parkowanie

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

parkowanie

Postprzez TOMASZEK » środa 27 lutego 2008, 13:12

szanowni koledzy mam pytanie do was mianowicie chodzi mi o parkowanie skośne i prostopadłe wykonywane na egzaminie kat.B w ruchu miejskim......
- parkowanie nie musi byc wykonane plynnie mozna sie zatrzymywac do woli wykonując manewr
- mamy jedną korektę toru jazdy do każdego z tych manewrów czyli jak widzimy ze sie nie miescimy w stanowisku to mozemy skorygowac tor 1 raz (cofnąc i do przodu)
- pojazd musi byc zaparkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego czyli stosujemy sie do znakow poziomych pionowych na parkingu
-parkowania te nie musza byc wykonane miedzy dwoma pojazdami
-mamy sprawdzic mozliwość opuszczenia pojazdu
- podczas wykonywania manewru parkowania mozna najezdzac , przejezdzać przez linie ograniczające stanowisko postojowe w którym mamy zaparkowac byle po zaparkowaniu stał w stanowisku oczywiscie jezeli podczas parkowania nie dotkniemy pojazdów stojacych obok nas lub nie przejedziemy kolo nich na milimetry bo to przerywa nam egzamin
Ale co w sytuacji gdy: zaparkujemy pojazd wykorzystalismy juz korekte toru jazdy nie ma koło nas pojazdów sa wyznaczone stanowiska liniami otwieramy dzwi patrzymy i sie okazuje ze stoimy w dwóch stanowiskach i co wtedy mamy drugie podejscie do parkowania czy przerwany egzamin?
A co w sytuacji gdy otworzymy drzwi i sie okaze ze stoimy kolem na lini ograniczającej stanowisko? przerwanie egzaminu czy druga próba
jak to sie odnosi do parkingów na których znaki nie ustalają sposobu parkowania?
wielkie dziekii za odp... czekam :D
TOMASZEK
 
Posty: 155
Dołączył(a): poniedziałek 30 kwietnia 2007, 16:12

Postprzez ella » środa 27 lutego 2008, 13:32

zaparkujemy pojazd wykorzystalismy juz korekte toru jazdy nie ma koło nas pojazdów sa wyznaczone stanowiska liniami otwieramy dzwi patrzymy i sie okazuje ze stoimy w dwóch stanowiskach i co wtedy mamy drugie podejscie do parkowania czy przerwany egzamin?
A co w sytuacji gdy otworzymy drzwi i sie okaze ze stoimy kolem na lini ograniczającej stanowisko? przerwanie egzaminu czy druga próba

Tomaszek i Ty będąc instruktorem po dwóch latach od wprowadzenia zmian o to pytasz :shock:
Oprócz korekty masz dwa podejścia. Nawet jak nie uda ci się drugi raz zaparkować poprawnie to nikt z tego powodu nie PRZERYWA egzaminu. Egzamin jest oczywiście nie zaliczony ale kursant jedzie dalej.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez TOMASZEK » środa 27 lutego 2008, 14:07

Tak tylko w rożnych wordach róznie interpretują zagrorzenie bezpieczenstwa w ruchu drogowym a juz bardzo czesto naciagaja punkt ze popelnienie 2 razy tego samego bledu skutkuje przerwaniem egzaminu w kielcach np. nie wlaczenie kierunkowskazu i najechanie na pojedyncza ciaglą jest traktowane jako popełnienie 2 razy tego samego bledu
TOMASZEK
 
Posty: 155
Dołączył(a): poniedziałek 30 kwietnia 2007, 16:12

Postprzez ella » środa 27 lutego 2008, 16:58

2 razy tego samego bledu skutkuje przerwaniem egzaminu

z co dla ciebie znaczy PRZERWANIE egzaminu?
Przerwanie jest to zamiana miejscami. Chyba nie chcesz powiedzieć, że za nieużycie kierunkowskazu i najechanie na linię następuje zamiana miejscami.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez TOMASZEK » środa 27 lutego 2008, 17:54

zamiana miejscam nie ale egzamin niezaliczony a przerwanie egzaminu jest to zamiana mioejcami na miescie
TOMASZEK
 
Posty: 155
Dołączył(a): poniedziałek 30 kwietnia 2007, 16:12

Postprzez KUBA_1 » czwartek 28 lutego 2008, 19:19

Wg. mnie parkowanie ma wyględać tak, jakby pojazd miał pozostać tam na jakiś czas, tzn. jeśli są linie to między nimi, oczywiście z możliwościom opuszczenia pojazdu. Do każdego manewru przysługuje korekta toru jazdy, o wykonaniu której decyduje uczeń (jesli potrzeba to ma sam ją wykonać, a nie czekać na jakieś polecenia). Bardzo ważne kryterium bezpieczeństwa, obserwacja bezkolizyjnego toru jazdy, aby nie stworzyć zagrożenia dla uczestników ruchu (tabela 12 - zamiana miejscami)
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez okana » poniedziałek 03 marca 2008, 22:41

witam kolegów
W kielcach mają rację. Najechanie na linie i nie włączenie kierunkowskazu to 2 błędy w tym samym zadaniu.
Wynika to wprost z arkusza przeprowadzenia egzaminu.
Na drugiej stronie arkusza masz tabelę.
Patrz pozycja 2.
Zadanie nazywa się:
zachowanie podczas jazdy po odcinkach dróg między skrzyżowaniami
Zadanie to zawiera podpunkty od a do g.
I tak w tym przypadku przejechanie przez linię to błąd z podpunktu c ponieważ jeżeli przejechałeś linię to masz niewłaściwą pozycję na drodze.
Brak sygnalizowania to podpunkt f
Całe zadanie to wszystkie podpunkty więc jeżeli zrobisz po jednym błędzie w 2 podpunktach to znaczy że zrobiłeś dwa błędy w tym samym zadaniu egzaminacyjnym.
okana
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 20 września 2007, 20:15

Postprzez Picek » czwartek 13 marca 2008, 14:08

okana napisał(a):...więc jeżeli zrobisz po jednym błędzie w 2 podpunktach to znaczy że zrobiłeś dwa błędy w tym samym zadaniu egzaminacyjnym.

Witam, ale zważ na to, że masz dwa błędy zapisane jeden pod drugim, w jednej kolumnie, a nie w jednym wierszu. Jedna kolumna składająca się z podpunktów rzutuje na wynik (P lub N) który wpisuje sie na górze jako ocena całego punktu. Natomiast obok masz drugą kolumnę i tam jeżeli w pionie będziesz miał tylko P lub bez oceny bo zadanie wcześniej wykonane prawidłowo to w efekcie końcowym ocena zbiorcza punktu jest P :o

Żeby egzamin skutkował jego negatywnym wynikiem musisz dwa razy mieć N ale w jednym wierszu (nie wspominając o jego przerwaniu ale to wiadomo)
instruktor kat.B, Gdańsk - elkaschool
Avatar użytkownika
Picek
 
Posty: 45
Dołączył(a): wtorek 04 kwietnia 2006, 20:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez okana » niedziela 16 marca 2008, 09:14

wynik egzaminu jest negatywny jeżeli dwukrotnie wykonasz nieprawidłowo to samo zadanie egzaminacyjne.
Zadanie to jazda na odcinkach dróg między skrzyżowaniami. To jest zadanie. W skład zadania wchodzą podpunkty. Nie ma znaczenia czy masz dwa błędy w kolumnie czy w wierszu. Jeżeli masz dwa błędy w tym samym zadaniu to masz wynik negatywny. Te podpunkty to nie są oddzielne zadania więc zrobienie po jednym błędzie w dwóch podpunktach tego samego zadania to dwa błędy w tym samym zadaniu czyli wynik negatywny
okana
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 20 września 2007, 20:15

Postprzez Picek » niedziela 16 marca 2008, 21:02

I nadal nie zgodze się z kolegą okana.
Zacznijmy od tego, że egzamin musi być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia..... krótko mówiąc "217", patrz załącznik nr 5 - instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy lub pozwolenie.

par.9 ust.1 pkt.3
wykonania w ruchu drogowym programu egzaminacyjnego:
a). ..., co najmniej zadania określone w tabeli 7....

par.12 ust.1
Osoba egzaminowana uzyskuje:
2). negatywny wynik egzaminu praktycznego, jeżeli:
a).dwukrotnie nieprawidłowo wykonała to samo zadanie egzaminacyjne...

Tabela 7 wygląda trochę inaczej niż arkusz przebiegu egzaminu.
Arkusz został stworzony w taki sposób aby uwzględnić możliwość dwukrotnego wykonania zadania, jeżeli wykona prawidłowo, wpisujesz w kolumnie literę P, jeżeli nieprawidłowo to N i wtedy egzaminator daje drugą szansę, od tego jest druga kolumna.

Proszę odświeżyć sobie wiedzę biorąc do ręki rozporządzenie 217. Ja nosze je codziennie ze sobą i jak tylko mam wątpliwości zaraz je otwieram.

A swoja drogą ciekawe jak Wy wszyscy przeprowadzacie egzaminy wewnętrzne praktyczne, w Kielcach :shock:
instruktor kat.B, Gdańsk - elkaschool
Avatar użytkownika
Picek
 
Posty: 45
Dołączył(a): wtorek 04 kwietnia 2006, 20:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kopan » niedziela 16 marca 2008, 23:12

Bardzo słuszna uwaga.

W tabeli nr 7 mamy inaczej postawione zadania niż jest to w arkuszu egzaminacyjnym.

Od razu widać że:
Tabela nr 7 poz 2 jazda drogami dwukierunkowymi
Tabela nr 7 poz 3 jazda drogami jednokierunkowymi.
Czyli dwa oddzielne zadania.
W arkuszu egzaminacyjnym z tych dwu zadań zrobiono jedno zadanie zachowanie na odcinkach dróg pomiędzy skrzyżowaniami.

Egzaminowany uzyskuje negatywny wynik jeśli dwukrotnie nie wykonał tego samego zadania z tabeli nr 7.
Nie z arkusza egzaminacyjnego a z tabeli nr 7.

Co z tego wynika ano to że w arkuszu np.

p.2.f - Sygnalizowanie zamierzonych manewrów - mogą być dwie N-ki o ile brak sygnalizowania miał miejsce na jednokierunkowej i dwukierunkowej.

Egzamin zdany.

Takich konfiguracji z dwoma N-kami może być więcej i egzamin zdany o ile jedna N-ka jest na jednokierunkowej a druga na dwukierunkowej
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez okana » poniedziałek 17 marca 2008, 12:07

Szkoda mi twoich kursantów Picek skoro przeprowadzasz egzamin wewnętrzny w taki sposób jak mówisz. Oprócz czytania rozporządzenia i innych aktów prawnych trzeba je jeszcze rozumieć. Zajrzyj raz jeszcze do wspomnianego arkusza. W pozycji 1 pkt. 2 masz zadanie Zachowanie podczas jazdy na odcinkach dróg między skrzyżowaniami. Dalej w kolumnie 3 i 4 masz oddzielone dwie komórki do wpisania wyniku z całego zadania a pod tym masz rozbite na podpunkty składniki tego zadania. Egzaminator wstawi pierwsze N w tej wydzielonej komórce jeżeli uzyskasz N z któregokolwiek z podpunktów poniżej. Jeżeli uzyskasz kolejne N w którymkolwiek z podpunktów egzaminator wstawi N w wydzielonej komórce w kolumnie 4. Tym samym masz dwukrotnie nieprawidłowo wykonane to samo zadanie egzaminacyjne. Polecam przejść się do PORD-u i zapytać nadzorującego. Ja pytałem i właśnie w ten sposób mi to wytłumaczono. W taki sposób oceniają egzaminatorzy.
Pozdrawiam
okana
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 20 września 2007, 20:15

Postprzez Picek » poniedziałek 17 marca 2008, 17:38

okana napisał(a):Szkoda mi twoich kursantów...

O moich kursantów to proszę się nie martwić :)

okana napisał(a):...Egzaminator wstawi pierwsze N w tej wydzielonej komórce jeżeli uzyskasz N z któregokolwiek z podpunktów poniżej...

Tak, racja.

okana napisał(a):...Jeżeli uzyskasz kolejne N w którymkolwiek z podpunktów egzaminator wstawi N w wydzielonej komórce w kolumnie 4...

Tak, o ile piszesz o podpunktach składowych ale z czwartej kolumny. Najpierw N-ki stawia się w pierwszej kolumnie, one dają wynik w wydzielonej komórce nad nimi, dopiero kolejny błąd tego samego rodzaju ze względu na brak możliwości wpisania w kolumnie 3 czyli Z1 jest wpisywany jako drugi w kolumnie 4 jako Z2, oczywiście dając tym samym N w okienku zbiorczym u góry. Wtedy egzamin niezaliczony.
instruktor kat.B, Gdańsk - elkaschool
Avatar użytkownika
Picek
 
Posty: 45
Dołączył(a): wtorek 04 kwietnia 2006, 20:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez okana » środa 19 marca 2008, 20:45

Nie jest moim celem udowadniać cokolwiek Pickowi ale:
Zgodnie z tym co mówi Picek kandydat na kierowcę w trakcie 40 minutowego egzaminu może bezkarnie popełnić jakieś 24 wykroczenia drogowe czyli średnio co 1.66min.
Z całym szacunkiem nie chciałbym spotkać później w ruchu drogowym takiego kierowcy, który średnio co 1,66min. popełnia wykroczenie. Być może któreś z nich może doprowadzić do poważnej tragedii.
Ale być może kolega Picek właśnie tak jeździ?
okana
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 20 września 2007, 20:15


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości