Moje rodzynki z Piotrkowa :)

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 26 października 2009, 23:57

oczywiscie moje przejezyczenie chodzi o swiatla pozycyjne, no co mowia warunki techniczne na temat awaryjnych? aaaa no nic nie mowia zatem jest podstawa prawna- nie ostrzegaja........Stefanski biegly sadowy z zakresu wypadkow drogowych tez sie pomylil co do awaryjnych.... trojkat OSTRZEGAWCZY tez nie ostrzega bo art 50 mowi ze sygnalizuje awarie....jesli rozumiesz to inaczej to Twoja sprawa tylko bardzo prosze nie pouczaj innych uzytkownikow.....
Producent Mercedesa tez nie wie co mowi (po co zalaczają sie swiatla awaryjne podczas hamowania?), zadaj sobie pytanie po co sygnalizujemy awarię? a odpowiedz zachowaj dla siebie:)
i nie tlumacz mi na czym polega egzamin weryfikacyjny, raz mialem okazje podejsc do tego egzaminu:) koncze dyskusje na ten temat, nie martw sie jest tu pare osob ktore myslą i kazdy z nich ma na pewno zdanie na ten temat niekoniecznie takie jak Twoje lub moje:)

zamiast toczyc ten temat bez konca podziel sie jeszcze jakas informacja co do egzaminu praktycznego bo tylko do niego staram sie solidnie przygotowac, czy dobrze rozumiem ze na placu manerwrowym przed i zaraz po przyjezdzie oceniam wszystko póki osoba nie zakonczy jazdy? jak reagowac wlasnie np na sytuacje kiedy na placu manewrowym znajduje sie znak nakaz jazdy a osoba jedzie w innym kierunku...w opolu na placu jest wlasnie nakaz jazdy dookola wyspy, mysle ze kilka osob moze w stresie tego nie widziec....
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez laciak » wtorek 27 października 2009, 00:17

Ostrzegać o niebezpieczeństwie innych kierujących światłami awaryjnymi nie można.

Miałem to pytanie na egzaminie i na 100% była to błędna odpowiedź!!!

rusel - takie same miałem argumenty jakie ty wypisujesz, ale one nie zaliczyły tego pytania
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

Re: odp

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 października 2009, 10:13

rusel napisał(a):tylko bardzo prosze nie pouczaj innych uzytkownikow..... ....


Piszę dlatego że jak ktoś będzie słuchał Twoich wywodów na powyższy temat to poprostu obleje pytanie które może zadecydować czy zaliczy weryfikację czy nie :)

rusel napisał(a):Producent Mercedesa tez nie wie co mowi (po co zalaczają sie swiatla awaryjne podczas hamowania?), zadaj sobie pytanie po co sygnalizujemy awarię? a odpowiedz zachowaj dla siebie:) ....


Rusel Ty natomiast zadaj sobie pytanie o podstawę prawną na której upierasz się ws. awaryjnych :)


rusel napisał(a):i nie tlumacz mi na czym polega egzamin weryfikacyjny, raz mialem okazje podejsc do tego egzaminu:) koncze dyskusje na ten temat, nie martw sie jest tu pare osob ktore myslą i kazdy z nich ma na pewno zdanie na ten temat niekoniecznie takie jak Twoje lub moje:) ....


Tutaj akurat mogę Ci powiedzieć że ja zdałem testy z liczbą punktów max czyli 40. To że zdałeś go za pierwszym razem to żaden agument - poprostu miałeś szczęście. Ja również miałem szczęście, a mam kolegów którzy podchodzili 3 razy - mieli po 33 punkty a za 4 razem zonk 18, 22, 24. Dlatego jeszcze raz skończ opowiadać bajeczki - bo ta ksywka "bajkopisarz" jest zarezerwpowana przezemnie :) :P

Przeczytaj jeszcze co napisał laciak. A tutaj jeszcze raz dla przypomnienia co napisałeś do mnie :)

rusel napisał(a):tylko bardzo prosze nie pouczaj innych uzytkownikow..... ....


a potem piszesz coś takiego

rusel napisał(a):zamiast toczyc ten temat bez konca podziel sie jeszcze jakas informacja co do egzaminu praktycznego bo tylko do niego staram sie solidnie przygotowac, czy dobrze rozumiem ze na placu manerwrowym przed i zaraz po przyjezdzie oceniam wszystko póki osoba nie zakonczy jazdy? jak reagowac wlasnie np na sytuacje kiedy na placu manewrowym znajduje sie znak nakaz jazdy a osoba jedzie w innym kierunku...w opolu na placu jest wlasnie nakaz jazdy dookola wyspy, mysle ze kilka osob moze w stresie tego nie widziec.... ....


już sam nie wiem czego Ty chcesz - z jednej strony popisujesz się ze "niby coś wiesz" i mam się nie odzywać a zaraz potem pytasz się co masz robić ?? :shock:

rusel napisał(a):czy dobrze rozumiem ze na placu manerwrowym przed i zaraz po przyjezdzie oceniam wszystko póki osoba nie zakonczy jazdy?....


nie rozumiem Twojego pytania :) przed i zaraz po ............??? proszę doprecyzować jak chcesz uzyskać odemnie precyzyjną odpowiedź - no chyba że niechcesz :) to rozpaczał nie będę :P


rusel napisał(a):jak reagowac wlasnie np na sytuacje kiedy na placu manewrowym znajduje sie znak nakaz jazdy a osoba jedzie w innym kierunku.....


Tabela 12 - przerwanie egzaminu.

Jak chcesz sie dobrze przygotować na praktyczny to trzy warunki
1 warunek - tabela 12 i tabele z załącznika 17 na pamęć
2 zapisy paragrafu bodajże 62 przeczytać ze zrozumieniem
3 kolega albo koleżanka która również zdaje i prowadzić ćwiczenia wspólnie oraz opracować sobie traskę i pojeździć jak na egzaminie


I jeszcze raz nikogo tutaj niepouczam, a jeślio czegoś niewiem to poprostu niezabieram głosu, albo sprawdzam i wtedy dyskutuje :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » wtorek 27 października 2009, 11:05

czy literalnie pamietasz pytanie co do swiatel awaryjnych? bo jak zapewne wiesz kazde pytanie ma kilka wersji odpowiedzi i w tym jest problem, moze Ci sie wydawac ze miales to pytanie a brzmialo podobnie, nie bez kozery pytanie brzmialo o ostrzeganiu podczas jazdy, nowych pytan na weryfikacji nie ma sa tylko modyfikacje, podstawe prawną juz podalem pare razy, pokaz mi podstawe prawna ktora temu zaprzecza, a nie rob mi wywodow ze czegos zle mnie uczyli i ze mieszam bo o to mam pretensje do Ciebie, do kursu na egzaminatora przygotowywalem sie jeszcze na pol roku przed rozpoczeciem szkolenia, zalacznik o ktorym mowisz to byla jedna z pierszych rzeczy jakich sie uczylem, do egzaminu z teorii przygotowywalem sie ROK, i wierz mi bilans szczescia zawsze rowna sie zero bez wiedzy to sam wiesz jaki jest sens podchodzenia do tego egzaminu a sprawe awaryjnych swiatel roztrzasalem wiele razy w oparciu o autorytety z tej dziedziny jak rowniez pisalem do stwarzyszenia rzeczoznawcow po opinie na ten temat,
Jestem na tym forum po to zeby wymienic sie pogladami a niekoniecznie wysluchiwac cierpkich komentarzy :x

Zgadzm sie z interpretacja innych co do tego pytania :D i przyjmij to do wiadomosci a patrzac na takie pytanie w pierwszej chwili sam dalem sie zlapac na bledzie....
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 października 2009, 14:36

wypowiedziałem się a Ty brniesz - twoja sprawa - obyś zdał praktyczny jak najszybciej - bo czas szybko leci a terminy są jakie są. Znam parę osób kóre zdały teorie za pierwszym razem a potem poszło im gorzej, musiały zdawać teoretyczny ponownie i w efekcie załamka.

Ja na szczęście mam to za sobą - a na forum jak ktoś pisze "cuda" to jest punktowany. Mamy tutaj jednego z kolegów który stosuje wywody niczym opowieści z Narni i jeśli się z nim nie zgadzam to mu o tym piszę - jeśli odbierasz moje posty jako cierpkie - to tak właśnie mają brzmieć.

Co do autorytetów - to każdy ma swoje - dla mnie Pan Drexler jest OK, a i kilku kolegów z tego forum również ma potężna wiedze - chocaż nie piszą książek jak Stefański i Soboń.


Na zakończenie
rusel masz tu wypowiedź innego kolegi z forum.
laciak napisał(a):Ostrzegać o niebezpieczeństwie innych kierujących światłami awaryjnymi nie można.

Miałem to pytanie na egzaminie i na 100% była to błędna odpowiedź!!!

rusel - takie same miałem argumenty jakie ty wypisujesz, ale one nie zaliczyły tego pytania
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » wtorek 27 października 2009, 20:51

A takie pytanie z Nowego Sącza:

Znak B-20 „Stop” - zatrzymanie powinno nastąpić:

a) przed drogą z pierwszeństwem
b) w razie nie wyznaczenia miejsca, przed jezdnią drogi z pierwszeństwem.
c) w razie braku wyznaczonego miejsca w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się i nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 października 2009, 21:57

kopan jesli nie pokreciłeś odpowiedzi c w tym pytaniu - a sadzę że nie pokręciłeś to moim zdaniem tylko odpowiedź A jest prawidłowa.

Na przykładzie tego pytania mozna dobitnie wykazać jak sa one pokretnie układane.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » wtorek 27 października 2009, 21:58

Oskbelfer wiesz przeciez ze wiekszosc tych pytan jest nie do rozstrzygniecia....a co dopiero na forum, byly tematy co do ktorych rwalem sobie ze znajomymi włosy a wniosek czesto byl taki ze poprawną odpowiedzia jest ta jaką uważa komisja :wink: , tak przyznam racje ze zdac praktyke to jest naprawde ciezka sprawa i to ze ktos zdaje teorie za 1 razem niczego nie zmienia, dlatego zbieram sily na zamiary i podchodzilem tylko do teorii, teraz mam przerwe prawdopodonie do lutego, kolejne pol roku przygotowan......co do pewnosci na 100% to ja mimo ze odtworzylem 95% pytan ze swojego egzaminu to nie jestem pewien czy brzmialy na 100 procent tak czy inaczej, wiele osob wychodzi z egzaminu i mowi "tak mialem to pytanie", okazuje sie ze są pytania identyczne ale kilka wersji odpowiedzi, oraz pytania prawie ze identyczne i te same odpowiedzi ktore juz nie są zaliczane, tak bylo u nas w legnicy a zdawalismy wiekszą grupą,


Odp. B oczywiscie odpada ale odpowiedz C moze byc prawidlowa mając na mysli wymóg zatrzymania pojazdu np. za tym znakiem jezeli nie ma lini bezwzglednego zarzymania a w takim miejscu ktore pozwoli na upewnienie sie o mozliwosci jazdy,
postawilbym A C


jest oczywiscie wiadome ze znak B20 nie wyznacza miejsca zatrzymania co wynika z odleglosci w jakich jest stawiany, tylko zastanawiajace jest dlaczego mialby utrudnic ruch na drodze z pierszenstwiem skoro zatrzymanie powinno nastąpić przed tą drogą.....
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 października 2009, 22:49

kopan jak odpowiedziałaeś i czy dostałeś punkty za to pytanie ??
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » wtorek 27 października 2009, 23:14

Według mojego rozeznania b) i c) jest prawidłowe.

A takie pytanie:

Znak B-21 zakaz skręcania w lewo ustawiony przed skrzyżowaniem - zabrania na najbliższym skrzyżowani skręcania w lewo:
a) pojazdowi szynowemu
b) kolumnie pieszych
c) pieszemu
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 października 2009, 23:46

kopan napisał(a):A takie pytanie z Nowego Sącza:

Znak B-20 „Stop” - zatrzymanie powinno nastąpić:

a) przed drogą z pierwszeństwem
b) w razie nie wyznaczenia miejsca, przed jezdnią drogi z pierwszeństwem.
c) w razie braku wyznaczonego miejsca w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się i nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.


dalej daje A

B raczej nie

C natomiast budzi moje wątpliwosci - wietrzę tu podstęp "gry słów" - zobacz na zapis par 21.2 dzu170 - brzmi nieco inaczej - niby to samo a jednak.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez christiano_ » środa 28 października 2009, 09:08

oskbelfer napisał(a):
kopan napisał(a):A takie pytanie z Nowego Sącza:

Znak B-20 „Stop” - zatrzymanie powinno nastąpić:

a) przed drogą z pierwszeństwem
b) w razie nie wyznaczenia miejsca, przed jezdnią drogi z pierwszeństwem.
c) w razie braku wyznaczonego miejsca w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się i nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.


dalej daje A

B raczej nie

C natomiast budzi moje wątpliwosci - wietrzę tu podstęp "gry słów" - zobacz na zapis par 21.2 dzu170 - brzmi nieco inaczej - niby to samo a jednak.


Tez jestem zdania ze A

C moim zdaniem odpada przez to, ze mozna wjechac juz na skrzyzowanie i nie utrudnic ruchu (np. 2 pasy w jednym kierunku i nikt nie jedzie prawym).

Ale dlaczego nie B? Dlatego ze jest "przed jezdnia"?
christiano_
 
Posty: 17
Dołączył(a): wtorek 24 marca 2009, 18:38
Lokalizacja: Kraków

odp

Postprzez rusel » środa 28 października 2009, 10:51

tez uwazam ze b odpada wyobrazmy sobie skrzyzowanie na drodze dwujezdniowej, pytanie przed ktorą jezdnią mialbym sie zatrzymac...
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez Billon » środa 28 października 2009, 13:01

oskbelfer napisał(a):
kopan napisał(a):A takie pytanie z Nowego Sącza:

Znak B-20 „Stop” - zatrzymanie powinno nastąpić:

a) przed drogą z pierwszeństwem
b) w razie nie wyznaczenia miejsca, przed jezdnią drogi z pierwszeństwem.
c) w razie braku wyznaczonego miejsca w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się i nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.


dalej daje A

B raczej nie

C natomiast budzi moje wątpliwosci - wietrzę tu podstęp "gry słów" - zobacz na zapis par 21.2 dzu170 - brzmi nieco inaczej - niby to samo a jednak.


rzeczywiście niby żadna różnica między "i", a "że" ale również myślę że jest to celowa zmiana, mająca na zadaniu złapanie zdającego wg mnie praktycznie nie do wychwycenia na egzaminie
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

odp

Postprzez rusel » czwartek 29 października 2009, 09:34

jeden doswiadczony egzaminator powiedzial mi ze wiele odpowiedzi na egzaminie nie jest kopią rozporządzenia a czesto sa to poprawne odpowiedzi i nie musi oznaczac ze odpowiedz jest bledna pod warunkiem ze sens zdania pozostaje
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości