Cześć,
1) U mnie (w Szczecinie) są wielowlotowe ronda - nawet po 10 dróg dochodzących do ronda. Na teorii i praktyce wymagają, że jeśli się jedzie w lewo/zawraca, to trzeba jechać środkowym pasem na rondzie. Na grupie pl.misc.samochody napisali, że w PoRD nie ma niczego napisanego o tym, jakie pasy ruchu na rondzie trzeba zajmować w zależności od tego, "jak daleko" się jedzie. Dla mnie DUŻO łatwiejsza jest jazda zewnętrznym pasem. I tu moje pytanie - czy egzaminatorzy MOGĄ wymagać jazdy w taki sposób, jak mnie uczyli? Czy na egzaminie egzaminator mówi, którym pasem jechać (tu pytanie ogólnie, też mi chodzi o zwykłe skrzyżowania)?
2) Ktoś może napisać ( a najlepiej wysłać skan rysunku), w jakim miejscu powinien się zatrzymć samochód 3 w tej sytuacji: http://img403.imageshack.us/img403/6766/1851dc.jpg ? Czy na serio takie zatrzymywan się na środku jest stosowane? :P
3) W opisie jazdy na skrzyżowaniach są różnice pomiędzy skrzyżowaniami typu http://img403.imageshack.us/img403/6766/1851dc.jpg (ten najbardziej po lewej jedzie prosto) i http://img262.imageshack.us/img262/7188/ass8xo.jpg ( ten najbardziej po lewej skręca w prawo)? Że w tej drugiej sytuacji ten po prawej nie musi dojeżdżać do środka skrzyżowania, bo ten z lewej od razu jedzie?
4) Czy miejsce połączenia "głównej" drogi z wlotem to jest skrzyżowanie? Z definicji skrzyżowania chyba tak...
5) Czy przed każdym (na terenie zabufowanym i niezabudowanym) skrzyżowaniem różnorzędnym musi być znak ostrzegający o tym?
6) Jest droga w mieście, jezdnia ma po 2 pasy dla każdej ze stron (tak na oko, bo nie ma żadnych pasów na jezdni). Na środku są tory tramwajowe w 2 strony (tak, że można na nie wjechać, żeby być na "lewym" pasie). Jak skręcałem z tej ulicy w lewo, toinstruktor mówił, że nie mam skręcać z "osi jezdni", tylko z prawego pasa. Czy tak jest ok i dlaczego?
Pozdrówki