzenie zadania :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

hamowanie awaryjne na egzaminie na egzaminatora

Postprzez osk rajd » czwartek 15 października 2009, 18:33

mam pytanie do osob ktore juz zdawaly praktyczny egzamin:

czy wykonywaliscie hamowanie awaryjne? czy tylko te "zwykle" od 50km/h do zatrzymania w wyznaczonym miejscu?

pytam bo wlasnie studiuje tab.17 i wynika z niej ze to obowiazkowe zadanie na weryfikacji, a z kolei na egzaminie dla kandydatow na kierowcow nie jest to obowiazkowe
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość,
nie zmniejsza jednak naszej głupoty"
osk rajd
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2009, 21:24

Postprzez oskbelfer » czwartek 15 października 2009, 18:48

hamowanie od prędkości oraz hamowanie awaryje to dwa zadania które należy zrealizaować :) koniec kropka pl :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez osk rajd » czwartek 15 października 2009, 19:08

popraw mnie jesli zle mysle,

czyli np. widzac kawalek prostej i nikogo za nami, moge wydac polecenie typu "pieszy na drodze-hamowanie awaryjne" a po zatrzymaniu sie od razu kaze sie rozpedzic do 50km/h i w wyznaczonym miejscu sie zatrzymac?

i 2 zadania z głowy?
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość,
nie zmniejsza jednak naszej głupoty"
osk rajd
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2009, 21:24

Postprzez Borys_q » piątek 16 października 2009, 18:50

Osk belfer(odnośnie nieupewnienia sie o możliwości jazdy jako podstawy do przerwania egzaminu).

Mhmm ciekawa interpretacja ale sądze, że przesadzona.

W Gda dwóch znaiomych orzekło w takiej sytuacji drugą próbe i komisja nie maiła uwag. Ja osobiście nie miałem takich dylematów jak narazie.

PS: miło mi, że jestem lubiany chociaż wolał bym żeby mój nick nie był przekręcany.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez wu82 » piątek 16 października 2009, 21:06

nieupewnienie sie o mozliwosci jazdy = 2 proba, pewne na 100%, przekonalem sie na wlasnej skorze.
wu82
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 21:23

Postprzez oskbelfer » sobota 17 października 2009, 10:26

skoro przekonałeś się na własnej skórze - to wezmę to pod uwagę :)

ja na własnej skórze przekonałem się że brak świateł mijania - to przerwanie egzaminu:(


rodzi się jeszcze jedno pytanie, które już stawiałem - jednak jednoznacznej odpowiedzi nieotrzymałem. kierunkowskazy na placu manewrowym- brak sygnalizowania manewru - przerwanie czy powtórzenie - to pytanko w kontekście świateł mijania
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » sobota 17 października 2009, 10:39

nie bardzo rozumiem jaki manewr na placu manewrowym nalezy sygnalizowac, na placu oceniamy 3 zadania i kropka, jesli ktos bedzie nadgorliwy i czepial sie niesygnalizowania np podczas wyjazdu i podjazdu do kolejnego stanowiska to duzy blad w ocenie egzaminujacego, bo tu niczego innego sie nie ocenia, jedynie szanowna komisja ma prawo sie przyczepic...
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez Olin » sobota 17 października 2009, 14:28

Przepraszam, że się wtrącę, ale odpowiedź na większość zadawanych tu pytań znajdziecie na odprawie przed egzaminem praktycznym.
Ja natomiast mam pytanie czy ktoś był do końca egzaminu praktycznego w niedzielę (11.10) i wie ile osób zdało ?
Czy słyszeliście już, że w przyszłym roku egzaminy będą odbywać się jedynie w Warszawie ?
Podobne rozwiązanie wprowadzono ostatnio w odniesieniu do egzaminów na detektywów agencji ochrony- w celu zmniejszenia kosztów (zakwaterowania komisji, wyżywienia itp)
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez osk rajd » sobota 17 października 2009, 19:08

To ja jeszcze dopytam z tymi swiatlami mijania:

1. jesli ktos ruszy bez swiatel mijania - to wiadomo przerwanie i po egzaminie

2. a jesli ktos (przez pomylke lub niechcacy) ruszy ALE na swiatlach POZYCYJNYCH lub DROGOWYCH, to wtedy powtorka czy przerwanie??

Pytalem o taka sytuacje egzaminatora nadzorujacego w word bialystok i mowil ze podczas zwyklych egzaminow dla kandydatow na kierowcow sytuacja pierwsza to wiadomo - oblany egzamin ale w drugim przypadku to licza jako pierwszy blad i powtorka
Ale jak sie ma sytuacja nr 2 podczas weryfikacji???
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość,
nie zmniejsza jednak naszej głupoty"
osk rajd
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2009, 21:24

odp

Postprzez rusel » niedziela 18 października 2009, 11:05

kazda jazda na swiatlach innych niz mijania oraz bez swiatel w zadaniu nr 2 lub na miescie to przerwanie egzaminu, co do kandydatow na kierowcow nie do konca jest to prawda zalezy od osrodka i od tego czy egzaminator na placu manewrowym informuje ze panuja tam warunki ruchu drogowego jesli tak to bez mijania przerwanie, jesli nie ma takiej informacji to 2 proba
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości