egzamin praktyczny dla egzaminatorów

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez oskbelfer » czwartek 08 października 2009, 19:36

Olin wszystko pięknie opisałeś - a teraz napiszę co odczułem na własnej skórze.


Egzaminuję kandydata na egzaminatora. Facet robi plac - jednak bez swiateł mijania. Otrzymuje odemnie polecnie powtórzenia zadania.

Egzamin się kończy. Facet oblewa za brak świateł czyli spowodowanie zagrożenia.

Mnie oblewają za błedną ocenę - powinien pan przerwać egzamin a nie pozwalać na powtórkę.


Dlatego moje pytanie o kierunkowskazy. Idąc tokiem rozumowania komisji egzaminacyjnej - brak sygnalizowania kierunkami - to równiez powinna być przerwanie.

Jest jednak jedno "ale" co komisja, co weryfikacja - to inne "widzimisie"

Jak to oceniacie ludziska ??:)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez Olin » piątek 09 października 2009, 07:53

Moje pytanie dotyczy sprawdzenia poziomu oleju w silniku. Czy należy wyciągnąć wskaźnik (bagnet), czy też wystarczy go wskazać ? Chodzi mi zwłaszcza o odpowiedzi osób które już zdawały tą część egzaminu praktycznego - jak to jest interpretowane przez komisję.
I jeszcze jedno: czy w czasie jazdy informujemy osobę kierująca jakiego rodzaju bląd popełniła ? Czy tylko informujemy o nieprawidłowym wykonaniu jakiegoś zadania ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 14:04

Olin jeżeli dwa razy popełni błąd w jednym zadaniu przerywasz egzamin w ruchu drogowym, a o błędach nie informujesz na bieżąco kandydata na egzaminatora.
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 14:11

Moje pytanie jest następujące jak kwalifikować błąd w postaci najechanie kołem na linie wyznaczającą pas ruchu ?

zaliczam jeżeli nie wyjedzie czy powtarza zadanie ?

a co w przypadku kiedy wyjedzie całym kołem poza linie wyznaczającą pas ruchu na łuku ?

W rozporządzeniu jest tylko mowa
1) działanie mogące skutkować stworzeniem zagrożenia dla zdrowia lub życia osób - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem lub prowadzącej egzamin;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem;
3) najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem.


zwrócić należny uwagę na szczegóły nie ma tu nigdzie mowy o nie najeżaniu na linie podczas jazdy pasem ruchu ?

a czy wyjechanie całym kołem poza linie wyznaczająca pas ruchu traktować jako stworzenie zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i przerywać egzamin ? czy kazać powtarzać zadanie ?
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Olin » piątek 09 października 2009, 14:11

Oczywiście, że dwa błędy w jednym zadaniu - przerywam, ale co z tym bagnetem ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez Borys_q » piątek 09 października 2009, 15:54

Masz wskazać gdzie i za pomocą, jakich przyrządów mierzysz poziom płynu, nie wyciągasz bagnetu, nie otwierasz zbiorniczków tylko wskazujesz gdzie i jak (powtarzam, co na odprawie powiedział pan przewodniczący).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Olin » piątek 09 października 2009, 16:02

Dzięki Borys. Czy mógłbyś jednak jeszcze napisać, czy podajemy słowny opis jak mierzymy poziom oleju za pomocą wskaźnika - bez jego wyciągania,czy w ogóle z tego rezygnujemy i tylko wskazujemy bagnet ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez Borys_q » piątek 09 października 2009, 16:07

Ja bym powiedział, że to jest miarka poziomu oleju poziom musi znajdować sie miedzy minimum a maksimum, ale jeszcze szanowna komisja nie pozwoliła mi tego zaprezentowac :( , więc nie daje za to głowy.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez oskbelfer » piątek 09 października 2009, 18:14

cih - doczytaj sobie nowele 217. Najechanie na linie - to bląd :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 19:45

oskbelfer napisał(a):cih - doczytaj sobie nowele 217. Najechanie na linie - to bląd :)


w rozporządzeniu jest

przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem

stanowiska rozumiem przerwanie egzaminu OK

ale nie umiem znaleść nic na temat najeżdzania na linie pasa ruchu !

co wyjechanie całym kołem należy klasyfikować jako stworzenie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez dylek » piątek 09 października 2009, 20:09

Tabela nr 4
a) płynna jazda do przodu pasem ruchu,
b) (...)
6) nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk (w przypadku kategorii B1 i B nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu),
7) nienajeżdżanie oraz niepotrącanie pachołków lub tyczek,
8 ) zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu:
a) w przypadku kategorii B i B1 w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu,


§ 29
4. Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) działanie mogące skutkować stworzeniem zagrożenia dla zdrowia lub życia osób;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
3) najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki;
4) dwukrotne nieprawidłowe wykonanie zadania ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Borys_q » piątek 09 października 2009, 21:27

Dylek nie to, tu stosuje sie §62

§ 13. Stanowiska wymienione w tabeli 9 i 10:
1) powinny być wyznaczone białymi lub żółtymi liniami(....)


Wynika z tego, że pas ruchu jest traktowany także jako stanowisko.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez dylek » piątek 09 października 2009, 21:55

§ 55. 1. Egzamin weryfikacyjny składa się z części:
(...)
2) praktycznej - obejmującej sprawdzenie umiejętności wykonywania i oceny wykonania zadań egzaminacyjnych - realizowanej na placu manewrowym i w ruchu drogowym.


§ 18. 1. Plac manewrowy przeznaczony do sprawdzania umiejętności wykonywania poszczególnych zadań egzaminacyjnych powinien:
1) być zlokalizowany możliwie blisko ośrodka egzaminowania;
2) być na stałe wyłączony z ruchu dla pojazdów innych niż przeznaczone do egzaminowania i pojazdów wykorzystywanych przez ośrodek egzaminowania do prowadzenia szkolenia w zakresie ustawy o transporcie drogowym;
3) być odgrodzony od pozostałej części ośrodka egzaminowania;
4) posiadać nawierzchnię asfaltową, betonową lub kostkową, na której wyznaczone są stanowiska umożliwiające realizację zadań egzaminacyjnych.


Ósemka jest stanowiskiem, łuk jest stanowiskiem....itp. itd ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wu82 » sobota 10 października 2009, 19:55

Witam,

PAnowie pomozcie bo mam metlik w glowie...

nieupewnienie sie o mozliwosci jazdy= przerywamy czy druga proba ?
wu82
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 21:23

Postprzez Borys_q » sobota 10 października 2009, 19:57

A 217 ty czytał????

Druga próba.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość