Kategoria E do C jazda tyłem po łuku

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez jjaacc » wtorek 09 sierpnia 2005, 23:33

Jeżeli chodzi o limity czasowe to na dzień dzisiejszy wygląda to tak.

2) wykonaniu w ruchu drogowym programu egzaminacyjnego

b) w czasie nie mniejszym niż określono w tabeli 7.

Poz. Rodzaj uprawnień Czas trwania jazdy w ruchu drogowym [min]
1 2 3
1 Prawo jazdy kategorii:
A1, A, B1, B, B+E, T 25

C1, C, D1, D, C1+E, C+E, D1+E, D+E 45

2 Pozwolenie 35


Zwróćcie uwagę że jest to minimalny czas.
Jak będzie po nowemu do końca nie wiadomo, wiadomo za to że jeżeli będą kamerki egzaminator nie okaże dobrego serca i będzie wałkował przez minimum cały określony czas
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Feetek » niedziela 21 sierpnia 2005, 23:29

robo napisał(a):...panowie mówimy o E do C. Kiedyś bodajże Feetek bardzo dobrze opisał cofanie po łuku ale tylko na kat C moze sie odezwie cos doradzi....


Jak tam ? Temat jeszcze aktualny ? Widzę już, że nie cofasz z naczepą, jest tylko pytanie jaką przyczepę masz ... Czy jumbo (sztywne osie pośrodku przyczepy) czy skrętna oś przednia z ruchomym dyszlem ?
'Obywatelowi należy ufać i nieustannie go kontrolować'
Avatar użytkownika
Feetek
 
Posty: 69
Dołączył(a): wtorek 01 marca 2005, 00:56
Lokalizacja: Oslo/Gdańsk

Postprzez robo » poniedziałek 05 września 2005, 18:44

... niestety ta druga wersja czyli skrętna oś przednia z ruchomym dyszlem :x
robo
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela 24 lipca 2005, 21:54
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez makaron » niedziela 09 października 2005, 16:17

A jak tam w Gdańsku jest ciezko zdać na C bo mam w środe egzaamin- 1 podejscie i chcialbym zeby to bylo jedyne!!!! :)
makaron
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek 25 kwietnia 2005, 09:25

Postprzez atriii » niedziela 09 października 2005, 19:29

z tymi limitami czasowymi to zalezy od widzimisie egzaminatora jeden pomaga mowi nawet jak krecic i nie patrzy na zegar a inny uwali cie na byle czym
ja bym raczej nie podchodzil do przyczepy jeszcze takiej na egzaminie dobrze ze u mnie osrodki sa bardziej cywilizowane
B, C, C+E, HDS, ADR, ADR cysterny
Avatar użytkownika
atriii
 
Posty: 34
Dołączył(a): wtorek 26 lipca 2005, 21:24
Lokalizacja: zabrze

Postprzez figa » czwartek 13 października 2005, 20:54

jjaacc napisał(a):Na kat. C
A i jeszcze rozpinanie i spinanie składu czas zadania 15 min.
Trening czyni mistrza.


Witam i mam prośbę jakbyś mógł podać kolejność czynności przy spinaniu i rozpinaniu naczepy. Znajomy po raz 4 będzie zdawał :oops: to E do C i gdzieś w międzyczasie nam sie zapodziała kartka z listą tych czynności. Myślę że i innym się to przyda. Pozdrawiam. :)
figa
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa 04 maja 2005, 15:39

Postprzez Tomek_ » czwartek 13 października 2005, 21:31

Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie sposobu wykonania zadań sprzęganie i rozprzęganie w czasie egzaminu państwowego na prawo jazdy

Mając na uwadze wynikającą z zapisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2001r. nr 150 poz. 1681 z późn. zm.) kolejność wykonywania zadań na egzaminie państwowym z której wynika, że pierwszym wykonywanym zadaniem jest zadanie sprzęgania w ocenie Ministerstwa Infrastruktury aby usprawnić wykonywane w trakcie egzaminu czynności i umożliwić jednolitą ocenę wykonywanych zadań sprzęgania i rozprzęgania dopuszczalne jest przyjęcie, poniższego sposobu postępowania:
Przyjęte założenia do wykonywania zadania

Przed rozpoczęciem egzaminu pojazd jest sprzęgnięty z przyczepą. Przyczepa i pojazd są przygotowane do dokonania rozprzęgnięcia.
Zasady podstawowe:

Kolejność wykonywania zadań przez kandydata na kierowcę:

rozprzęganie przyczepy (pozycja końcowa - pojazd obok przyczepy)

sprzęganie przyczepy z pojazdem (pozycja wyjściowa - pojazd obok przyczepy),

wykonanie manewrów na placu manewrowym zgodnie z zasadami zawartymi w § 9 instrukcji przeprowadzania egzaminów państwowych,

po prawidłowo wykonanych manewrach określonych w literze c) osoba szkolona wykonuje zadania w ruchu miejskim,

UWAGA! Zaleca się aby WORD zapewnił rękawice ochronne

Sprzęganie i rozprzęganie wykonywane jest przez osobę egzaminowaną.

Wszystkie czynności powinny być wykonane z odpowiednią starannością i zachowaniem zasad BHP.

W trakcie wykonywania sprzęgania i rozprzęgania, osoba egzaminowana może opuszczać pojazd silnikowy. Każde opuszczenie pojazdu powinno wiązać się z zaciągnięciem hamulca awaryjnego.

Dopuszcza się w czasie wykonywania sprzęgania i rozprzęgania stosowanie przez osobę egzaminowaną pomocy w postaci umieszczania tyczek i pachołków ułatwiających zlokalizowanie położenia pojazdów, haków i zaczepów.

Osoba egzaminowana podczas dokonywania sprzęgania i rozprzęgania nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa. (zapinanie i rozpinanie pasów bezpieczeństwa w trakcie kiedy istnieje konieczność kilkukrotnego wsiadania i wysiadania z pojazdu, oraz w trakcie jazdy do tyłu spowoduje jedynie wydłużenie całego procesu wykonania zadania).

Generalną zasadą jest sprawdzenie umiejętności dokonania prawidłowego połączenia i rozłączenia przyczepy z pojazdem silnikowym, a nie równoległości, czy współosiowości podjazdów w czasie manewrów.
Czynności podczas rozprzęgania (zespół pojazdów jest sprzęgnięty)

zaciągnięcie hamulca awaryjnego pojazdu silnikowego i unieruchomienie silnika pojazdu

zabezpieczenie pojazdu silnikowego i przyczepy przed samoczynnym przemieszczeniem się (przy użyciu klinów lub hamulca postojowego)

odłączenie przewodów elektrycznych i hamulcowych we właściwej kolejności (zabezpieczenie ich przed zabrudzeniem - włożenie do uchwytów)

wysunięcie podpory przyczepy i ustawienie przyczepy na podporze (jeżeli zaczep przyczepy jest wyposażona w podporę)

rozłączenie pojazdu z przyczepą (odjechanie pojazdem)

ustawienie pojazdu obok przyczepy.
Czynności podczas sprzęgania

Podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę,

Cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia.

Regulacja wysokości zaczepu przyczepy. (w przypadku gdy konstrukcja przyczepy to umożliwia)

Dokonanie, w zależności od rodzaju pojazdu, połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepem pojazdu silnikowego, oraz zabezpieczenie zespołu przed rozłączeniem. (kategoria C+E - uderzenie hakiem pojazdu w zaczep przyczepy do momentu gdy sworzeń haka wpadnie w ucho zaczepu przyczepy lub w przypadku naczepy podjazd siodłem pod odpowiednio ustawiony zaczep naczepy; B+E, D+E nałożenie zaczepu przyczepy na hak holowniczy pojazdu ciągnącego)

Po sprzęgnięciu pojazdów osoba egzaminowana dokonuje:

podłączenia do pojazdu silnikowego przewodów elektrycznych przyczepy (przewód elektryczny nie może dotykać drogi i nie może ulec zerwaniu lub rozłączeniu w czasie jazdy - do podłączenia przewodu elektrycznego powinno nastąpić wyłączenie silnika pojazdu)

podłączenie przewodów hamulcowych przyczepy na zasadach opisany powyżej (nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym).

sprawdzenie działania świateł przyczepy. (Egzaminator informuje osobę egzaminowaną o działaniu lub nie działaniu świateł pojazdu silnikowego i przyczepy).

podniesienie podpory zaczepu przyczepy i zabezpieczenie jej przed uszkodzeniem w trakcie jazdy, lub zwolnienia blokady wysokości zaczepu przyczepy (jeżeli zaczep przyczepy jest wyposażony w podporę)

zwolnienie hamulca postojowego przyczepy (jeżeli jest w niego wyposażona - egzaminator powinien rozpoczynając egzamin poinformować zdającego czy przyczepa jest wyposażona w taki hamulec)

sprawdzenie i ewentualne ustawienie korektora siły hamowania (jeżeli istnieje)
Kryteria oceny:

Zadania zostają nie zaliczone jeżeli

osoba spowoduje bezpośrednie zagrożenie mogące skutkować uszkodzeniem pojazdu silnikowego, przyczepy oraz osób znajdujących się na placu manewrowym.

przed opuszczeniem pojazdu nie został zaciągnięty hamulec awaryjny pojazdu
Czas wykonania zadania:

W ocenie Ministerstwa Infrastruktury na wykonanie zadań sprzęgania i rozprzęgania powinno wystarczyć 15 minut.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości