z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez x098 » czwartek 15 grudnia 2011, 22:27

Projekt z dnia 30 listopada 2011 r.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury

z dnia …… (poz. )

Załącznik nr 1 (część 2)4)

Program nauczania na kursie
dla kandydatów na kierowców w zakresie prawa jazdy
kategorii B1, B, B+E oraz pozwolenia4)


Drodzy koledzy czy mógłby mnie ktoś oświecić, co znaczy cyt. ( otwarta dłoń prawej ręki prowadzi dźwignię przy lewej krawędzi w linii prostej - z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”).
Co to znaczy akcentowanie przejścia przez luz???

Pytam poważnie
Pomocy Błagam


PS. Bardzo jestem ciekaw facjaty tego, mistrza nawrotu na patelni co to sieje takie kwiatki.

Dziś próbowałem operować pedałem sprzęgła trzymając piętę na podłodze według zalecenia cyt.( Ruszanie: sprzęgło, I bieg, zwolnienie hamulca pomocniczego, spojrzenie w lusterko, kierunkowskaz, zwiększenie obrotów silnika, łagodne puszczenie sprzęgła.
Pięta lewej nogi oparta na podłodze!)

Nie dałem rady (czy Ja nie umiem prowadzić ?)
Ostatnio zmieniony piątek 16 grudnia 2011, 13:43 przez x098, łącznie zmieniany 1 raz
Nie mówię czego nie myślę, mówię co myślę.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez Borys_q » czwartek 15 grudnia 2011, 23:35

Nie przejmuj się po 18 latach za kółkiem wychodzi na to że, też nic nie umiem.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez szerszon » czwartek 15 grudnia 2011, 23:47

Może doszkalające ? :D
Służe figurze...
W gumiakach trzeba jezdzić...tak o 3 numery za duzych.
Piete mam opartą , ale nie w jednym miejscu
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez x098 » piątek 16 grudnia 2011, 07:24

Widzę, iż, pisarz tego dzieła ma inspiracje rajdowe, a wniosek ten z; cyt. (Zakręt zacieśniający.
Podobnym torem jazdy będziemy pokonywali zakręt „zacieśniający”.
Pierwszą, łagodną część zakrętu traktujemy jakby przedłużony odcinek prostej, na której „ustawiamy” samochód do drugiej, ostrzejszej części zakrętu.
Podobnie jak przy pokonywaniu „patelni”:
- opóźniamy zbliżenie się do osi - przy zakręcie lewym lub do prawej strony jezdni - przy zakręcie prawym,
- kończymy zakręt – rozluźnieniem skrętu.)

Czytam dalej i z nie cierpliwością ( zresztą wielką) oczekuję wskazówek o używaniu hebli awaryjnych celem zacieśnienia zakrętu lub sposobu operowania pedałem „gazu”, aby uzyskać ten efekt, ( choć wątpię, aby ten drugi sposób dał radę w Punciaku)
Nie mówię czego nie myślę, mówię co myślę.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez Borys_q » piątek 16 grudnia 2011, 11:11

Pierwsze skojażenie z "patelnią" mam zasadniczo inne, używanie takiego słownictwa w akcie prawnym jest co najmniej nie na miejscu.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez rusel » piątek 16 grudnia 2011, 17:30

Ruszanie: sprzęgło, I bieg, spoglądamy w lusterko i oglądamy się za siebie sprawdzając czy możemy włączyć się do ruchu. Jeśli droga jest wolna – sygnalizujemy zamiar włączenia się do ruchu po czy wciskamy sprzęgło włączamy I bieg i kontrolując sytuację za plecami w lusterku, zwiększamy nieco obroty silnika i łagodnie z wyczuciem puszczamy sprzęgło.


Zatrzymanie: Spoglądamy w lusterko. Odpowiednio sygnalizujemy.

Włączanie się do ruchu (pas rozbiegowy).

skręt w lewo wykonujemy odwracając głowę i patrzymy przez lewe ramię. Przestrzeń za samochodem obserwujemy przez lewe tylne okna samochodu

ktos za takie rzeczy bierze stala pensje
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez Billon » piątek 16 grudnia 2011, 18:04

Panowie czytam to i nie wieże własnym oczom :) Dziwi mnie też nie nie napisali nic o hamowaniu awaryjnym i różnicy miedzy jazdą samochodem z systemami i bez. Porażka trochę.
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez skov » piątek 16 grudnia 2011, 20:28

może nie będzie aż tak egzotycznie :D
http://www.szkola-jazdy.pl/aktualnosci/single/id/1314
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1412
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez Billon » piątek 16 grudnia 2011, 21:01

A wracając do pytania autora tematu, to wydaje mi się że całe zdanie jest bezsensu, bo przecież jeżeli przechodźmy z 1 na 2 po linii prostej to jak mamy akcentować przejście przez bieg jałowy jeżeli ono nie następuje.
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez skov » piątek 16 grudnia 2011, 21:56

oj, ja takie akcentowanie widziałem kiedyś często u kierowców autobusów, przejście z 1 na 2 to była finezja
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1412
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez oskinstruktor » piątek 16 grudnia 2011, 22:04

Wszyscy o tym mówią a będzie jak zwykle.....

http://motoryzacja.interia.pl/prawo_jaz ... ac,1734429
Avatar użytkownika
oskinstruktor
 
Posty: 772
Dołączył(a): wtorek 25 stycznia 2011, 23:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez Billon » niedziela 18 grudnia 2011, 12:44

Billon napisał(a):A wracając do pytania autora tematu, to wydaje mi się że całe zdanie jest bezsensu, bo przecież jeżeli przechodźmy z 1 na 2 po linii prostej to jak mamy akcentować przejście przez bieg jałowy jeżeli ono nie następuje.


Przespałem się z problemem i w sumie trochę sam się wcześniej błędnie nakierowałem. Ponieważ kilka razy miałem kursantów którzy zmieniali bieg z 1 a 2 przez bieg jałowy, ale prowadząc wajchę nie w linii prostej ale idąc jeszcze do środka, utarło mi się w głowie właśnie takie zachowanie. Wiadomo że jak wajcha przechodzi przez środek to zawsze idzie przez bieg jałowy i można to faktycznie akcentować robiąc to na dwa razy nawet w linii prostej, ale czy jest to takie konieczne ? w sytuacji kiedy potrzebuję dynamicznie zmienić bieg np. żeby uciec ze skrzyżowania nie będę się bawił w takie zachowania.
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Re: z zaakcentowaniem przejścia przez „luz”

Postprzez scorpio44 » poniedziałek 26 grudnia 2011, 16:00

Billon napisał(a):czy jest to takie konieczne ?

Dla mnie to jest wręcz idiotyczne. :)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości