przez mk61 » sobota 29 maja 2010, 00:36
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez Borys68 » sobota 29 maja 2010, 08:16
przez mk61 » sobota 29 maja 2010, 16:11
Kategoria B
— pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej
3 500 kilogramów i mające nie więcej niż
osiem miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy, pojazdy
silnikowe w tej kategorii mogą być polączone z przyczepą,
której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów;
— zespól pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, w
którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza
3 500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa
przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez
ladunku;
Kategoria B + E
— zespól pojazdów skladający się z pojazdu ciągnącego w
kategorii B i przyczepy, jeżeli zespól nie mieści się w kategorii
B;
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez Borys68 » sobota 29 maja 2010, 16:33
przez ixi25 » sobota 29 maja 2010, 19:38
mk61 napisał(a):Kategoria B
— pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej
3 500 kilogramów i mające nie więcej niż
osiem miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy, pojazdy
silnikowe w tej kategorii mogą być polączone z przyczepą,
której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów;
— zespól pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, w
którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza
3 500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa
przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez
ladunku;
Kategoria B + E
— zespól pojazdów skladający się z pojazdu ciągnącego w
kategorii B i przyczepy, jeżeli zespól nie mieści się w kategorii
B;
No i wszystko jasno i klarownie. Ale jeśli "ma to wejść" do innych krajów, aby być w zgodzie z UE, to dlaczego Polska tego nie robi? :roll: A może tu też jest jakiś ukryty załącznik (jak PoRD -> uwarunkowania techniczne pojazdów) zawierający podobną tabelkę i inne kosmiczne 1,33 i podobne...
Nie mniej, duże piwko dla Ciebie. :)
I jeszcze coś... W Polsce samochód terenowy może ciągnąć przyczepę o masie 150% pojazdu ciągnącego... Jak ta kwestia wygląda za granicami?
przez mk61 » sobota 29 maja 2010, 20:53
4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy
całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:
1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną,
wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia
przyczepy;
2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu
maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a
nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej
pojazdu nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3.500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150
% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu
pozostałych warunków.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez ks-rider » niedziela 30 maja 2010, 17:00
ixi25 napisał(a):A skąd niby te 150% ????
Samochody ciężarowe o dmc pow. 3,5 t, mogą ciągnąc przyczepę cięższą o 40% od rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
A do 3,5 t - rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
przez ixi25 » niedziela 30 maja 2010, 19:22
ks-rider napisał(a):ixi25 napisał(a):A skąd niby te 150% ????
Samochody ciężarowe o dmc pow. 3,5 t, mogą ciągnąc przyczepę cięższą o 40% od rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
A do 3,5 t - rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
W jakim kraju ? ? ?
1,5 raza ciezsze niz DCM pojazdu ciagnacego. Oczywiscie przy pneumatycznym ukladzie hamulcowym
:wink:
przez mk61 » niedziela 30 maja 2010, 23:25
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez Borys_q » poniedziałek 31 maja 2010, 10:12
do 150
% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu
pozostałych warunków.
przez mk61 » poniedziałek 31 maja 2010, 10:28
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.