Testy?

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Radwan » piątek 14 kwietnia 2006, 06:49

Witam i podziwiam. Wystarczy zajrzeć do rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych - uważam, że jest różnica w nazwie znaku - zwężenie jezdni prawostronne i zwężenie jezdni dwustronne (chodzi o nazwę znaku). Znak ostrzega o obustronnym zwężeniu jezdni a nie jednostronnym, niestety taka jest treść naszych przepisów, nie zawsze zrozumiała, nie zawsze jednoznaczna. Autorzy pytań to wykorzystują. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez jjaacc » piątek 14 kwietnia 2006, 09:40

Zajrzałem
„3. Znaki:
1) A-12a "zwężenie jezdni - dwustronne",
ostrzegają o zwężeniu jezdni po stronie wskazanej na znaku, które może powodować utrudnienia ruchu.”
A na znaku są wskazane dwie strony prawa i lewa.
Gdyby w odpowiedzi B było
Zwężeniu jezdni TYLKO po prawej stronie
To bym się nie czepiał
A co z resztą pytań?
Jak Pan to skomentuje?
Czy może ich nie widać?
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez bruno666 » piątek 15 lutego 2008, 15:26

I co w końcu z testem 1 i 3?
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez scorpio44 » piątek 15 lutego 2008, 17:09

Ja natomiast kompletnie nie zgadzam się z interpretacją Jjaacca co do pytania 7. Sęk w tym, że słowo "powinien" w języku prawniczym (a pytania testowe, odwołując się do przepisów, bazują na takim właśnie języku) jest tożsame z "musi". A zatem w kontekście tego pytania niepoprawność "powinien" wcale nie oznacza automatycznie "nie powinien". Tutaj sens brzmi: nie musi, ale może. Dlatego odpowiedź B jest niepoprawna, a pozostałe tak.

Ale inna sprawa, że nawet w normalnym języku układ "może, ale nie powinien" wcale nie musi być sprzecznością.

PS: Problem w tym, że Jjaacc już chyba od dość dawna nie zagląda na forum. :)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez jjaacc » piątek 15 lutego 2008, 19:46

Jestem, po prostu mam mniej czasu.
Jeżeli chodzi o tablice wyróżniające, przepis został umieszczony w przepisach przejściowych i końcowych do których szczerze mówiąc nie zajrzałem, moje przeoczenie. Pytania 1,3 są prawidłowe. W tablice wyróżniające musi być wyposażony sam. Ciężarowy i zestaw, cięższy niż 8t i dłuższy niż 12m.
Co do siódmego to uważam nadal, że jest bzdurne musimy pamiętać, że prawo jazdy są potrzebne nie tylko prawnikom ale również ludziom bez żadnego wykształcenia. Skoro jest ciemno i droga nie jest oświetlona to lepiej by było żeby miał drogowe, czyli powinien, myślę że testy i akty prawne to nie to samo.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez bruno666 » piątek 15 lutego 2008, 20:19

jjaacc, racja, choć jest to bzdura jak 150.

Poprzednie rozporządzenie z 1999r mówiło o 12m i 16t. Pan nowy minister w roku 2003 przepisał cały paragraf 42 bez zmian, a zmiany na 8m i 12t zawarł w przepisach końcowych. To ma służyć jasności przepisów?
:roll:
Ostatnio zmieniony piątek 15 lutego 2008, 20:25 przez bruno666, łącznie zmieniany 1 raz
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Raptor » piątek 15 lutego 2008, 20:24

Uważam że testy powinny być pisane językiem jak najbardziej zbliżonym do "normalnego" .Przecież testy zdają tzw normalni ludzie bez wykształcenia prawniczego.
Kiedyś na wniosku był zapis:
Umiem czytać i pisać.
Obecnie zrezygnowano z tego.
W zamian sprawdza się nie wiedzę osoby zdającej egzamin a umiejętność omijania pułapek egzaminacyjnych .
Pytań w bazie powinno być dużo a nawet bardzo dużo ale powinny być to pytania proste jednoznacznie sprawdzające WIEDZĘ.
Trzy odpowiedzi jedna prawdziwa.
Raptor
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek 07 lutego 2008, 08:41

Postprzez Brunet » poniedziałek 18 lutego 2008, 21:06

Brak również konsekwencji w konstrukcji pytań.
Mianowicie są pytania gdzie odpowiedź nie pełna nie wykluczająca innych, jest odpowiedzią błędną. Tak jak w pytaniu o zwężenie.
I są pytania zawierające wyłącznie odpowiedzi nie pełne składające się na prawidłową odpowiedź. Wtedy należy zaznaczyć wszystkie.
Szkoda gadać. I nikt tego nie nadzoruje.
Avatar użytkownika
Brunet
 
Posty: 61
Dołączył(a): środa 29 marca 2006, 18:29
Lokalizacja: Ruda Śl.

Postprzez KUBA_1 » wtorek 19 lutego 2008, 10:55

Pytania (obecnie obowiązujące na egzaminach) nadzoruje Instytut Transportu Samochodowego W Warszawie.
Bierze za to kaskę.
Są opracowywane (ogłoszony przetarg) nowe tajne pytania testowe (podobno już są - tylko kaska nie nadążyła za twórczościom autorów).
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez bruno666 » czwartek 29 maja 2008, 21:01

Obrazek

Jakiś czas temu zastanawiałem się kto twierdzi, że droga zatrzymania pojazdu w tej sytuacji nie może być krótsza od 90 m i jednocześnie nie może być dłuższa od 135 m. :?

1. 110 km/h to jakieś 31 m/s.
2. Droga pokonana w czasie reakcji przyjmowanej jako 1 sekunda to w tej sytuacji 31 m.
3. Droga zatrzymania przeciętnego pojazdu od 100 km/h to ok. 40 m. Są kompakty i auta klasy średniej schodzące do ok. 37 m, ale zostańmy przy przyjętych 40. Ponieważ droga hamowania jest proporcjonalna do kwadratu prędkości to od 110 km/h wyniesie jakieś 49 m.

Sumujemy:

31 + 49 = 80 m

:wink:
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości