Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 08:41

stafik a gdzie w pytaniu pisze cokolwiek o oponach letnich ???


Z doświadczenia wiem że jak hamuję krócej w zimie na suchym niż na sliskim.

Jak odpowiesz na weryfikacji - twoja sprawa :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez cman » piątek 17 lipca 2009, 09:26

Wg mnie, przez to pytanie należy rozumieć, że w jakich warunkach hamowanie na oponach zimowych jest najlepsze, w domyśle: w porównaniu z innymi oponami.

Jeżeli tak, to A i C na pewno nie. B - nie wiadomo, bo co to znaczy śliska nawierzchnia? Może być śliska, bo jest śnieg, a może być śliska, bo jest mokro. W pierwszym przypadku lepsza jest opona zimowa, w drugim letnia.

No i jeszcze trzeba przyjąć wersję, że autor pytania jest pod silnym wpływem speców od marketingu i wydaje mu się, że opony zimowe są zawsze lepsze poniżej 7 stopni.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 09:37

cman napisał(a):Wg mnie, przez to pytanie należy rozumieć, że w jakich warunkach hamowanie na oponach zimowych jest najlepsze, w domyśle: w porównaniu z innymi oponami.

Jeżeli tak, to A i C na pewno nie. B - nie wiadomo, bo co to znaczy śliska nawierzchnia? Może być śliska, bo jest śnieg, a może być śliska, bo jest mokro. W pierwszym przypadku lepsza jest opona zimowa, w drugim letnia.

No i jeszcze trzeba przyjąć wersję, że autor pytania jest pod silnym wpływem speców od marketingu i wydaje mu się, że opony zimowe są zawsze lepsze poniżej 7 stopni.


Właśnie dokładnie w ten sposób podchodze do tego pytania. Tzn porównuje zimówki z letnimi.... ale może oskbelfer ma racje... a może wszyscy sie mylimy... :?:
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 09:51

stafik napisał(a):
Właśnie dokładnie w ten sposób podchodze do tego pytania. Tzn porównuje zimówki z letnimi.... ale może oskbelfer ma racje... a może wszyscy sie mylimy... :?:


Tutaj naprawdę nie chodzi o moją rację - napisałem jakiej udzieliłbym odpowiedzi - i przedstawiłem mój tok rozumowania.
Widząc te pytania które sa w necie - czasami zastanawiam sie kto jest głupszy ja czy autor pytania.

I nie chodzi mi o forumowiczów - żeby to było jasne :))))

Cman - lubię czytac twoje posty bo sa takie klarowne :) Jak rozumiemy pytania - kazdy stara się jak najlepiej :)

Napisałeś że w domysle w porównaniu z innymi (czyli letnimi)

a ja rozumiem pytanie strikte (nie wiem czy strikte dobrze napisałem :)) o SAMĄ ZIMÓWKE :) I masz tu babo placek :)

Myśle że trzeba skończyć dyskusję - albo może napisze ktoś - kto miał to pytanie na weryfikacji i na 100 % zna prawidłowe odpowiedzi :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 12:40

Dokładnie jak mówi osk belfer- najlepiej jak ktoś miał to pytanie niech odpowie, bo nam już wyszła każda kombinacja odpowiedzi :D .
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez rqp » piątek 17 lipca 2009, 22:01

stafik napisał(a):Ok. To troche z innej beczki:
Czy przyczepa lekka <750kg moze być przyczepą wieloosiową, tzn 2 osie oddalone o więcej niz 1m?


Moim zdaniem takiej przeszkody prawnej nie ma, więc teoretycznie da się taką wykonać (na wzór dużych przyczep gdzie obie osie są na krańcach przyczepy i przednia z nich musi być wtedy kierowalna).

remikoli napisał(a):1.Znak B-7
a-nie dotyczy pojazdow z przyczepą jednoosiową
b-nie dotyczy pojazdów z przyczepą posiadającą oś pojedyńczą
c-dotyczy każdej przyczepy dwuosiowej


C jest napewno niepoprawna, bo z warunków technicznych Par.4 oś pojedyncza to też taka, gdzie dwie osie są od siebie oddalone o mniej niż 1 m - słowo każda dyskwalifikuje. Zastanawia mnie odp B - to że przyczepa ma oś pojedyńczą nie znaczy, że nie może mieć trochę dalej jeszcze osi wielokrotnej i wtedy dotyczy - to tylko moje czysto hipotetyczne rozważania ;) Zatem stawiam na A.

Kierujący poj. szynowym ruszając z przystanku jest włączającym się do ruchu tak samo jak autobus. Nieważne, że jedzie po torowisku - dzięku temu właściwie nie zdaża się, by musiał ustępować pierwszeństwa, ale musi zachować szczególną ostrożnośc i to jest tu istotą - bo chyba zgodzicie się, że musi...

W 3 pytaniu remikoli ja też bym dał A

A co powiecie na takie pytanie:

W pojeździe egzaminacyjnym podczas egzaminu mogą znajdować się:
a) rodzic osoby egzaminowanej posiadający zezwolenie dyrektora WORD
b) tłumacz przysięgły jeżeli egzaminator zna biegle język, którym posługuje się osoba egzaminowana
c) tłumacz języka migowego jeżeli egzaminator zna ten język[/u]
rqp
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek 14 lipca 2009, 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 22:46

A- ponieważ każda osoba upoważniona przez dyrektora WORD
B- ponieważ osoba egzaminowana sama go sobie załatwia a egzaminator to nie tłumacz przysięgły
C- ponieważ również załatwia go osoba egzaminowana, więc egzaminator może sobie znać ale nie przeszkadza to aby i tłumacz językowego był na egzaminie
czyli ABC
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 23:16

zatrzymanie od wysepki tramwajowej liczy się:
a. 15m jeżeli jest jeden pas ruchu
b. 15m jeżeli są dwa pasy ruchu
c. od ostatniego wagonika
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez rqp » sobota 18 lipca 2009, 01:12

XPepeX przychylam się do Twojego rozumowania :)

Pytanie, czy te 2 pasy są w jednym kierunku (oba po prawej stronie wysepki) czy też jeden jest w jednym kierunku, a drugi w przeciwnym (droga jednojezdniowa dwukierunkowa)...? Na weryfikacji stawiałbym tylko na A (bardziej szczegółowo sformułowane pytanie)[/u]
rqp
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek 14 lipca 2009, 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez remikoli » sobota 18 lipca 2009, 01:24

NA pytanie XpepeX dotyczące zatrzymania dałbym odpowiedź A-art.49.1.10 choć wydaje mi sie ,że pytanie jest "zasłyszane"i jest niedokładnie sprecyzowane i wtedy odpowiedzi mogą być mylące.

Na pytanie dotyczące holowania-holujący odpowiada za szkody wynikające z holowania-art.37 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Odnośnie znaku B-7-o ile odp.A jest uargumentowana podstawą prawną-par.18.7,o tyle odp.B uargumentowana jest tym,iz wynika z rozp.o war.tech.To ,że przyczepa posiada oś pojedyńczą nie musi wcale oznaczać że będzie to przyczepa jednoosiowa,więc znak B-7 może takiej przyczepy dotyczyć.
remikoli
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 27 lutego 2009, 00:35

Postprzez XPepeX » niedziela 19 lipca 2009, 00:42

Pojazd posiada bagażnik z atestem do przewozu 1 sladów, oznacza to że:
a) może być zbudowany z *i tutaj nazwa materiału, nie pamiętam (jeśli ktoś pamięta- proszę napisać)
b) może częściowo zasłaniać tablicę rejestracyjną jeśli nie wpłynie to znacznie na jej czytelność
c) może przewozić rowerki dziecięce z bocznymi kółkami

Jeśli ktos ma inne o bagażnik rowerowy (wiem że jest kilka wersji) -proszę zapodać.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez KUBA_1 » wtorek 21 lipca 2009, 18:11

* DURALU - czyli Aluminium lotniczego
odp A,C
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez XPepeX » środa 22 lipca 2009, 00:03

dzięki kolego za brakujące słowo.
A może ktoś zapodać pytania dot. pojazdu uprzywilejowanego bo jakoś nie mogę nigdzie odszukać a wiem, że też są dość zawiłe.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez remikoli » środa 22 lipca 2009, 00:38

Pojazd uprzywilejowany uczestniczącyw porządku publicznym może:
a-nie stosowac sie do znaków drogowych
b-może mieć wyłączony sygnał dźwiękowy
c-nie stosować sie do sygnałów osoby kierującej ruchem
remikoli
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 27 lutego 2009, 00:35

Postprzez XPepeX » środa 22 lipca 2009, 00:54

ja bym odpowiedział tylko A, lecz zastanawiam się również nad B, bo np. pojazdy uprzywilejowane jadące w kolumnie ( w środku) nie mają włączonych sygnałów dźwiekowych. co myślicie?
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości