kategoria C, C+E

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Tomek_ » piątek 01 września 2006, 22:07

Dodaje link do aktualnie obowiazujacych aktow prawnych dotyczacych czasu pracy kierowcow.
W pliku zawarte sa:

- Umowa międzynarodowa (AETR)
- USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców. (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 879.)

:arrow: Oto plik

:arrow: Wiecej aktow prawnych
:arrow: Niezależny Związek Zawodowy Kierowców

Na tej ostatniej stronie mozna znalezc wazna dla kierowcow informacje:

Od dnia 1 maja 2006 r. będziemy obowiązani posiadać wykresówki (tarczki tacho) z bieżącego tygodnia oraz wykresówki z 15 dni poprzedzających bieżący tydzień !
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez fafal » sobota 02 września 2006, 13:57

Ok czyli wykresowke bede pozostawial w tachografia do nastepnego dnia.
Tylko teraaz jesli wykresowke pozostawie w samochodzie, a ktos z pracownikow np. bedzie chcial przestawic samochod na druga czesc placu. To to wszystko odbywa sie na mojej wykresowce i co wtedy?

Jeszcze jedno. Mowisz zeby pozostawiac wykresowke do dnia nastepnego, czyli wpisanie kilometrow ile przejechalismy danego dnia wpisujemy na nastepny, tak?
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez jjaacc » sobota 02 września 2006, 20:49

Właściwie nie powinien ktoś podjeżdżać na twojej wykresówce, będzie to wyglądało na przerwanie odpoczynku. Myślę jednak, że wystarczyłoby zaznaczyć taką sytuację na wykresówce, istnieje również możliwość wyjęcia wykresówki i uzupełnienie ręczne w polu zapisu ręcznego na odwrocie tarczki.
Podczas odpoczynku tygodniowego, nie ma potrzeby wyjmowania tarczki, wystarczy że wpiszesz datę wyciągnięcia wykresówki po powrocie z odpoczynku tygodniowego, nie ma przecież sensu przychodzenie do pracy celem wymiany wykresówki. Jeżeli jednak ją wyciągasz pracodawca obowiązany jest wydać zaświadczenie, na ten okres czasu lub przekazać tarcze urlopową. Krótko mówiąc każda minuta twojego życia powinna być zapisana i archiwizowana.
Tak, pozostałe dane czyli: licznik, przebieg, datę wyjęcia, miejscowość końcową zawsze wpisujesz po wyjęciu wykresówki.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez fafal » sobota 02 września 2006, 22:35

jjaacc napisał(a):
Podczas odpoczynku tygodniowego.


Czyli? Jak to rozumiec, Co to znaczy, ze tydzien jestem na odpoczynku?

I jeszcze jedno rozmaiwalem dzis z kierowca ktory jezdzi juz od XX lat na trasach miedzynarodowych. I z tego co on mowil to powinno sie codziennie po zakonczeniu pracy wyjmowac tarczke, bo jesli sie nie wyjmie to jest caly czas licozny czas pracy?
Czyli jak to w koncu jest, bo powiem szczerze ze sie juz w tym pogubilem.
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez jjaacc » sobota 02 września 2006, 23:23

W każdym tygodniu jeden z odpoczynków dziennych, przedłuża się do kolejnych 45 godzin (z możliwością skrócenia) i to jest właśnie odpoczynek tygodniowy.
Jeżeli chodzi o kierowców wykonujących transport, sprawa jest przykra, ale niestety wiedza w tym temacie jest prawie zerowa.
Jeżeli czegoś nie wiem to się nie odzywam, czas odpoczynku musisz mieć również udokumentowany.
Jeżeli nie masz udokumentowanego przebiegu twojego czasu aktywności w jakimś okresie. Pracodawca musi wystawić zaświadczenie potwierdzające ten fakt. Np. urlop, chorobowe itd.
Jeżeli chcesz mogę zaraz rzucić kilkanaście cytatów z aktów prawnych potwierdzających to co piszę.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez fafal » niedziela 03 września 2006, 00:00

Czyli jak ja od piatku do niedzieli mam wolne to jest wlasnie odpoczynek tygodniowy?

Ok czyli zostawiac tarczke w tachografie. Z tym przestawianiem samochodu to normlane ze przestawiaja bo raz laduja z jedne3j chali raz z drugiej. niby przejechanie to nie jest w kilometrach tylko sa to jakies metry. Czyli nawet w tarczce tego nie wpisuje przeciez.
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez jjaacc » niedziela 03 września 2006, 18:09

Tak, to jest właśnie odpoczynek tygodniowy.
Jeżeli chodzi o to podjeżdżanie na twojej wykresówce, to nie mam zielonego pojęcia jak podchodzą do tego służby kontrolujące, wiem tylko tyle, że na wykresówce będzie czas prowadzenia, a tym samym czas odpoczynku będzie przerwany.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez fafal » poniedziałek 04 września 2006, 13:10

No wlasnie ciekawe jak to jest zeby "jaj" nie bylo przy kontroli.
Moze lepiej w takiej sytuacji jest wyjmowac tarczke kazdego dnia pracy, a nie na drugi dzien?
W razie kontroli poprostu powiedziec jaka jest sytuacja ze jakbym zostawial tarczke to ktos z pracownikow przestawia samochod wtedy kiedy mi juz sie liczy odpoczynek.

Jak Ty uwazasz jakie rozwiazanie byloby najlepsze?
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez jjaacc » poniedziałek 04 września 2006, 13:28

Wydaje mi się, że w takiej sytuacji, należało by uzupełniać tarczkę ręcznie w polu zapisu ręcznego.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez fafal » poniedziałek 04 września 2006, 17:55

Czyli jakby to wygladalo?
Czyli wyjmowac tarczke codziennie i wpisywac recznie na odwrocie, tylko co dokladnie. O jakiej tresci?
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Tomek_ » poniedziałek 04 września 2006, 18:52

Wlasnie zaczelismy robic z jjaacc poradnik o czasie pracy kierowcow w swietle najnowszych przepisow. Za jakis czas powinien byc gotowy. Mam nadzieje, ze wyjasni on w sposob bardzo przystepny jak to wszystko dziala.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jjaacc » poniedziałek 04 września 2006, 19:30

Na odwrocie wykresóki jest pole zapisu ręcznego, znajdują się tam symbole czasu aktywności i godziny od 0 do 24, i właśnie w tym polu ciągniesz kreskę, jakby uzupełniasz wykresówkę ręcznie. Może Tomek by wkleił jakąś fotkę, ja niestety nie mam takich zdolności.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Tomek_ » poniedziałek 04 września 2006, 22:51

jjaacc napisał(a):Na odwrocie wykresóki jest pole zapisu ręcznego, znajdują się tam symbole czasu aktywności i godziny od 0 do 24, i właśnie w tym polu ciągniesz kreskę, jakby uzupełniasz wykresówkę ręcznie. Może Tomek by wkleił jakąś fotkę, ja niestety nie mam takich zdolności.


Oto kiepskiej jakosci zdjecie.

Obrazek
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jjaacc » wtorek 05 września 2006, 09:54

I właśnie to pole kratkowane na górze jest polem zapisu ręcznego, jeżeli kierowca nie ma możliwości zapisu w urządzeniu korzysta z tego pola zaznaczając kreską odpowiednie czasy aktywności w odniesieniu do czasu.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez bercikh » środa 06 września 2006, 19:16

A co z kierowcami okazjonalnymi powiedzmy jak ja. Jeżdże okazjonalnie w razie jak nie ma kto pojechać ( firma prowadzi transport na własne potrzeby ) też mam trzymać tarczki przez ten cały czas?
I jeszcze pytanie odnośnie czasu jazdy. te 9 godzin tyczy się tylko jazdy czy też czasu jazdy i czasu na rozładunki załadunki itp. czyli np. wyjeżdzam rano o 9:00 z firmy jade na miejsce dokładnie 4,5 godziny czyli w miescu docelowym jestem na 13:30 zaczynam 45 minutowy odpoczynek ale rozładunek trwa 1,5 gdziny czyli o 15:00 mogę wracać do firmy. I teraz pytanie mogę znowu jechać 4,5 godziny?
bercikh
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela 19 marca 2006, 16:28

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości