P-8b i S-3.

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez sjakubowski » sobota 19 grudnia 2009, 01:35

oskbelfer napisał(a):oczywiście że jest :)


No to zaprzeczasz sam sobie. Z jednej strony zgadzasz się z kopanem, że zapis w Rozporządzeniu:
"Zgodnie z art. 1.1. tego rozporządzenia - to rozporządzenie określa znaczenie znaków i zakres ich obowiązywania." jest wyrocznią i oznacza, iż jeśli czegoś w nim nie ma to nie obowiązuje.
Z drugiej zaś strony piszesz, że w przypadku P-8b i sygnalizatora S3 ze strzałką do zawracania można zawracać - uważając jednocześnie, że ów S-3 jest sygnalizatorem kierunkowym... A przecież w Rozporządniu wyraźnie jest napisane, że jeśli występuje sygnalizator kierunkowy S-3 (sam napisałeś, że ze strzełką do zawracania również nazywa się kierunkowym) to zawracanie jest zabronione...

Mnie nie chodzi o to jak się jeździ - chodzi mi tylko i wyłącznie o sam przepis. Wiem natomiast, że temat jest dyskusyjny i nawet egzaminatorzy niektórzy oblewają za taki manewr a inni nie...

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 13:29

nie nie nie - ja nie pisałem o Kopanie tylko pisałem że zgadzam się z tym co pisał Tristan :)
Nie zgadzam się natomiast z tym co napisał Kopan - niewiem gdzie to wyczytałeś ???:)
Idzie o to że S3 powinien może być opisany jako S3a, S3b i wtedy byłaby większa klarownoiść- natomiast obowiązuące dzienniki ustaw dotyczące znaków dla mnie sa jasne czytelne i klarowne - przynajmniej w tym względzie. Napiszę jeszcze tak - oczywiście to niejest żaden przytyk do Ciebie - w kodeksie karnym nigdzie nie jest napisane niezabijaj - tylko za zabójstwo grozi taka to a taka kara.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » sobota 19 grudnia 2009, 16:54

Nic nie stoi na przeszkodzie by drogowcy stosując sygnalizator kierunkowy do zawracania pas ruchu oznaczyli do zawracania.

Wtedy nie ma sprzeczności pomiędzy Du 220 a rozporządzeniem w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
O ile Du 220 można się posiłkować w celu doprecyzowania zapisów z rozporządzenia.
To nie można go stosować w przypadku sprzeczności z rozporządzeniem bo to rozporządzenie określa znaczenie znaków.......
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 17:32

dlatego należałoby dopisać s3a i s3b lub spalić 220 albo zrezygnawać ze 170
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez sjakubowski » sobota 19 grudnia 2009, 18:34

Całe szczęście na nowych, wyremontowanych skrzyżowaniach już rysują poprawnie strzałki na jezdni.
Oczywiście, że jest to niedopatrzenie ustawodawcy - o tym pisałem w pierwszym poście już.
Kwestia tylko czy w końcu mogę zawrócić czy nie?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 18:57

ja robię tak jak Tristian napisał czyli w zależnosci czy jest to "s3a czy s3b"
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości