C+E na ciągniku siodłowym z naczepą

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

C+E na ciągniku siodłowym z naczepą

Postprzez Pinhead » wtorek 21 listopada 2006, 15:40

Witam

Niedawno rozpoczołem kurs na C+E. Wcześniej na kat.C jeździłem Starem 1142 i udało się zdać za 1 podejściem. O ile w przypadku Stara jazda po placu była średnio trudna o tyle przy Iveco z naczepą wydaje mi się ekstremalnie trudna :( Szczególnie jazda po łuku tyłem. Nie bardzo wyobrażam sobie jak w 25 godzin mam nauczyć się tym jeździć (plac) :cry: Cena egzaminu po prostu powala na kolana... kilka podejść i można sie pożegnać z cała wypłatą. Jak sądzicie czy łatwiej się jeździ na Starze z przyczepą czy na ciągniku siodłowym z naczepą ? Może jakieś swoje spostrzeżenia opiszecie, co sprawiało Wam najwięcej problemów ?
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Re: C+E na ciągniku siodłowym z naczepą

Postprzez Tomek_ » wtorek 21 listopada 2006, 17:47

Pinhead napisał(a):Witam

Niedawno rozpoczołem kurs na C+E. Wcześniej na kat.C jeździłem Starem 1142 i udało się zdać za 1 podejściem. O ile w przypadku Stara jazda po placu była średnio trudna o tyle przy Iveco z naczepą wydaje mi się ekstremalnie trudna :( Szczególnie jazda po łuku tyłem. Nie bardzo wyobrażam sobie jak w 25 godzin mam nauczyć się tym jeździć (plac) :cry: Cena egzaminu po prostu powala na kolana... kilka podejść i można sie pożegnać z cała wypłatą. Jak sądzicie czy łatwiej się jeździ na Starze z przyczepą czy na ciągniku siodłowym z naczepą ? Może jakieś swoje spostrzeżenia opiszecie, co sprawiało Wam najwięcej problemów ?


Wszystko jest kwestia treningu, jesli 25 godzin bedzie za malo bedziesz musial dokupic wiecej. Upewnij sie, ze u ciebie na egzaminie bedzie rowniez naczepa, bo gdy trafisz na przyczepe z przednia osia skretna mozesz miec problem. Zasada cofania z naczepa i przyczepa typu tandem jest praktycznie taka sama. Gdy cofasz z naczepa jedno lusterko staje sie z oczywistych wzgledow bezuzyteczne. Trening czyni mistrza.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pinhead » wtorek 21 listopada 2006, 18:32

Jak narazie mam dwa niby błache ale jednak problemy. Pierwszy to że mylą my sie linie. Te linie stare i nieaktualne z liniamy nowymi i aktualnymi. Jedne i drugie widać tak samo :( Druga sprawa to ogólny ruch na placu manewrowym i takie usytuowanie łuku dla ciężarowych że jak ja robie łuk i jestem w łuku to nikt nie może wjechac ani wyjechać z ośrodka szkolenia. Więc trzeba mieć oczy dokoła głowy żeby jakiegoś Aveo nie sprasować albo nie walnąć w autobus który jeździ po mojim pasie ale za mną. Trzeba się tak dogrywać że jak ktoś jeździ za mną na tym samym pasie to jak ja cofam to musze czekać aż on podjedzie, jak on cofa to czeka aż ja skończe i pojade do przodu. Troche to wszystko za bardzo stresuje ale trzeba bedzie sie przyzwyczaić :? Zdawać będe na tym samym zestawie na którym się ucze (będzie podstawiony na egzamin) więc to nie problem.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Radwan » wtorek 21 listopada 2006, 22:38

Wierzyć się nie chce, że w Krakowie jest taka organizacja egzaminów na placu manewrowym. W Olsztynie, każdy egzaminator ma wydzielone stanowiska i osoba zdająca wykonuje manewry bez żadnych przeszkód.
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Pinhead » wtorek 21 listopada 2006, 23:55

Mowa jest o ośrodku szkolenia i jego placu manewrowym a nie o MORD i egzaminie :roll:
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez mika29 » piątek 24 listopada 2006, 10:57

Z tego co slyszalem na egzaminie w Krakowie nie ma juz Stara tylko jest Renault wiec nauki Starem nie polecam bo moga byc problemy ze skrzynia biegow na egzaminie.
mika29
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota 11 listopada 2006, 20:43

Postprzez Tomek_ » piątek 24 listopada 2006, 11:08

mika29 napisał(a):Z tego co slyszalem na egzaminie w Krakowie nie ma juz Stara tylko jest Renault wiec nauki Starem nie polecam bo moga byc problemy ze skrzynia biegow na egzaminie.


Pinhead napisał(a):Zdawać będe na tym samym zestawie na którym się ucze (będzie podstawiony na egzamin) więc to nie problem.


To juz zostalo wyjasnione na czym bedzie zdawal.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pinhead » sobota 02 grudnia 2006, 20:26

Widziałem że ktoś zadał to samo pytanie i również ma zwątpienie więc pociesze... mi już łuk wychodzi :) To co na początku wydaje się czymś ekstremalnie trudnym po załapaniu "taktyki" i wyczuciu skrętu jest czymś trudnym ale do osiągnięcia. Jak ktoś zaczyna tylko od łuku to niech się szykuje na drugie zwątpienie we własne możliwości jakim jest parkowanie tyłem. Na początku to samo co przy łuku, wydaje się to prawie niemożliwym i bardziej liczy się na szczęście niż na swoje umiejętności. Ale po kilku godzinach ciągłych (i samodzielnych a nie kierowanych przez instruktora) prób powinno się już załapać na tyle wyczucie że przeważnie trafia się bez korekty. Wjazd przodem prostopadły i skośny są według mnie prościutkie manewry. Bez ćwiczenia zawsze mi to wychodziło za 1 razem. Najgorszy jest łuk i parkowanie tyłem, reszta to formalność :)
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez emillo » sobota 02 grudnia 2006, 20:45

W wieku 19 lat zapisałem się na kurs kat. C, obecnie mam 20 jestem w trakcie kursu C+E

jazdę na:
C miałem na MANie L2000 (8-153), a egzamin na STARze 12-157 (zdałem za pierwszym razem)

jazdę na C+E mam na STARze 1142 a egzamin również będzie na STARze 12-157.

Na dzień dzisiejszy wyjeździłem 2h. Łuk aż taki ciężki nie jest, wymaga wyczucia, opanowania i wprawy. Trudniej jest z parkowaniem prostopadłym tyłem.
B - 11.10.2004 - zdane za pierwszym razem
C - 27.06.2006 - zdane za pierwszym razem
E - w trakcie
emillo
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek 06 października 2006, 11:49
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Postprzez Pinhead » sobota 02 grudnia 2006, 20:55

Według mnie jeśli chce się na egzaminie być w miare spokojnym to na kursie trzeba łuk robić pewnie i bez korekty. Wtedy wiadomo że można powiedzieć "umie to". Jak łuk wychodzi z korektą lub co gorsza korektami to ja nie pchał bym się na egzamin tylko dokupił jazdy. Szkoda później zmarnować 200zł.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez cruello » środa 06 grudnia 2006, 23:06

witajcie koledzy zdalem prawko na stara za 1 strzalem teraz przesiadlem sie do iveco z naczepa i po 2 godzinach ogarnelo mnie potworne zwatpienie poniewaz to cofanie jest strasznie skomplikowane
czy macie jakies sposoby na luk ?? albo jakies ogolne zasady cofania naczepa ?? bardzo prosze o pomoc
cruello
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota 02 grudnia 2006, 00:22

Postprzez Pinhead » czwartek 07 grudnia 2006, 01:19

1) Jedź powoli, tak wolno abyś na bierząco był w stanie korygować tor jazdy.
2) Po jeździe przodem przy końcu łuku dobrze się ustaw.
3) Od razu w momencie ruszenia w tył skręć kierownicą w lewo tak aby lekko go złamać. Tu musisz sam dojść wyczuciem ile to jest lekko :)
4) Jedź blisko prawej (wewnętrznej) linii łuku.
5) Jeśli w połowie łuku lub wcześniej wyjedziesz kołem naczepy za białą wewnętrzną linie to zatrzymaj sie i skoryguj.
6) Jeśli sie dobrze ustawisz i dobrze go złamiesz na początku to delikatnie operuj kierownicą. Jak poczujesz że musisz go mocno łamać to znaczy że cos spiepszyłeś.
7) Nigdy burta naczepy nie może wyjść poza białą linie po stronie zewnętrznej.
8 ) Pamiętaj żeby włączyć połówki w biegach.
9) Zawsze jak chcesz skorygować tor jazdy skręć kierownicą i jedź kawałek po czym oceń jak się skorygowało. Sam skręt bez podjechania nic nie zmieni a daje to rezultat że kręcisz prawo-lewo-prawo-lewo a wtedy łatwo o błąd.
10) Zawsze jak zatrzymujesz się i podciągasz to podciągaj do momentu aż naczepa ustawi się tak jak byś tego chciał. Naczepa, nie ciągnik.
11) Nie denerwuj się :)
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Tomek_ » piątek 08 grudnia 2006, 01:31

Wtrace troche off-topic, ponizej zdjecie nowego nabytku Szczecinskiego WORD
Star TGL 12.240 + przyczepa KONAR JG 2

Obrazek

Wiecej zdjec tu http://www.word.szczecin.pl/img/StarTGL/index.html
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jjaacc » sobota 09 grudnia 2006, 21:40

Ciekawe jaką długość ma ten skład, na oko widać, że podobnie jak w Słupsku 16,20 a stanowisko do parkowania prostopadłego ma długość 16,50. jazda pasem ruchu idzie na żyletki. I teraz w Szczecinie będą kupować takie właśnie składy w OSK. Ale już lepsze to niż przyczepa z obrotnicą.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Pazdz_ » niedziela 21 stycznia 2007, 23:01

Tomek_ napisał(a):Wtrace troche off-topic, ponizej zdjecie nowego nabytku Szczecinskiego WORD
Star TGL 12.240 + przyczepa KONAR JG 2



Tak się składa, że w Szczecinie są 2 takie zestawy i jeden StarMan 12.163. :wink:
"Nigdy nie kłóć się z głupcem, ktoś mógłby nie zauważyć różnicy"
Pazdz_
 
Posty: 1
Dołączył(a): niedziela 21 stycznia 2007, 22:31


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości