Parę pytań:) (Dąbrowa Górnicza i nie tylko)

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Parę pytań:) (Dąbrowa Górnicza i nie tylko)

Postprzez gilmour » czwartek 01 kwietnia 2010, 15:37

Jestem kandydatem na instruktora i chciałbym prosic o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań odnośnie sytuacji w ruchu drogowym.
Jeżeli istnieje taka możliwośc, to proszę o wskazanie podstawy prawnej.

Sytuacja 1.
Gdy na jezdni występuje podwójna linia ciągła, a na drodze nieruchoma przeszkoda w postaci np. niepoprawnie zaparkowanego pojazdu lub robót drogowych.
Co powinnien w takiej sytuacji zrobic kursant podczas egzaminu Państwowego? Poinformowac egzaminatora, iż wie, że przejazd czy najechanie na linie ciągłą jest zabroniony oraz iż nie ma innej możliwości, dlatego musi dokonac w tym miejscu manewru omijania?

Sytuacja 2.
Podczas wykonywania manewru omijania gdy nie dochodzi do zmiany pasa ruchu nie stosujemy kierunkowskazu?

Sytuacja 3.
Zmiana więcej niż jednego pasa ruchu?
Obrazek
Sytuacja 4.
Instytucja łączników międzyjezdniowych.
Rozumiem,że jeżeli na łączniku ruch odbywa się dwustronnie, a znaki poziome nie mówią inaczej, trzeba każdorazowo łącznik dzieli na pół i odpowienio do wykonywania manerwrów zajmowac jego prawą częśc?
Obrazek
-kolor niebieski zwracanie
-kolor różowy skręt w lewo
-jasno zielony zawracanie
-fioletowy skret w lewo (drzewa zasłaniają)
Z tego jak mnie uczono i jak rozumuje pewne zasady przepisy obrazek lewy jest prawidłowy.

Sytuacja łącznika z Dąbrowy Górniczej.
Skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Tysiąclecia tuż na drodze do WORDU. Jest tam teraz sygnalizacja świetlna sygnalizator kierunkowy w lewo i do zawracania. ( zdjęcie satelitarne niezaktualizowane)
Obrazek
Wg. mnie poprawne wykonanie manewru skrętu w lewo czy
zawracania to kolor zielony. Natomiast widziałem przypadek eLki zawracającej na pomarańczowo.
Czy po wykonaniu manewru zawracania w tamtej sytuacji mogę zając pas, którym wygodniej mi kontynuowac jazde? Czy tylko skranie lewy.

Również blisko Wordu:
Obrazek
Czerownym zaznaczyłem moim zdaniem błędne ustawienie pojazdu (widziałem tak również eLkę..)

Sytuacja 5.
Rondo koło Huty w Dąbrowie Górniczej.
Czy podczas przejazdu na wprost włączacie kierunkowskaz przy wyjeździe?
Nie występuje tam zmiana kierunku jazdy.

Sytuacja 6.
Gdy wtkonuje się manewr zawracania na 3, to czy auto może "dobic" do krawężnika?
gilmour
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 czerwca 2009, 11:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Borys_q » czwartek 01 kwietnia 2010, 17:13

1 Tak brak podstawy prawnej tylko zdrowy rozsądek

2 Nie stosujemy, definicja omijania (tyć w obszarze zabudowanym ciągle coś omijasz lub wyprzedzasz to byś ciągle z kierunkiem jechał) i przepisy o sygnalizowaniu.

3 Wg mnie obydwa sposoby prawidłowe z zachowaniem szczególnej ostrożności.

4 Temat rzeka zależy od zwyczajów w mieście, nie pozabijać się i nieblokować jeśli da się uniknąć.

5 Nie jestem z tamtąd ale chyba sam sobie w pytaniu odpowiedziałeś.

6. Kategoria B NIE wykonuje zawracania na 3!!!!!!!
Wykonuje sie zawracanie na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej uzyciem biegu wstecznego wg tab7pkt6 zgodnie z nigdzie nie opisanymi kryteriami:)) więc zwyczajowość
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez marcin.pl » czwartek 01 kwietnia 2010, 18:22

Ad.1
Szkolisz się w WORD-zie? Jeśli tak to spytaj na zajęciach z p.Wróblewskim.
WORD Katowice szkoli by informować egzaminatora, że musimy przejechać przez linie ciągłą.

Ad.3
Wg mnie obie możliwości są prawidłowe.

Ad.4
Na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Tysiąclecia zgodnie z oznakowaniem poziomym pojazdy powinny minąć się prawymi bokami. Zawracając możesz zająć lewy pas - linia ciągła.

Ad. 5
Mówisz o rondzie pod S1?
Pasy ruchu "idą" dookoła, więc jadąc na wprost zmieniasz pas ruchu. A zmieniając pas ruchu włączamy kierunkowskaz?
Pozdrawiam!
Marcin
Avatar użytkownika
marcin.pl
 
Posty: 66
Dołączył(a): piątek 14 listopada 2008, 23:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gilmour » czwartek 01 kwietnia 2010, 19:24

Nie rozumiem Twojej odpowiedzi co do łączników na skrzyżowaniu Tysiąclecia/Piłsudskiego.
Mógłbyś to rozrysować, dokładnie manewr zawracania oraz skrętu w lewo? Bo chyba nie bardzo się zgadzam z Tobą.
gilmour
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 czerwca 2009, 11:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcin.pl » czwartek 01 kwietnia 2010, 19:54

Wykonując manewr skrętu w lewo z Al. Piłsudskiego przez środek jest wyznaczona linia określająca Twój pas.

Natomiast nie ma się tutaj czego obawiać, cykle bowiem są tak ustawione, że oba lewoskręty nigdy(!) nie są puszczane jednocześnie.
Pozdrawiam!
Marcin
Avatar użytkownika
marcin.pl
 
Posty: 66
Dołączył(a): piątek 14 listopada 2008, 23:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gilmour » czwartek 01 kwietnia 2010, 20:10

Linia ta czasem nie dzieli po prostu łącznika na pół?
Bo mnie uczono,że dzieli się go na pół ( gdy nie było sygnalizacji) Zresztą wykonanie manewru z jego "lewej" części jest nienaturalne bo musisz potem odbić w prawo bo nie wjedziesz idealnie w ul. tysiąclecia.
To samo wyjeżdżająca karetka na sygnale z naprzeciwka również skręcająca w lewo? Czołówka?
Albo przejazd przez skrzyzowanie ulica Tysiąclecia na wprost tak jakbyś jechał do WORDu to co kierujesz się na lewą część po to, żeby znowu po przejechaniu łącznika kierować się na prawo,żeby wjechać na prawy pas ul Tysiąlecia?
Natomiast "inne zasady" zajmowania przy skręcie w lewo, a inne przy przejeździe na wprost, to trochę byłoby nielogiczne.
gilmour
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 czerwca 2009, 11:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcin.pl » czwartek 01 kwietnia 2010, 20:47

Tak, dzieli je na pół. Zauważ, że na lewoskręt masz sygnalizator S3. I ci gdyby lewoskręty były puszczane jednocześnie? Jechałbyś do prawej krawędzi by się minąć lewymi bokami? Linia ta jest po to ułatwić przejazd przez skrzyżowanie przy działającej sygnalizacji! Natomiast faktem jest, że jadąc wg linii nie wjedziesz idealnie w 1000lecia.

Gdyby nie było sygnalizacji to jechałoby się to prawej strony i wymijało lewymi bokami!

Sytuacja analogiczna jest koło targu. Też skrzyżowanie jest podzielone na pół i jakoś jadący od strony Majakowskiego czy poniatowskiego nie zjeżdżają w lewo.

P.S. Gdzie robisz kurs?
Pozdrawiam!
Marcin
Avatar użytkownika
marcin.pl
 
Posty: 66
Dołączył(a): piątek 14 listopada 2008, 23:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gilmour » czwartek 01 kwietnia 2010, 20:57

Pracuje w ośrodku i zamierzam dopiero pójść.

W takim razie , jeżeli mogę Cię prosić. Rozrysuj wg. Ciebie :
a) zawracanie
b) skręt w lewo w tysiąclecia z piłsudskiego (w kierunku word)
c) przejazd przez ten łącznik na wprost jak byś jechał tysiąclecia w kierunku wordu

Załączam czyste skrzyżowanie:
Obrazek

Oraz ustosunkuj się do łączników nie z dąbrowy, uważasz, że lewy czy prawy obrazek jest poprawny?
gilmour
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 czerwca 2009, 11:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcin.pl » czwartek 01 kwietnia 2010, 22:10

Nie umie wstawiać ani edytować zdjęć i nie mam zamiaru się uczyć, więc musisz sobie wyobrazić.

Jeśli działa sygnalizacja to zawracanie wykonujesz przy lewej krawędzi, skręt w lewo po lewej stronie linie dzielącej skrzyżowanie na pół. Dlaczego? Bo jest tu sygnalizator S3. Dlatego ze skręcającymi w lewo z naprzeciwka musisz wyminąć się bezkolizyjnie. Ustawienie cykli świateł na tym skrzyżowaniu daje możliwość jazdy w sposób opisany przez Ciebie.

Jeśli nie działa sygnalizacja to jedziesz "na zakładkę", czyli do prawej strony, zarówno skręcając jak i zawracając. Dlaczego? Bo skrzyżowanie jest wąskie i sposób stosowany w czasie działania sygnalizacji, zablokowałby skrzyżowanie w momencie wyłączenia sygnalizacji. To właśnie z tego powodu światła są ustawione tak, że lewoskręty nigdy nie są puszczane jednocześnie.

Co do jazdy na wprost ul.1000-lecia to jedziesz swoim pasem prosto.
Pozdrawiam!
Marcin
Avatar użytkownika
marcin.pl
 
Posty: 66
Dołączył(a): piątek 14 listopada 2008, 23:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gilmour » czwartek 01 kwietnia 2010, 22:40

A jak prezentuje się dokładnie oznakowanie poziome na tym łączniku?
Czy po prostu tak się zachowujemy przy skręcie i zawracaniu na s3?
Bo na zakładkę też byłoby przecież bezkolizyjnie.

A co powiesz o innych zdjęciach łączników, tym nie w Dąbrowie i w drugim w Dąbrowie?
gilmour
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 czerwca 2009, 11:22
Lokalizacja: Jaworzno


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości