Nieprawidłowe ustawienie znaku i odpowiedzialność kierowcy

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

odp

Postprzez rusel » wtorek 17 sierpnia 2010, 21:02

stoi na drodze publicznej-obowiazuje, ma istotny wplyw na bezpieczenstwo? tak, zgodny do konca z obowiazujacym prawem? nie

byla sprawa chyba w Toruniu sąd nie uznal odwolania od mandatu i odholowania pojazdu za znakiem B39 strefa ograniczonego postoju
z tabliczka T24 mimo iz oznakowanie bylo nieprawidlowe tzn. poprostu nie istnieje gdyz tak oznacza sie jedynie B35 i B36 i znak nie byl postawiony zgodnie z prawem
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez cman » wtorek 17 sierpnia 2010, 21:07

rusel napisał(a):stoi na drodze publicznej-obowiazuje

Oczywiście, że obowiązuje. Ale z jego obowiązywania nic nie wynika, bo nie zabrania skręcać na stację.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

odp

Postprzez rusel » wtorek 17 sierpnia 2010, 21:24

tutaj cos ciekawego co stanowi fakt iz taki znak ma wplyw na bezpieczenstwo i obowiazuje nawet przy stacji benzynowej

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury

na interpelację nr 6373 w sprawie decyzji Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie dotyczącej zmiany organizacji ruchu drogowego na trasie nr 61 Warszawa-Suwałki

Do podstawowych zadań i obowiązków zarządu drogi i organu zarządzającego ruchem na drogach jest zapewnienie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i efektywnego wykorzystania tych dróg. Tak sformułowane przez ustawodawcę zadania determinują konieczność nieustannego podejmowania i realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) działań niezbędnych dla osiągnięcia tych celów również w zakresie organizacji ruchu.


Priorytetem działań GDDKIA na tych drogach objęte są odcinki stanowiące potencjalne zagrożenie, tj. : skrzyżowania, spadki, łuki, zawężenia przekroju, zjazdy i wjazdy, a w szczególności odcinki, na których są zlokalizowane obiekty służące obsłudze podróżnych z wjazdami i wyjazdami, generujące duże potoki ruchu, takie właśnie jak np. stacje paliwowe.

Należą one do jednej z wielu grup podmiotów gospodarczych, których działalność jest związana z drogami i uczestnikami ruchu drogowego. Stacje benzynowe są szczególnymi obiektami, z uwagi na zmagazynowane tam w dużych ilościach i sprzedawane paliwa, które należą do produktów łatwopalnych i wybuchowych, a więc niebezpiecznych. Wymusza to przestrzeganie w obrębie i sąsiedztwie stacji paliwowych, także w zakresie organizacji ruchu poruszających się tam pojazdów, surowych reżimów bezpieczeństwa. Każdy wypadek w bezpośrednim sąsiedztwie zbiorników i dystrybutorów może być tragiczny w skutkach, z uwagi na możliwość zapalenia się lub wybuchu paliwa.

Dlatego wyjazdy i wjazdy na stacje paliwowe należą do najbardziej newralgicznych i niebezpiecznych miejsc. Najtrudniejsze warunki ruchowe występują na skrętach w lewo, ponieważ przecinają się tam kierunki jazdy pojazdów.

Określenie precyzyjnej liczby zdarzeń drogowych występujących na odcinkach lokalizacji stacji paliw jest niezwykle trudne. Według szacunków Komendy Głównej Policji zdarzenia związane z wykonaniem manewru skrętu w lewo na drogach, polegające na najechaniu z tyłu lub zderzeniu z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwległego kierunku, stanowią ok. 8-9% wszystkich zdarzeń drogowych.

Podstawową rolą organów zarządzających ruchem jest troska o interesy i bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Jest ona realizowana między innymi poprzez zapewnienie prawidłowej i bezpiecznej organizacji ruchu. Ograniczanie lub wprowadzanie zakazu skrętu w lewo w miejscach niebezpiecznych, takich jak zjazdy do lub ze stacji paliw nie jest w żadnym razie jakąkolwiek ingerencją ze strony organu zarządzającego ruchem w prowadzeniu działalności gospodarczej ani zmianą zasad prowadzenia przez właścicieli stacji działalności gospodarczej na mniej korzystną, a jedynie wykonywaniem ustawowych obowiązków.

Ograniczenie lub zakaz skrętu w lewo w miejscu niebezpiecznym nie uniemożliwia klientom dostępu do konkretnej stacji, a jedynie skutkuje koniecznością wykonania skrętu w prawo do innej stacji lub manewru skrętu w lewo lub zawracania w innym mniej niebezpiecznym miejscu.

Ad 1. Podstawą prawną dla wprowadzenia zmiany w organizacji ruchu jest art. 10 ustawy z dn. 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2003 r. Nr 58 poz. 515) oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczególnych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tymi zarządzaniem (Dz. U. 2003r. Nr 177 poz.1729).

Ad 2. Wprowadzenie zakazów skrętu w lewo do stacji paliwowych zrealizowano w oparciu o zatwierdzony projekt organizacji ruchu, a procedury opiniowania projektów organizacji ruchu nie przewidują żadnej formy konsultacji z właścicielami działek przyległych do drogi.

Zmianę organizacji ruchu wprowadzono na drodze krajowej nr 61 w związku ze wzrostem natężeń ruchu powyżej 800 pojazdów na godzinę w odniesieniu do wszystkich stacji paliwowych zlokalizowanych przy tej drodze, z wyjątkiem stacji zlokalizowanych w miastach.

Z uwagi na częstość wjazdów i wyjazdów z obiektu stacje paliw są miejscami stwarzającymi szczególne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu i miejscami o zwiększonej wypadkowości i kolizyjności. Zastosowane rozwiązanie pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami technicznymi, które w powyższym przypadku wykluczają możliwość wykonywania zjazdu z wykorzystaniem skrętu w lewo (rozporządzenie MinistraTransportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (DZ.U. 1999 r. Nr 43 poz. 430 Dział IV Rozdz. 3 § 113.3).

intencja ustawienia tego znaku w tej konkretnej sytuacji jest czytelna ale zgadzam sie z Dylkiem ze to nie ten znak w tym przypadku powinien o tym stanowic a C5 ktory stawiany jest w celu wyeliminowania skretu w lewo, w prawo w miejscach przecinania sie kierunkow jazdy np przy zjazdach do stacji paliw i tylko ignorancja organizatora ruchu moze byc karta przetargowa w sadzie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez megamind » środa 18 sierpnia 2010, 00:35

rusel napisał(a): Ad 2. Wprowadzenie zakazów skrętu w lewo do stacji paliwowych zrealizowano w oparciu o zatwierdzony projekt organizacji ruchu,

Szkoda, że nie uwzględniono zapisów rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Kpina!
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

odp

Postprzez rusel » środa 18 sierpnia 2010, 12:30

zwrot "wprowadzenie zakazu skretu w lewo" to tak naprawde nie chodzi o sam znak zakaz skretu w lewo bo przeciez stacja jest obiektem przydroznym tylko o idee zakazywania wykonania takiego skretu ze wgledow bezpieczenstwa, taki zakaz skretu jakkolwiek dziwacznie to zabrzmi wg rozporzadzenia jest zastepowany nakazem jazdy na wprost, poprostu glupio postawiony znak tak jak w przypadku znaku B39 z T24 mimo braku poparcia w przepisach co do jego postawienia jak stwierdzil sad w drugim przypadku nie stanowi podstawy do niestosowania sie do niego
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

odp

Postprzez rusel » czwartek 19 sierpnia 2010, 11:15

choc jak znow to czytam to mozna dojsc do wniosku ze to jednak moze byc znak...mowią o "ograniczeniach" (np. nakaz jazdy) lub "zakazach skretu w lewo"
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez KUBA_1 » piątek 20 sierpnia 2010, 21:12

We wskazanym piśmie GDDKIA nic nie ma o ustawianiu znaków drogowych (zakazu - nakazu) bo one dotyczą zachowania w obrębie, na najbliższym skrzyżowaniu ( http://znaki-drogowe.pl/index.php?optio ... &Itemid=55 ) nie dotyczą dojazdu do posesji (stacji beznzynowej) , a w DZ.U. 1999 r. Nr 43 poz. 430 Dział IV Rozdz. 3 § 113.3. jest napisane tak.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm
§ 113. 1. (...
2. (...)
3. Na drodze klasy GP i drogach niższych klas o dwóch jezdniach oraz na jednojezdniowej drodze o miarodajnym natężeniu ruchu większym niż 800 P/h, połączenie obiektu i urządzenia obsługi uczestników ruchu z drogą powinno być wykonane oddzielnie dla każdego kierunku ruchu.

wyraźnie jest wskazana inna organizacja, związana raczej z budową drogi, np. wysepki rozdzielające, czy naprowadzające ewentualnie znaki poziome (podwójna ciągła, ...) itp.
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości