tarcza w tachografie

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

tarcza w tachografie

Postprzez bus driver 007 » sobota 05 kwietnia 2008, 14:20

Mam takie pytanie ponieważ jestem początkującym kierowcą:
czy podczas jazdy w załodze dwóch kierowców po przejechaniu przez pierwszego kierowce trasy w oktreślinym czasie 4,5 godziny należy zamienić miejscami wykresówki w tachografie w miejsce wykresówki pierwszego kierowcy wkładamy wykresówkę drugiego kierowcy i na odwrót?
Oraz czy jeździć na ustawionych (młotkach) a u drugiego wiadomo (kopertka) czy obaj możemy mieć ustawione (kopertki)?
W jaki dokument który bedzie potrzebny w razie kontroli ma mnie wyposażyc pracodawca na trasę skoro jest to moja pierwsza jazda i pierwsza wykresówka?

dziekuje za szybka i fachową pomoc
bus driver 007

Postprzez ZIELU » sobota 12 kwietnia 2008, 13:37

Tak, podczas zmiany kierowców należy zmienić miejscami wykresówki.
ZIELU

Postprzez pcuryllo » czwartek 17 kwietnia 2008, 20:43

Większośc tachografów poprostu nie rysuje prędkości na tarcze drugiego kierowcy, więc istnieje powód dla którego te tarczki musimy zamienić miejscami. Jednak wydaje mi się, że widziałem tachografy skonstruowane w ten sposób, aby pominąć ten proces. Jest bodajże taka opcja w "elektronicznych" tachografach analogowych.
Pozdrawiam,
Piotr Curyłło

http://kierowca-zawodowy.pl
pcuryllo

Postprzez sebix » piątek 18 kwietnia 2008, 15:44

Moim zdaniem o otwieraniu tachografu podczas "jazdy - czasu pracy" w ogóle nie ma mowy. Po to tachograf ma miejsca na dwie tarczki żeby włożyć dwie w razie konieczności jazdy w załodze. Tak zawsze jeździłem. Ten który prowadzi ustawione ma na "młotki" czyli praca, ten który odpoczywa "koperta" albo "wyrko"
sebix

Postprzez Adex » sobota 19 kwietnia 2008, 13:08