Można zawracać wszędzie, zawczasu sygnalizując manewr, w odpowiednich warunkach i po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa, ani nawet jego utrudnienia innym uczestnikom ruchu, poza miejscami, gdzie jest to zabronione, czyli:
1) w tunelu
2) na moście
3) wiadukcie
4) autostradzie
5) drodze ekspresowej, z wyjątkiem miejsc do tego przeznaczonych
6) drodze jednokierunkowej
7) przy znakach:
a)

b)

c) linii ciągłej
d)

e)

f)

g)

h)

i)

j)

k)

l)

Znak B-23

- może być anulowany przed skrzyżowaniem przez znak


- pod ww. znakiem może znajdować się znak uzupełniający F-7

- w razie potrzeby uprzedzenia kierujących, że zakaz wyrażony tym znakiem obowiązuje na dłuższym odcinku drogi, pod znakiem umieszczona jest tabliczka

MOŻNA natomiast zawracać , także w odpowiednich warunkach i po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa, ani nawet jego utrudnienia innym uczestnikom ruchu, z lewego, skrajnego pasa, na skrzyżowaniach z sygnalizacją "normalną" S-1

oraz S-2 (z "przyczepioną" strzałką)

a także ze skrajnego, lewego pasa przy poziomej strzałce kierunkowej P-8b

oraz na połączonych strzałkach P-8a, P-8b i P-8c,
jak na przykład tu:


a także naturalnie na strzałce P-8c (zawracania):

Analogicznie zawracać można na znakach F-10 i F-11:

Znak ukazuje kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu. Zawracanie możliwe tu jest z lewego, skrajnego pasa.

Podobnie jak wyżej, znak ten ukazuje kierunki jazdy z pasa ruchu, ale nad tym, nad którym został umieszczony. Jeśli jest to skrajny, lewy pas, to również możliwe jest zawracanie.
Zawracać można tylko z lewego skrajnego pasa, chyba że wymiary pojazdu uniemożliwiają taki manewr.
Dziękuję użytkownikom scorpio44, cman, booc za pomoc w uzupełnieniu podsumowania

edytowane przez moderatora (poprawione linki do zdjęć i parę innych drobnych poprawek)