Przyczepy za granicą...

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Przyczepy za granicą...

Postprzez mk61 » sobota 29 maja 2010, 00:36

Interesują mnie akty prawne (w przekładzie) dotyczące ciągnięcia przyczep przez dane kategorie pojazdów i kategorie uprawnień prawa jazdy. Czy ktoś ma takie akty, tabele, albo inne zestawienie dotyczące innych krajów europejskich?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Borys68 » sobota 29 maja 2010, 08:16

Ahoj!
Może poszukaj "91/439/EWG" - jest to obowiązująca w chwili obecnej dyrektywa UE, którą wszystkie kraje muszą przyjąć. Są dopuszczalne odstepstwa.
Np. to może być punktem wyjścia dla twoich poszukiwań:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 030:PL:PDF


W innych językach zamiast "ewg" będzie "eu" itp.
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Postprzez mk61 » sobota 29 maja 2010, 16:11

Kategoria B
— pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej
3 500 kilogramów i mające nie więcej niż
osiem miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy, pojazdy
silnikowe w tej kategorii mogą być polączone z przyczepą,
której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów;
— zespól pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, w
którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza
3 500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa
przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez
ladunku;
Kategoria B + E
— zespól pojazdów skladający się z pojazdu ciągnącego w
kategorii B i przyczepy, jeżeli zespól nie mieści się w kategorii
B;


No i wszystko jasno i klarownie. Ale jeśli "ma to wejść" do innych krajów, aby być w zgodzie z UE, to dlaczego Polska tego nie robi? :roll: A może tu też jest jakiś ukryty załącznik (jak PoRD -> uwarunkowania techniczne pojazdów) zawierający podobną tabelkę i inne kosmiczne 1,33 i podobne...

Nie mniej, duże piwko dla Ciebie. :)


I jeszcze coś... W Polsce samochód terenowy może ciągnąć przyczepę o masie 150% pojazdu ciągnącego... Jak ta kwestia wygląda za granicami?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Borys68 » sobota 29 maja 2010, 16:33

Ahoj!
Są różne ukryte dalsze kwiatki - jest jeszcze coś o pojazdach kat B z przyczepą ważących razem do 4250 kg.

Czytałem dokument angielski na temat tego ujednolicania. I był tam przypisek o tym, że oni tego egzaminu "B96" nie chcą wprowadzić, aby nie mnożyć bytów nad potrzebę. Zamiast tego w Wlk. Brytanii B+E będzie dostępne od 17-tego roku życia.
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Postprzez ixi25 » sobota 29 maja 2010, 19:38

mk61 napisał(a):
Kategoria B
— pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej
3 500 kilogramów i mające nie więcej niż
osiem miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy, pojazdy
silnikowe w tej kategorii mogą być polączone z przyczepą,
której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów;
— zespól pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, w
którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza
3 500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa
przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez
ladunku;
Kategoria B + E
— zespól pojazdów skladający się z pojazdu ciągnącego w
kategorii B i przyczepy, jeżeli zespól nie mieści się w kategorii
B;


No i wszystko jasno i klarownie. Ale jeśli "ma to wejść" do innych krajów, aby być w zgodzie z UE, to dlaczego Polska tego nie robi? :roll: A może tu też jest jakiś ukryty załącznik (jak PoRD -> uwarunkowania techniczne pojazdów) zawierający podobną tabelkę i inne kosmiczne 1,33 i podobne...

Nie mniej, duże piwko dla Ciebie. :)


I jeszcze coś... W Polsce samochód terenowy może ciągnąć przyczepę o masie 150% pojazdu ciągnącego... Jak ta kwestia wygląda za granicami?



A skąd niby te 150% ????

Samochody ciężarowe o dmc pow. 3,5 t, mogą ciągnąc przyczepę cięższą o 40% od rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
A do 3,5 t - rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez mk61 » sobota 29 maja 2010, 20:53

Dz.U.03.32.262
4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy
całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:
1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną,
wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia
przyczepy;
2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu
maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a
nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej
pojazdu nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3.500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150
% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu
pozostałych warunków.


A może jednak?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez ks-rider » niedziela 30 maja 2010, 17:00

ixi25 napisał(a):A skąd niby te 150% ????

Samochody ciężarowe o dmc pow. 3,5 t, mogą ciągnąc przyczepę cięższą o 40% od rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
A do 3,5 t - rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego


W jakim kraju ? ? ?

1,5 raza ciezsze niz DCM pojazdu ciagnacego. Oczywiscie przy pneumatycznym ukladzie hamulcowym

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez ixi25 » niedziela 30 maja 2010, 19:22

ks-rider napisał(a):
ixi25 napisał(a):A skąd niby te 150% ????

Samochody ciężarowe o dmc pow. 3,5 t, mogą ciągnąc przyczepę cięższą o 40% od rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego
A do 3,5 t - rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego


W jakim kraju ? ? ?

1,5 raza ciezsze niz DCM pojazdu ciagnacego. Oczywiscie przy pneumatycznym ukladzie hamulcowym

:wink:


W polsce (PoRD)

Po pierwsze niby skąd te 1,5
Po drugie DMC?????
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez mk61 » niedziela 30 maja 2010, 23:25

Nie rozumiecie się. Fakt, przy samochodach ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony przyczepa może ważyć +40%. Ale mi chodzi o samochód osobowy (terenowy) o DMC do 3,5 tony z przyczepą o masie 150% DMC ciągnącego.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Borys_q » poniedziałek 31 maja 2010, 10:12

do 150
% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu
pozostałych warunków
.


Jak na moje to inne warunki muszą Być zachowane tylko możesz se ciężdze niż hak ma wpisane ciągać.

A ktoś ma tą definicje auta terenowego, do której się ten zapis odwołuje??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mk61 » poniedziałek 31 maja 2010, 10:28

Tak, jest tutaj. http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dziennik ... 0/zal1.pdf
Z tym, że... Gdzie indziej znalazłem, że ten akt został uchylony... :roll:
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości