Przepisowo - Wzorowo czyli rondo po Gorzowsku

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez x098 » sobota 29 sierpnia 2009, 12:16

Odpowiadam z godnie z brzmieniem ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach nie dokonałeś zmiany kierunku ruchu wykonując wjazd na rondo. Punktem wyjścia jest ustalenie kiedy następuje zmiana kierunku ruchu


Dokonałeś manewr zjazdu z ronda na 1,2,3,4,5,6...X Zjeździe.

Co do poleceń wydawanych przez egzaminatora w trakcie egzaminu przed wykonaniem manewru na rondzie to powinno ono brzmieć "Proszę na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym wykonac zjazd na 1,2,3,4,5,6.......X zjeździe"


A jeśli chodzi o zasady poruszania się na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym w krajach takich jak UK i Irlandia są one takie same jak w całej Europie czyli ruch do okoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku czyli w prawo a znaki mają takie same jak MY i inni w europie powiem więcej zasady ogólne są dokładnie takie jak u Nas czyli pierwszeństwo dla nadjeżdżających Z PRAWEJ
PS. Sprawdzone empirycznie :lol:
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez cman » sobota 29 sierpnia 2009, 13:16

W ogóle jeśli już, to następuje zmiana kierunku jazdy, a nie kierunku ruchu, ale mniejsza o to.

Z Twojej odpowiedzi rozumiem, że nie dokonałem żadnego manewru od momentu wjazdu na rondo, dopiero opuszczając rondo zmieniłem kierunek jazdy?

Teraz drugie pytanie, do ronda prowadzą dwa pasy ruchu bez oznaczonych kierunków, chcesz na rondzie jechać w lewo (lub jak wolisz, wyjechać X zjazdem) - na którym pasie ruchu przed rondem się ustawiasz?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » sobota 29 sierpnia 2009, 13:56

Cman on nie może jechać na rondzie w lewo 220 mu zakazały.
Odpowiedzi nie usłyszysz.

Ostatni post zawiera prawdę z 220 !!!

Tą prawdą jest nazwa rozporządzenia, reszta to natchniony tekst. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez x098 » niedziela 30 sierpnia 2009, 07:44

cman napisał(a):
Z Twojej odpowiedzi rozumiem, że nie dokonałem żadnego manewru od momentu wjazdu na rondo, dopiero opuszczając rondo zmieniłem kierunek jazdy?



TAK
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez x098 » niedziela 30 sierpnia 2009, 08:21

cman napisał(a):Teraz drugie pytanie, do ronda prowadzą dwa pasy ruchu bez oznaczonych kierunków, chcesz na rondzie jechać w lewo (lub jak wolisz, wyjechać X zjazdem) - na którym pasie ruchu przed rondem się ustawiasz?



Jeżeli znam miasto, rondo i wiem w jaki sposób dojechać do celu zajmę lewy pas ale tylko dlatego żeby nie utrudniać ruchu innym.

Natomiast jeśli pojadę do miasta którego nie znam (w Polsce lub innym kraju) i nie będę pewien który zjazd jest mój to najprawdopodobniej zajmę prawy pas i powiem więcej nawet gdy przegapię ten mój zjazd objadę rondo jeszcze raz prawym pasem to gwarantuję wam że, żadna policja w żadnym kraju (nawet w Polsce) nie ma podstaw aby w jakikolwiek sposób (mandat pouczenie) mnie ukarać ponieważ nie złamałem żadnych przepisów.


Uczenie kandydatów na kierowców w taki sposób że, wmawiacie im iż, jazda w lewo na rondzie jest dozwolona tylko z lewego pasa (bez wyjaśnienia że, jazda takim sposobem ma na celu upłynnienie ruchu) i z żadnego innego to szkolenie przyszłych wtórnych drogowych analfabetów.
Więcej wymuszanie jazdy lewym pasem na kandydacie na C+E D+E lub nawet C, D zwłaszcza na małych rondach o stosunkowo małej średnicy (np. rondo przy moście staromiejskim w Gorzowie jeśli ktoś zna) to przejaw skrajnego debilizmu i indolencji umysłowej.

Więcej wasze wypowiedzi sugerują iż, nie można objechać ronda do okoła nie tłumaczycie kursantom iż, w przypadku gdy nie ma możliwości zmiany pasa lub w sytuacji gdy kursant nie jest pewien że jego manewr zmiany pasa nie spowoduje wymuszenia na jadącym po pasie na który usiłuje zjechać uczący się, może przerwać manewr i jeszcze raz objechać rondo wewnętrznym pasem.
ps. to co w takiej sytuacji ma znowu włączyć kierunek w lewo ????????
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez cman » niedziela 30 sierpnia 2009, 09:22

x098 napisał(a):Natomiast jeśli pojadę do miasta którego nie znam (w Polsce lub innym kraju) i nie będę pewien który zjazd jest mój to najprawdopodobniej zajmę prawy pas i powiem więcej nawet gdy przegapię ten mój zjazd objadę rondo jeszcze raz prawym pasem to gwarantuję wam że, żadna policja w żadnym kraju (nawet w Polsce) nie ma podstaw aby w jakikolwiek sposób (mandat pouczenie) mnie ukarać ponieważ nie złamałem żadnych przepisów.

No, to mi już wszystko wyjaśnia. Szkoda, bo to są podstawowe zasady zajmowania pozycji na drodze...

Jeszcze jedno pytanie, jest dokładnie takie samo rondo jak wcześniej opisałem, z tą tylko różnicą, że kierunki na pasach ruchu są wyznaczone, tzn. na lewym pasie ruchu jest znak P-8b w lewo, przypomnę:
Rozporządzenie napisał(a):§ 87. 1. Znaki:
(...)
2) P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania",
(...)
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką;

I co teraz powiesz na temat zmiany kierunku jazdy?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez x098 » niedziela 30 sierpnia 2009, 11:38

W takiej sytuacji nie mam wyboru. I jeśli pojadę z prawego na którym jest określony kierunek jazdy wprawo i na wprost i okaże się że żaden z nich mi nie pasuje to pojadę tak jak nakazują mi kierunki na pasach i poszukam za rondem miejsce do zawrócenia aby wrócić na rondo.

Natomiast co do karania przez policję o którym mówiłem wcześniej, zadałem sobie trud zapytania policji o zdanie. Jak będę miał chwilkę to postaram się zeskanować odpowiedz i zamieścić na forum

Pozdrawiam
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez SXE » niedziela 30 sierpnia 2009, 11:39

Dodam od siebie , że interpretacja skrzyżowań jeśli chodzi o przepisy dotyczące oznakowania są różne w różnych miastach.
przykład z mojego miasta:
Jest w nim 28 "rond" z czego 80% to mniejsze lub średnie ronda (o niewielkiej średnicy)
Połowa z nich ma wyznaczone pasy ruchu(praktycznie zawsze dwa do jednego kierunku jazdy)
i niemal w 100% oznakowanie jest P8a (do jazdy na wprost) i P8b (do skrętu w prawo)
Zgodnie z tym oznakowaniem nie mogę na takim skrzyżowaniu skręcić w lewo lub zawrócić??
Dodam ,że 2 pasy prowadzą tylko do skrzyżowania , na samym rondzie jest tylko jeden pas ruchu
Avatar użytkownika
SXE
 
Posty: 128
Dołączył(a): niedziela 06 listopada 2005, 20:14

Postprzez cman » niedziela 30 sierpnia 2009, 14:03

No czyli już całkowita patologia, skoro drogowcy zaczynają malować strzałki, wg pomylonej teorii dotyczącej rond.

x098 napisał(a):W takiej sytuacji nie mam wyboru. I jeśli pojadę z prawego na którym jest określony kierunek jazdy wprawo i na wprost i okaże się że żaden z nich mi nie pasuje to pojadę tak jak nakazują mi kierunki na pasach i poszukam za rondem miejsce do zawrócenia aby wrócić na rondo.

Ale ja pytam o co innego. Skoro wg Ciebie skręt w lewo na rondzie nie jest skrętem w lewo, to co wg Ciebie oznacza strzałka P-8b w lewo, której definicji już chyba nie muszę ponownie cytować.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez x098 » niedziela 30 sierpnia 2009, 19:15

Myślę że, przy oznakowaniu P8e i P8f radykalnie zmienia się sposób jazdy po rondzie (kierujący znajdujący się na prawym pasie nie ma prawa jechać do okoła tym pasem w związku z tym ja skręcając w lewo z włączonym kierunkowskazem w lewo gdzieś w połowie ronda odrazu zajmę prawy pas lub opszczę rondo bezpośrednio z lewego. Oczywiście, w odpowiedni sposób sygnalizując)

I tu Mój Drogi Kolego masz rację tak tak tak.


I teraz jak twierdzisz zawsze mam stosować takie zasady jakie tu (na forum) prezentujesz to musimy mocno się zastanowić o sens stosowania oznaczeń poziomych określających dozwolone kierunki ruchu na jezdniach łączących się z rondem inaczej mówiąc stosując twoje zasady stosowanie takich oznaczeń jest bez zasadne ponieważ w lewo zawsze i tylko z lewego w prawo z prawego prosto ...... .
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez drtomee » niedziela 30 sierpnia 2009, 21:16

x098 jeśli opuścisz rondo z lewego pasa to pojedziesz nieprawidłowo, chyba że będzie oznaczony jako do skrętu w lewo...PoRD art. 22.1.2. A stosowanie oznaczeń poziomych nie jest bezzasadne - sprawia, że rondo jest bardziej "czytelne", bo jak nie ma oznaczeń poziomych to trzeba stosować przepisy, a ich interpretacja jak widać budzi duże kontrowersje...I jeszcze jedno...nie widziałem ronda, do którego prowadzą 2 pasy ruchu a na rondzie jest już tylko jeden...jesteś pewien że na tym rondzie nie zmieszczą się obok siebie dwa samochody? Bo jeśli tak to są 2 pasy ruchu, tylko nie wyznaczone...
drtomee
 
Posty: 30
Dołączył(a): sobota 15 sierpnia 2009, 18:42
Lokalizacja: Łódź

Postprzez x098 » poniedziałek 31 sierpnia 2009, 16:30

Przedstawiam treść pytania jakie zadałem Policji
Niżej wkleję jedną z odpowiedzi jaką otrzymałem (wszystkie odpowiedzi policji są zbieżne)


W związku z licznymi sprzecznymi informacjami pojawiającymi się w prasie, podręcznikach do nauki jazdy i innych publikacjach.
Uprzejmie proszę o interpretację przepisów w sprawie poruszania się po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym oznaczonych znakiem C-12.
Pytanie brzmi:

1.Czy za zgodne z przepisami uznany zostanie sposób poruszania się po zewnętrznym (prawym) pasie ruchu, gdy mamy zamiar skorzystać z trzeciego, czwartego lub dalszego zjazdu z „ronda” tak jak zostało to przedstawione na rysunku. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie ma oznaczonych w żaden sposób poszczególnych pasów ruchu, co do kierunku, w jakim można się poruszać i pasów ruchu jest więcej niż jeden, poszczególne jezdnie łączące się ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym nie mają w żaden sposób oznaczonych pasów ruchu, co do kierunku, w jakim można się poruszać.

2.Czy sposób jazdy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym przedstawiony na rysunku zostanie uznany za wykroczenie i jeżeli tak to jakie sankcje mogą być nałożone na kierującego ?

W odpowiedzi proszę podać podstawę prawną na jakiej mocujecie Państwo swoje stanowisko.

Z Wyrazami Szacunku



A oto odpowiedź ( jest to skan więc proszę wybaczyć błędy)


'KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Katowicach ~o~ śląskie Se'RJCl ~ql1:Jll~owego
Rdr .........................

Katowice 06.03.2009

Egz.)


..

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 02.03.2009. dotyczącego problematyki poruszania się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym informuję, iż Policja nie zajmuje się interpretacją przepisów U stawy Prawo o Ruchu Drogowym.
Ustawa z dnia 20.06.1997.( DZ.U.m.98 poz.602. Z póź. zm.) Prawo o Ruchu Drogowym jednoznacznie określa zasady poruszania się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym tj. między innymi:

Art.22 ust A. "kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony
Art.2 pkO "pas ruchu- każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi.

Nadmieniam, iż sytuacja przedstawiona przez Pana na rysunku jest zgodna z obowiązującymi przepisami.

N A C " "!,;, T. SE'


wyk. 2 egz. egz. I-adresat. Egz 2-a/a

1 II


PS. Nie udało mi się wkleić szkicu.
Sytuacja na szkicu taka rondo z dwoma pasami, jezdnie łączące się z rondem też z dwoma pasami oznaczenia A-7 i C-12 i pojazd zawracający poruszający się prawym pasem.
Ostatnio zmieniony wtorek 01 września 2009, 11:39 przez x098, łącznie zmieniany 2 razy
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez megamind » wtorek 01 września 2009, 12:52

x098 napisał(a):Odpowiadam z godnie z brzmieniem ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach:

Jak sama nazwa wskazuje rozporządzenie to określa warunki umieszczania znaków, a nie sposób ich interpretowania. Są t o wytyczne dla drogowców a nie kierowców.
Dla kierowców jest to rozporządzenie:
ROZPORZÑDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWN¢TRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygna∏ów drogowych.
Rozdzia∏ 1
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Rozporzàdzenie okreÊla znaki i sygna∏y obowiàzujàce
w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres
obowiàzywania.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Postprzez x098 » wtorek 01 września 2009, 14:28

megamind masz rację rozporządzenie to określa warunki umieszczania znaków oraz dokładnie precyzuje znaczenie każdego znaku.


Jeśli się zemną nie zgadzasz ..... to powiedz mi dlaczego nie zawracasz za sygnalizatorem S-3??????? A może zawracasz????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Przecież ROZPORZÑDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWN¢TRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r. jak twierdzisz jest specjalnie dla kierowców a w nim nie ma ani słówka o zakazie zawracania na S-3

A oto treść tegoż rozporządzenia
w sprawie znaków i sygna∏ów drogowych.
§ 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).
2. Przepisy § 95 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do sygnałów nadawanych przez sygnalizator kierunkowy S-3.
3. Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.
4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie drogi.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez cman » wtorek 01 września 2009, 14:33

x098 napisał(a):Przecież ROZPORZÑDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWN¢TRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r. jak twierdzisz jest specjalnie dla kierowców a w nim nie ma ani słówka o zakazie zawracania na S-3

Jak to nie ma?
Rozporządzenie napisał(a):§ 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości